ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ساخت خودرو برقی مردمی؛ مشارکت رنو-نیسان و دانگ فنگ در چین

رنو-نیسان به عنوان پر فروش ترین خودروساز جهان در نیمه اول سال میلادی ۲۰۱۷ اعلام کرد که قصد دارد با همکاری کمپانی دانگ فنگ که یکی از تولید کنندگان نوظهور خودرو در چین است به ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

رنو-نیسان به عنوان پر فروش ترین خودروساز جهان در نیمه اول سال میلادی ۲۰۱۷ اعلام کرد که قصد دارد با همکاری کمپانی دانگ فنگ که یکی از تولید کنندگان نوظهور خودرو در چین است به توسعه وسایل نقلیه الکتریکی بپردازد.

هدف از این اقدام مشترک سرمایه گذاری در توسعه وسایل نقلیه الکتریکی به خصوص برای بازار جمهوری خلق چین است. سرمایه گذاری این همکاری مشترک که به نام ای جی تی (EGT) معروف است بین شرکت های رنو-نیسان و دانگ فنگ تقسیم شده و به این صورت می باشد که شرکت رنو ۲۵ درصد، شرکت نیسان ۲۵ درصد و دانگ فنگ ۵۰ درصد از پشتیبانی مالی کار را به عهده گرفته است.


اولین ماموریت ای جی تی تولید یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی و با قیمتی مناسب برای قشر متوسط چین است.

این خودروی الکتریکی بر اساس پلتفرم کراس اوور های سگمنت A رنو-نیسان طراحی شده و تا سال ۲۰۱۹ میلادی راهی بازار کشور چین خواهد شد.
مسئولین ای جی تی اعلام کرده اند که این خودرو از تکنولوژی های برتر خودروهای الکتریکی موجود در بازار جهانی استفاده خواهد کرد.

این مسئولین همچنین عنوان کرده اند که در مسیر طراحی و تولید این خودروی تولید مشترک، تجربه های جهانی طراحی خودروهای الکتریکی مقرون به صرفه نیز مد نظر قرار خواهند داد.

اما با وجود بهره مندی از ابزار و امکانات و تجربیات جهانی در حقیقت هدف اصلی از تولید این خودرو پاسخ گویی به نیاز های مشتریان یک کشور خاص یعنی چین است.


کارلوس گوسن، رئیس و مدیر اجرایی اتحادیه رنو-نیسان، در مورد این سرمایه‌ گذاری جدید عنوان کرد که انجام این هدف مشترک با دانگ فنگ نشان دهنده تعهد هر دو شرکت برای توسعه یک وسایل نقلیه تمام الکتریکی رقابتی در بازار چین است.

کمپانی خودروسازی رنو-نیسان به عنوان یکی از اعضای ای جی تی قصد دارد با تولید این وسیله نقلیه انتظارات مشتریان چینی را برآورده کرده و به دنبال تثبیت و تقویت موقعیت خود به عنوان برترین تولید کننده خودرو های الکتریکی در جهانی است.
نیسان چندین سال است که در زمینه خودرو های الکتریکی پیشگام بوده و عنوان یکی از پرفروشترین خودروی برقی جهان در اختیار نیسان لیف است.

ای جی تی کار خود را در شهر شییان در استان هوبئی واقع در مرکز چین شروع خواهد کرد.

این در حالی است که خودروهای الکتریکی که در آینده توسط این گروه طراحی شوند، مراحل مونتاژ و تولیدشان در کارخانه دانگ فنگ واقع در شییان با ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار خودرو در سال انجام میشود.


اتحادیه رنو-نیسان اولین خودروساز در سطح جهان نیست که اقدام به راه اندازی یک سرمایه گذاری مشترک با تولید کنندگان چینی برای تولید یک وسیله نقلیه الکتریکی کرده است.

پیش از این دایملر و بی ام و نیز با شرکای محلی خود، یعنی بایک و بی وای دی همکاری کرده و در راستای تولید وسایل نقلیه الکتریکی قدم برداشته اند.

این اتفاق در حالی رخ داده است که فولکس واگن نیز در همین راستا با گروه آن هویی جیانگویی همکاری دارد.

کمپانی فورد نیز یکی دیگر از خودروسازانی است که با امضای یک یادداشت تفاهم با کمپانی خودروسازی "آن هویی زوتی" به دنبال تولید خودروی الکتریکی در کشور چین است.

کمپانی خودروسازی آن هویی یک تولید کننده عمده خودروهای بدون آلایندگی در این کشور است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • H@D!
    H@D! | ۱۹ مهر ۱۳۹۶

    تیر خلاص به مغز منفور نفت

مطالب پیشنهادی