ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

8 نکته که پیش از بازی کردن Assassin’s Creed Origins باید بدانید

خطاب به طرفداران اساسینز کرید: بلاخره بعد از مدت ها، روزنه ای از امید دیده شد! اشتباه نخواندید؛ قاتلان خوش پوش بازی های ویدیویی این بار نمی خواهند طرفدارانشان را ناامید کنند. سری اساسینز کرید ...

پویا پورنصیر
نوشته شده توسط پویا پورنصیر | ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

خطاب به طرفداران اساسینز کرید: بلاخره بعد از مدت ها، روزنه ای از امید دیده شد! اشتباه نخواندید؛ قاتلان خوش پوش بازی های ویدیویی این بار نمی خواهند طرفدارانشان را ناامید کنند. سری اساسینز کرید بعد از مدت ها دچار تغییراتی بنیادین چه از لحاظ داستانی و چه از لحاظ گیم پلی شده و امکان دارد طلسم «هر سال یک نسخه عرضه کنید تا فروشمان را بکنیم» شرکت یوبی سافت را بشکند.

کمپانی فرانسوی با کمال پررویی اعلام کرده بود که قصد داریم هر سال یک نسخه از سری اساسینز کرید منتشر کنیم؛ اما به خاطر پایین آمدن کیفیت و کاهش فروش بازی های اساسینز کرید، یوبی سافت فهمید باید از راه دیگر وارد تجارت صنعت بازی های ویدیویی شود.

چند سالی است این فرنچایز اوضاع و احوال خوبی ندارد؛ از انتشار نسخه پرایراد یونیتی گرفته تا فیلم مفتضح اساسینز کرید که آبروی کیش قاتلان را برد.

تمام شخصیت های اصلی سری اساسینز کرید؛ در یک عکس.

به نظر می رسد شرکت یوبی سافت تصمیم گرفته تا همه دارایی هایش را به خاطر مدیریت نادرست به باد ندهد و عناوینش را نابود نکند. تا به اینجا  تلاش های خوبی برای بهبود بازی ها صورت گرفته؛ اما همه می دانیم که اساسینز کرید پردرآمدترین فرنچایز این ناشر فرانسوی است و دیگر طرفداران، صبرشان برای یک بازگشت قدرتمند لبریز شده است.

کلمه اوریجینز که «ریشه ها» ترجمه می شود، تناقض لطیفی با ساختار بازی اساسینز کرید اوریجینز دارد. با وجود آنکه بازیکنان قرار است به ریشه های کیش قاتلان رجوع کنند، اما با عنوانی مواجه اند که ساختار کاملاً متفاوت با نسخه های قبلی اساسینز کرید دارد. در واقع، بازی اوریجینز از ریشه ها فاصله می گیرد و با یک هویت جدید خودش را معرفی می کند.

پاراگراف آخر شاید کمی گنگ به نظر برسد اما نگران نباشید؛ در این مطلب سعی می شود تمام نکات مهم مربوط به بازی در هشت مورد خلاصه شود. بعد از اتمام مطلب تصویر درستی از بازی خواهید داشت. با دیجیاتو همراه باشید.

به مصر باستان و دوران بطالسه خوش آمدید

از نظر تاریخی، قدیمی ترین نسخه بازی شماره اول آن بود که به دوران قرون وسطی باز می گشت. بعد از آن یوبی سافت تصمیم گرفت هرچه بیشتر به سمت غرب برود و از نظر تاریخی بازی را به زمان حال نزدیک کند؛ از ایتالیا می گذرد و به انقلاب آمریکا، دریاهای کاراییب و در نهایت فرانسه و انگلستان می رسد.

سال ها می شنیدیم که یوبی سافت می خواهد به مصر برود اما به خاطر تمرکز روی فرهنگ طرفداران بازی (اروپایی، آمریکایی) و جذب بیشتر آن ها این اتفاق به وقوع نپیوست. بلاخره ایده های یوبی سافت در غرب دنیا ته کشید و تصمیم گرفت به دوران مصر باستان برود.

