ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل با چیپست کوانتومی خود به نبرد گوگل و IBM می رود

کمپانی اینتل به تازگی  چیپست کوانتومی جدیدی را مورد آزمایش قرار داده که با توان پردازشی 17 کیوبیت، رقیب مستقیم نخستین کامپیوتر 17 کیوبیتی دنیا (که ساخت IBM است) خواهد بود. [digipullqoute place="right"]گوگل و IBM ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | ۱۱:۱۸

کمپانی اینتل به تازگی  چیپست کوانتومی جدیدی را مورد آزمایش قرار داده که با توان پردازشی 17 کیوبیت، رقیب مستقیم نخستین کامپیوتر 17 کیوبیتی دنیا (که ساخت IBM است) خواهد بود.

گوگل و IBM پیش از این تنها بازیگران رایانش کوانتومی بودند

همان طور که احتمالاً می دانید، پیش از این دنیای رایانش کوانتومی تنها دو بازیگر اصلی به نام های گوگل و IBM داشت که پروژه گوگل بر اساس تحقیقات پروفسور «جان مارتینیس» از دانشگاه سانتا باربارای کالیفرنیا شکل گرفته، و IBM نیز کامپیوتر کوانتومی خود را بر مبنای پژوهش های پروفسور «رابرت شولکوف» از دانشگاه یِیل کنتیکت توسعه داده است.

در این بین اینتل برای آزمایش چیپست جدید خود، به مرکز تحقیقاتی «QuTech» در هلند رفته و جالب است بدانید که این شرکت برای رسیدن به توان 17 کیوبیت، دمای پردازنده را تا 20 میلی کلوین (250 برابر سردتر خلأ) کاهش داده تا محاسبات بدون اشکال انجام شوند.

لازم به ذکر است که علاوه بر دما، اندازه و توان پردازشی چیپست های کوانتومی نیز از عوامل محدود کننده بوده و با اضافه شدن هر کیوبیت، احتمال اختلال در روند پردازش بالاتر می رود.

گفتنی است تمرکز تمام شرکت های فعال در حوزه رایانش کوانتومی، بر توسعه یک چیپست با توان پردازشی 50 کیوبیت معطوف شده که نسبت به ابر رایانه های موجود، بسیار قدرتمندتر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • زروان
    زروان | ۱۹ مهر ۱۳۹۶

    ینی چند برابر قدرت مند تر میشه؟

مطالب پیشنهادی