ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا گوگل هوم مینی در حال جاسوسی از کاربران است؟

سایت اندروید پلیس به تازگی اعلام کرده که اسپیکر هوشمند گوگل هوم مینی که در 12 مهر ماه معرفی شد، به صورت اتفاقی و البته تقریباً به طور دائمی در حال ضبط کردن صدای محیط ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

سایت اندروید پلیس به تازگی اعلام کرده که اسپیکر هوشمند گوگل هوم مینی که در 12 مهر ماه معرفی شد، به صورت اتفاقی و البته تقریباً به طور دائمی در حال ضبط کردن صدای محیط و ارسال آن برای سرورهای ابری است. گوگل در این خصوص اعلام نموده که از مشکل مذکور آگاه است و به زودی جهت حل آن یک به روز رسانی نرم افزاری را برای محصول خود ارائه خواهد کرد. این آپدت همچنین قرار است مشکل کار نکردن اتفاقی سنسور لمسی روی این گجت را نیز حل نماید. از سوی دیگر گفته شده که در صورت نیاز، اسپیکر های خراب تعویض خواهند شد.

لازم به ذکر است که اسپیکرهای هوشمند معمولاً به گونه ای طراحی می شوند که با یک پیام صوتی مشخص فعال شده و به صحبت های کاربر گوش فرا دهند. بلندگوی هوشمند گوگل با گفتن جمله «Ok Google» یا «Hey Google» یا فشردن انگشت روی آن فعال می شود و قاعدتاً باید میکروفون آن تنها از طریق یکی از این روش ها شروع به ضبط صدای محیط نمایند. پس از آن داده های مورد نیاز، به منظور تحلیل توسط این گجت به فضای ابری ارسال شده و در نهایت اطلاعات پاسخ ها به اسپیکر فرستاده شده و برای کاربر پخش خواهند شد.

بر اساس ادعای سایت اندروید پلیس ظاهراً مشکل دیوایس مذکور این است که تصور می کند یک نفر انگشت خود را روی بخش بالایی دستگاه قرار داده و در نتیجه اسپیکر به صورت تصادفی دستیار هوشمند را فعال می کند.

خوشبختانه چراغی که روی هوم مینی قرار دارد نشان می دهد که در حال گوش دادن به صدای محیط است؛ لذا کاربر با مشاهده اسپیکر از این مسئله مطلع می شود؛ ولی از سوی دیگر هیچ صدای هشداری مبنی بر فعال بودن میکروفون، از آن پخش نمی شود و به همین دلیل ممکن است کاربر هرگز از فعال بودن آن مطلع نشود.

لازم است اشاره کنیم این کمپانی ساکن ماونتین ویو اعلام کرده در آپدیتی که پیشتر در 15 مهر ارائه کرده تا حدودی این مسئله را حل کرده و البته هنوز حل آن در اولویت قرار دارد. احتمال می رود در نهایت این شرکت امکان فعال سازی دستیار با لمس بخش بالایی آن را غیر فعال نماید و فعال سازی میکرفون را به بیان جملات «Ok Google» یا «Hey Google» محدود نماید.

گوگل همچنین اعلام کرده تنها بخش معدودی از نسخه های اولیه ساخته شده از این مشکل رنج می برند. لذا افرادی که همچنان این با این مسئله روبرو هستند، می توانند از امکان تعویض اسپیکر خود نیز بهره مند شوند.

گفتنی است گوگل هوم مینی از 27 مهر ماه به دست مشتریان نهایی خواهد رسید و هنوز به بازار عرضه نشده و نمونه های فعلی، تنها برای آزمایش قابلیت ها به برخی از خبرنگاران و افراد دیگر تحویل داده شده اند. لذا انتظار می رود در نسخه های نهایی این اشکال حل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ed.salvatore
    ed.salvatore | ۱۹ مهر ۱۳۹۶

    سیری در حال جاسوسی
    کورتانا در حال جاسوسی
    الکسا در حال جاسوسی
    حرفای یه روز کامل مارو کسی شنود کنه یا افسردگی میگیره یا از شدت خنده میره توی کما! چرا باید جاسوسی یه کاربر که مثلا اسپیکر خریده رو بکنن

مطالب پیشنهادی