داستان اساسینز کرید اوریجینز به دوران 49 سال پیش از میلاد و حکومت کلئوپاترا، آخرین فرعون مصر باستان، بازمی گردد. بایک (یا Bayek) قهرمان اصلی بازی است که عضو ارتش باستانی مصری ها یعنی Medjay بود.

روابط بین بایک و شخصیت های بازی رویه متفاوتی نسبت به نسخه های قبل خواهد داشت. سازندگان با الهام از بازی ویچر 3 و شیوه ماموریت ها، می خواهند شخصیت های بازی اوریجینز به یاد ماندنی باشند.

مدجی که اعضای آن را پلیس های زبده تشکیل می دادند، وظیفه دفاع از مرز، معابد مقدس و قصرهای پادشاهان را داشتند. با ظهور کلئوپاترا، مدجی فروپاشید و بایک آخرین عضو گروه مدجی است که سعی در حفاظت از نام این گروه و مردم منطقه نوبه (شمال سودان و جنوب مصر) دارد.

سیوا، زادگاه بایک است که برای او تقدس خاصی دارد. مردم سیوا که نوبه ای هستند، از مرکز مصر فاصله بسیاری دارند. به دلیل این فاصله، فرهنگ سلسله بطلمیوسی یونان هنوز به آنان رخنه نکرده و شیوه زندگی اصیل آن ها دست نخورده باقی مانده.

بایک با ژولیوس سزار و کلئوپاترا همدست می شود

گروهی مخفی به نام «فرقه باستانیان» یا Order of the Ancients فرمانروایی غیر مستقیم مصر باستان را برعهده داشتند و از بطلمیوس سیزدهم، برادر کلئوپاترا حمایت می کردند. اگر تاریخ خوانده باشید می دانید که کلئوپاترا به همراه بطلمیوس سیزدهم و چهاردهم، مشترکاً بر تخت سلطنت نشستند اما کلئوپاترا بعد از مدتی خودش تمام امور را در دست گرفت.

در اساسینز کرید اوریجینز، بایک با کلئوپاترا همدست می شود تا فرقه باستانیان را نابود کنند. هدف این فرقه، استفاده از قدرت خدایان باستان برای حکومت بر مردم است. در این راه ژولیوس سزار، رهبر روم باستان که معشوقه کلئوپاترا بود، نیز با بایک همدست می شود تا قدرت را از بطلمیوس سیزدهم و فرقه باستانیان سلب کند.

کلئوپاترا، ژولیوس سزار، بطلمیوس و فرقه باستانیان در یک نگاه

کتاب کنیز ملکه مصر به قلم ذبیح الله منصوری، شاید از نظر تاریخی کتاب خوبی برای خواندن نباشد، اما قلم روان آقای منصوری و فضاسازی او تصویر بسیار خوبی از دوران مصر باستان آن زمان و رابطه بین ژولیوس سزار و کلئوپاترا به شما خواهد داد.

تولد فرقه کیش قاتلان

شاید در ظاهر درگیر یک قضیه سلطنتی بین دو جبهه قدرت هستیم، اما داستان بازی اوریجینز در واقع به چگونگی تشکیل کیش قاتلان می پردازد. فرقه باستانیان بی شباهت به تمپلارها نیست و تقابل اهداف بایک و این فرقه بازیکن را یاد تمپلارها و اساسین ها می اندازد. تا به اینجا هیچ اطلاعی درباره بخش های اصلی داستانی منتشر نشده و باید منتظر ماند تا دید یوبی سافت مونترال چه داستانی را می خواهد روایت کند.

