ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

حفره امنیتی واتس اپ احتمال چت کردن مخاطبان با هم را افشا می کند

اپلیکیشن «واتس اپ» چند ماه پیش اعلام کرد که روزانه یک میلیارد کاربر فعال دارد. یکی از دلایل استقبال کاربران از این اپلیکیشن امنیت بالای آن به لطف رمزنگاری end-to-end پیام ها است که حتی به ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

اپلیکیشن «واتس اپ» چند ماه پیش اعلام کرد که روزانه یک میلیارد کاربر فعال دارد. یکی از دلایل استقبال کاربران از این اپلیکیشن امنیت بالای آن به لطف رمزنگاری end-to-end پیام ها است که حتی به خود این شرکت هم اجازه خواندن پیام های کاربر را نمی دهد، با این حال اخیرا یک نقص امنیتی در این پیام رسان مشاهده شده است.

این حفره امنیتی که توسط مهندس نرم افزاری به نام «رابرت هیتون» کشف شده امکان اطلاع از زمان چت کردن دو نفر با یکدیگر را ممکن می کند.هیتون برای تجزیه و تحلیل زمان فعال بودن کاربران از تنظیمات «آخرین بازدید» استفاده کرده است.

گفتنی است حالت «آخرین بازدید» به صورت پیش فرض برای همه افراد قابل مشاهده است اما می توان آن را تنها برای مخاطبان نمایش داده یا کاملا مخفی کرد. از طرف دیگر امکان مخفی کردن حالت آنلاین وجود ندارد مگر اینکه از برنامه های شخص ثالث استفاده کنید که چندان قابل اطمینان نیستند.

این مهندس نرم افزار با نوشتن چهار خط کد جاوا اسکریپت یک افزونه کروم ساخته که با استفاده از اپلیکیشن تحت وب واتس اپ امکان نظارت بر زمان آنلاین بودن مخاطبان را فراهم کرده است. سپس با تجزیه و تحلیل این اطلاعات زمان چت کردن دو مخاطب با یکدیگر را تعیین کرده است.

به گفته هیتون فیسبوک نیز دارای همین نقص است و شرکت های تبلیغاتی بسیاری حاضرند برای دستیابی به اطلاعات آنلاین یا آفلاین بودن مخاطبان پول هنگفتی بپردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • genius053
    genius053 | ۸ آبان ۱۳۹۶

    خود واتس اپ این باگ گذاشته بوده گفته بوده بزار ببینم فیسبوک پیداش میکنه یا نه , تو مذاکرات که ظریف با جان کری داشته بیل گیتس اومده اینو گفته

مطالب پیشنهادی