ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین پروفایل آزمایشی eSIM در ایران راه‌اندازی شد

همایش «با eSIM اشیا را روشن کنیم» با هدف بررسی دورنمای ورود نسل جدید سیمکارت (eSIM) به ایران به عنوان یک پیشران برای توسعه صنعت اینترنت اشیا، با حضور شرکت‌های معتبر حوزه فناوری اطلاعات و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۳

همایش «با eSIM اشیا را روشن کنیم» با هدف بررسی دورنمای ورود نسل جدید سیمکارت (eSIM) به ایران به عنوان یک پیشران برای توسعه صنعت اینترنت اشیا، با حضور شرکت‌های معتبر حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و خودروسازی، در سالن همایش‌های ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد و طی این همایش، ایرانسل نخستین پروفایل آزمایشی eSIM در ایران را راه‌اندازی کرد.

در این همایش که امروز -۱۹مهر- با شعار «مسیر اینترنت اشیا با eSIM آغاز می‌شود» برگزار شد، مدیران شرکت‌های جمالتو، اریکسون، سامسونگ و هوآوی حضور داشتند و درباره روندهای جهانی بازار eSIM و نقشه راه GSMA، تغییر الگو در بازار مشترکان شخصی و سازمانی و فراهم آوردن تجربه زندگی دیجیتال برای مصرف‌کننده اظهار نظر کردند.

eSIM یا «Embedded Subscriber Identity Module» همان‌گونه که از نامش برمی‌آید، سیمکارتی است که در دل دستگاه هوشمند قرار می‌گیرد و برخلاف سیمکارت‌های نسل قبل (مینی‌سیم، میکروسیم و نانوسیم) امکان تعویض آن وجود ندارد، بلکه به صورت تراشه‌ای الکترونیکی و در ابعاد کوچکتر، توسط کارخانه سازنده بر روی مادربورد نصب می‌شود. فعال‌سازی سیم‌کارت توسط اپراتور، به صورت نرم‌افزاری و از راه دور انجام می‌شود.

کاربرد eSIM در صنعت فناوری اطلاعات، علاوه بر آن که موجب بالا رفتن ضریب امنیت و افزایش امکان ساخت ابزارهای ضد آب و ضد غبار می‌شود، در گسترش خدمات دستگاه به دستگاه (M2M) و اینترنت اشیا (IoT) نیز اهمیت به‌سزایی دارد.

تسهیل در اتصال و فعال‌سازی، امکان استفاده از ارتباطات بی‌سیم در انواع بیشتری از دستگاه‌های هوشمند (شامل گجت‌‎های پوشیدنی)، تحول در استفاده از سرویس رومینگ و نیز صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به توزیع و فروش سیمکارت از دیگر مزایای استفاده از eSIM هستند.

هم‌اکنون در دنیا استفاده از eSIM در برخی ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های سلامت هوشمند آغاز شده که اپل واچ LTE سری ۳، یکی از آنهاست. می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده نه چندان دور، کاربرد آن به تمامی دستگاه‌ها از جمله موبایل‌های هوشمند نیز گسترش یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۱ مهر ۱۳۹۶

    من چندان موافق این فناوری نیستم چون مجبور میشیم محدود به دستگاه هایی بشیم که این سیمکارت در اونا تعبیه شده. درضمن فناوری های اینترنت اشیاء و M2M و حتی ضد آب بودن در دستگاه های فعلی که سیمکارت عادی دارن هم پشتیبانی میشه!

  • nexaen
    nexaen | ۱۹ مهر ۱۳۹۶

    دمشون گرم - ایرانسل خیلی خوب داره جلو میره و فناوری های روز رو میاره ایران- این تکنولوژی به زودی پیاده سازی و عمومی میشه و بستر مناسبی برای اینترنت اشیا هست. خیلی خوب میشه اگه ایرانسل اینترنت اشیا رو زودتر برای استفاده ی عمومی راه اندازی کنه و یه فرد عادی بتونه از خدماتش استفاده کنه. شرکت فرانسوی سیگفاکس هم که تو زمینه ی اینترنت اشیا فعاله ایران رو جزو کشورهای تحت پوشش (به زودی) قرار داده و ایران جزو معدود کشور های تحت پوشش سیگفاکس قرار میگیره- البته به احتمال زیاد قرارداد همکاری با ایرانسل یا همراه اول امضا کرده برای پوشش شبکه.

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۹ مهر ۱۳۹۶

    به چه درد می خوره اینجا که چیزی تولید نمی شه

مطالب پیشنهادی