نقاب اعضای فرقه باستانیان و آیین آن ها چهره جذابی به بازی داده است

مبارزات شبیه دو بازی نقش آفرینی دارک سولز و ویچر شده است

شاید باورش سخت باشد اما گویا باید با گیم پلی قبلی بازی اساسینز کرید خداحافظی کنید. هنگامی که ویدیوی مبارزات بازی پخش شد، هر بازیکنی می فهمید که گیم پلی بازی دیگر شبیه قبل نیست.

در بازی باید با سپر خود ضربات را دفع کنید، با دکمه جاخالی دادن از حملات دشمنان فرار کنید یا در زمان مناسب یک ضدحمله انجام دهید. دو نوع حمله سبک و سنگین، که کاملاً الهام گرفته از عناوین نقش آفرینی است، دستتان را در انجام حملات مختلف آسان تر می کند. کمبوها نیز در بازی گنجانده شده و هر اسلحه کمبوی مختلف دارد.

دیگر با این ایده که همزمان با ده نفر بجنگید و بدون هیچ چالش همه را بکشید خداحافظی کنید. طبق گفته اشرف اسماعیل، از توسعه دهندگان کلیدی بازی، آن ها تمام تلاششان را کردند تا مبارزات سخت تر از همیشه باشد.

در مبارزات فاصله شما از دشمنان، موقعیت شما در میدان مبارزه، نوع اسلحه ای که دارید و سرعت اسلحه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید حواستان هنگام مبارزه به این موارد جمع باشد.

بازی از شما می خواهد هنگام مبارزه نیز از تیرکمان استفاده کنید. این قابلیت دست شما را در مبارزات بسیار بازتر می کند. هنگامی که از بالای یک درخت به سمت پایین می پرید، می توانید همانند زلدا یکی از دشمنانتان را با تیرکمان نابود کنید.

اگر در مبارزه به خوبی ضربه بزنید، یک نوار مخصوص پر می شود و شما می توانید حمله های مخصوص و فینیشرهای سینمایی زیبایی بزنید و در کسری از ثانیه چند نفر را نابود کنید.

یک بار دیگر سه پاراگراف آخر را بخوانید و حجم تغییرات بسیار در بخش مبارزات را متوجه شوید. فرمول فوق العاده عناوینی چون دارک سولز، در بازی اساسینز کرید گنجانده شده و حالا با بخش مبارزه فوق العاده هیجان انگیز و عمیقی طرف هستیم که در نسخه های قبل وجود نداشت.

با وجود الهام از بازی های دیگر، مبارزات هنوز همان چاشنی سینمایی و انیمیشن های نرم سری اساسینز کرید را در خود دارد و اصالت خود را حفظ کرده است.

تنوع اسلحه ها و دشمن ها فراتر از یک بازی اکشن ادونچر است

از دشمن های بزرگ جثه گرفته تا دشمن های معمولی، تیرانداز، سرعتی و ... هرکدام سیستم مبارزه مخصوص به خود را دارد. تعدد نوع دشمنان موجب شده تا مبارزات بسیار متنوع شود.

آن ها با شما شوخی ندارند و برخلاف نسخه های قدیمی، امکان دارد همزمان به شما حمله کنند. پس مبارزه با تعداد زیادی دشمن به دور از عقل است. برای هر دشمن باید یک سیستم مبارزه در پیش بگیرید و با هر اسلحه باید به روش خودش بجنگید.

شمشیر و سپر، نیزه، پتک، تبر، شمشیرهای دوگانه، چوب های بلند و حتی دست خالی جزو اسلحه های بازی است که هر کدام برای زمان های خاصی طراحی شده. از شمشیر و سپر می توانید برای بازی های تدافعی استفاده کنید، با نیزه به چندین دشمن همزمان ضربه بزنید، از شمشیرهای دوگانه برای حملات سرعتی استفاده کنید و با پتک حملات کُند اما سهمگین انجام دهید.

سنو، یار و یاور بایک در مبارزات و کسب اطلاعات خواهد بود. قبل از ورود به محوطه دشمن، بایک به سنو دستور می دهد تا دشمنان و محیط را شناسایی کند. در بازی شما کنترل سنو را نیز به دست خواهید گرفت.

چند سالی است این فرنچایز اوضاع و احوال خوبی ندارد؛ از انتشار نسخه پرایراد یونیتی گرفته تا فیلم مفتضح اساسینز کرید که آبروی کیش قاتلان را برد.

حتی تیرکمان های بازی نیز چند نوع دارد: تیرکمان شکارچی که مخصوص کشتن یک دشمن یا یک حیوان وحشی در خفا است، تیرکمان جنگجو که قابلیت انداختن چندین تیر همزمان دارد، تیرکمان سرعتی که هر تیر را با فاصله کمتر از یک ثانیه می اندازد و تیرکمان یغماگر که همانند سری بتمن آرکهام، هنگام تیراندازی زمان آهسته می شود و شما می توانید تیر را هدایت کنید.

تیرکمان سرعتی جایگاه مهمی در مبارزات تن به تن دارد؛ کمی فاصله خود را دور کرده، چند تیر به دشمن بزنید و دوباره با شمشیر به او حمله کنید. تیرکمان یغماگر مکانیزم خوبی دارد اما وجود آن در عنوانی مثل اساسینز کرید کمی آدم را متعجب می کند. به هر حال بودنش بهتر از نبودش است.

درخت مهارت، تجربه، تعدد وسایل و صفات: بازی اوریجینز به حق یک عنوان نقش آفرینی است

شاید عجیب ترین و مهم ترین تغییری که سری اساسینز کرید به خود دیده، مربوط به همین نکته باشد. بایک با پیشروی در بازی تجربه کسب می کند، می تواند امتیاز بگیرد و از آن ها امتیازها برای ارتقا درخت مهارت خود استفاده کند.

درخت مهارت بایک به سه بخش جنگجو، شکارچی و بصیرت تقسیم می شود. بخش شکارچی مربوط به مهارت های تیراندازی و عقاب دست آموز بایک است.

بخش جنگجو که مربوط مبارزه و بخش بصیرت مربوط به استفاده از وسایل و ترفندهای مختلف است. هنوز دقیقاً نمی دانیم بخش بصیرت چه مهارت هایی را باز می کند، اما احتمالاً بیشتر مربوط به بخش مخفی کاری بازی است.

با وجود آنکه بازیکنان قرار است به ریشه های کیش قاتلان رجوع کنند، اما با عنوانی مواجه اند که ساختار کاملاً متفاوت با نسخه های قبلی اساسینز کرید دارد.

هر دشمنی که می کشید و ماموریتی که انجام می دهید، مقداری تجربه به شما اضافه می شود که اگر از حد خاصی بگذرد، بایک یک سطح بالاتر می رود و شما می توانید قابلیت های درخت مهارت را آزاد کنید.

بسیاری از زره ها و اسلحه ها نیاز به سطح خاصی دارند تا قابل استفاده باشند. مثلاً امکان دارد یک تیرکمان سطح 21 باشد اما به خاطر اینکه سطح شما 16 است، نتوانید از آن استفاده کنید.

اسلحه ها علاوه بر انواع، تنوع بسیار زیادی در زمینه صفات مختلف و قدرت دارند؛ امکان دارد بیش از هزار نیزه در بازی وجود داشته که هر کدام قدرت متفاوت و حتی صفاتی همچون سمی بودن با خود داشته باشد.

این تعدد وسایل و وجود قابلیت های مختلف برای هر اسلحه تنوع بازی را چندین برابر خواهد کرد و روحیه پیداکردن وسایل مختلف و جعبه های مخفی را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

در بخش تجهیزات شما می توانید تمام وسایل، اسلحه و زره های خودتان را انتخاب کنید. می خواهید در یک دستتان شمشیر و در یک دستتان سپر باشد؟ نیزه و سپر چطور؟ شاید بخواهید در هر دو دست شمشیر داشته باشد. دست شما در نوع بازی کردن بسیار باز است؛ زیرا اساسینز کرید یک عنوان نقش آفرینی شده است.

با پارکور روی ساختمان های سر به فلک کشیده خداحافظی کنید

وقتی گفته شد اساسیز کرید اوریجینز به دوران مصر باستان خواهد رفت، اولین سوالی که به وجود آمد این بود که در مصر باستان خبری از ساختمان های بلند نیست و هر بنا شاید چند متر ارتفاع داشته باشد؛ پس مهم ترین المان سری اساسینز کرید یعنی بالارفتن از ساختمان ها و پارکور میان آن ها چه خواهد شد؟

چیزی برای بالا رفتن می بینید؟

در نسخه سوم، سازندگان جنگل ها را طوری طراحی کرده بودند تا حس پارکور کاری شخصیت اصلی از بین نرود. در صحرای بی آب و علف مصر چه باید کرد؟

یوبی سافت مونترال برای پر کردن این خلا چندین راهکار در نظر گرفت. یک آنکه طبق گفته آن ها شما از هر چیزی می توانید بالا روید! تقریباً تمام چیزهایی که بیش از دو متر ارتفاع داشته باشند قابل بالا رفتن هستند.

دومین مورد مربوط به ساختار شهری قسمت اعیان نشین شهر قاهره است؛ ساختمان ها به شدت تو در تو و ارتفاع قصرها و قلعه ها بسیار بلند است و در مراحل اصلی و مهم بازی، هیچ وقت کمبودی در این زمینه حس نخواهید کرد و اتمسفر نسخه های قبلی بازی در مراحل اصلی وجود خواهد داشت.

سازندگان تمرکز بسیاری روی حیات وحش بازی و حیوانات انجام داده اند. هوش مصنوعی بازی منجر به ایجاد یک اکوسیستم هوشمند شده و حیوانات علاوه بر خودشان، به شما نیز حمله خواهند کرد. یک کروکودیل می تواند قایق تان را خراب کند و شما را بکشد. مبارزه با شیر و کفتارها نیز جزو بخش های جذاب بازی به شما می آید.

بخش های صحرایی بازی نیز شامل تپه ها و صخره های بسیاری است که بالا رفتن از آن ها نیز جذابیت خودشان را دارد. برای پیدا کردن یک جعبه یا انجام یک ماموریت، حتما سر و کلتان با صخره های بلند و گیم پلی پلتفرمر لذت بخش نسخه های قبلی خواهد خورد.

محیط بازی به اندازه کشور مصر بزرگ است

عظمت نسخه اوریجینز اصلاً قابل قیاس با نسخه های قبلی نیست. اساسینز کرید بلک فلگ را تصور کنید؛ بخش اعظم بازی را دریاهای پرتلاطم کاراییب تشکیل می داد و به حق بازی وسعت بسیار بزرگی داشت.

اوریجینز دقیقا همان وسعت را دارد؛ منتها تمام مساحت بازی را خشکی تشکیل خواهد داد. تمام مکان های مهم کشور مصر در آن زمان شبیه سازی شده: از اسکندریه و فانوس دریایی بزرگش گرفته تا طویل ترین رود جهان یعنی نیل و مهم ترین عجایب هفتگانه دنیا یعنی اهرام مصر.

طبق گفته اشرف اسماعیل اهرام مصر «به صورت کامل» در اوریجینز شبیه سازی شده است؛ تونل های تو در تو اهرام مصر گواهی یک ادونچر ناب را به طرفداران می دهد.

قابلیت شنا کردن در رود نیل و وجود معابد زیر آب، و در نهایت وجود پازل های مختلف در معابد به همراه المان های نقش آفرینی همچون تعدد آیتم ها و کسب تجربه را نیز به این قضیه اضافه کنید.

حقیقتاً دیگر خلا ساختمان های بلند حس نخواهد شد: دنیای اساسینز کرید اوریجینز پر از چیزهای جذاب برای جستجو کردن است.

گشت و گذار در معابد کهن مصر باستان و کشف گنج های گران قیمت، هر گیمری را هیجان زده خواهد کرد.

با وجود تمام نکات مثبت گفته شده درباره بازی، هنوز نباید درباره اساسینز کرید اوریجینز زود قضاوت کرد. باید دو نکته را درنظر داشت: اول آنکه چند سالی است یوبی سافت از بازی خود نمایش های خیره کننده ای ارائه می کند اما بعد از انتشار تمام آمال و آرزوهای طرفدار نابود می شود.

دوم آنکه ویژگی های کاملاً جدیدی در بازی گنجانده شده که با اصل سری اساسینز کرید تفاوت دارد؛ از سبک ویچر مانند مبارزات و داستان گرفته تا درخت مهارت بازی های نقش آفرینی و کم شدن عنصر مخفی کاری و بالارفتن از ساختمان ها.

امکان دارد این تغییرات به مذاق بسیاری از طرفداران خوش نیاید، اما به شخصه هیچ نکته منفی در تغییرات گفته شده نمی بینم. اساسینز کرید نیاز به یک سری تغییرات بنیادین داشت و فرمول 10 ساله این سری رنگ و بوی کهنگی به خود گرفته بود.

حالا اوریجینز با یک فرمول اصلاح شده می خواهد آبروی این سری را بخرد. با وجود الهام سازندگان از بازی های مختلف برای اصلاح ریشه ها، هنوز هم با یک اساسینز کرید طرف هستید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۰ مهر ۱۳۹۶

    تبلیغات هایی که در یوتوب در مورد این بازی بود خیلی جالب اند،همونا که نقاشی های مصری با هم صحبت میکنن??

  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۲۰ مهر ۱۳۹۶

    به نظر من یوبیسافت چندان هم بد نساخته قبلا.
    من شخصا خیلی از سیندیکیت لذت بردم. به نظرم مشکلی هم نداشت.
    یونیتی هم درسته که اوایل باگ داشت ولی یوبیسافت سریعا با پچ و آپدیت برطرفش کرد و مشکلاتش حل شد.
    ولی واقعا به اوریجینز خیلی امید دارم. امیدوارم خرابش نکنه...

  • DEADshot
    DEADshot | ۲۰ مهر ۱۳۹۶

    دوستان یه سوال دارم ممنونمیشم جواب بدین
    سلام خسته نباشید حالا ازتون راهنمایی میخوام این سیستم خودم رو واسه cod جدید farcry5 و shadow of war , assassin orijin ارتقا بدم نظرتون رو میخواستم بدونم
    این الان اطلاعات سیستم منه من تقریبا بودجم حدود۱٫۵ هست الان من گرافیک رو به MSI GTX 1060 Gaming X6g ارتقا بدم یا گرافیکو ۹۸۰ti 4gبزارم و ۸ گیگ رم اضافه کنم…..

    CPU:
    Intel Core i7 3770 @ 3.40GHz 38 °C
    Ivy Bridge 22nm Technology
    :RAM
    ۸٫۰۰GB Single-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
    Motherboard:
    Gigabyte Technology Co. Ltd. P75-D3 (Intel Core i7-3770 CPU @ 3.40GHz) 38 °C
    :Graphics
    SyncMaster (1024×۷۶۸@۸۵Hz)
    ۴۰۹۵MB NVIDIA GeForce GT 630 (ASUStek Computer Inc) 35 °C
    Storage:
    ۹۳۱GB Western Digital WDC WD10EZEX-00RKKA0 ATA Device (SATA) 35 °C
    Optical Drives:
    PIONEER DVD-RW DVR-220L ATA Device
    :Audio
    Realtek High Definition Audio

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی