ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آکیلس از هدست 200 دلاری و مستقل Oculus Go رونمایی کرد

شب گذشته چهارمین رویداد «آکیلس کانکت» در سن خوزه برگزار شد و در جریان این رویداد، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک به استیج آمد و از هدست موبایل «Oculus Go» رونمایی کرد. به گفته زاکربرگ، «این ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ مهر ۱۳۹۶ | ۰۹:۴۵

شب گذشته چهارمین رویداد «آکیلس کانکت» در سن خوزه برگزار شد و در جریان این رویداد، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک به استیج آمد و از هدست موبایل «Oculus Go» رونمایی کرد. به گفته زاکربرگ، «این دسترسی پذیرترین هدستی است که تا امروز ساخته شده» و فروش آن با قیمت 199 دلار در اوایل سال آتی میلادی آغاز خواهد شد.

به نظر می رسد این هدست موبایل، تجربه ای مشابه Gear VR برای کاربران به ارمغان می آورد و گرچه می توان سر را در محیط مجازی چرخاند، اما امکان حرکت آزادانه وجود ندارد. هیوگو بارا، نایب رییس واحد واقعیت مجازی فیسبوک اعتقاد دارد آکیلس گو آسان ترین راهی است که توسعه دهندگان برای ورود به حوزه واقعیت مجازی می یابند.

آکیلس گو سبک وزن بوده و حداقل به گفته سازندگانش، به نرمی روی سر قرار می گیرد. لنزهای هدست، همان میدان دید هدست پریمیوم ریفت را در مقابل دیدگان قرار می دهند و ضمناً می توان منتظر کنترلرهای کوچکی شبیه به کنترلرهای Gear VR نیز بود. تا به این لحظه می دانیم نمایشگر هدست از نوع WQHD LCD خواهد بود و صدای 360 درجه ای نیز مورد پشتیبانی قرار می گیرد؛ با این همه هنوز سایر مشخصات داخلی و عمر باتری اعلام نشده و باید تا عرضه کیت توسعه دهندگان در ماه نوامبر منتظر ماند.

آکیلس با معرفی آکیلس گو در حال دنبال کردن استراتژی تازه ای در بازار هدست های ارزان قیمت واقعیت مجازی است که به کمپانی اجازه می دهد فعالیت هایی گسترده تر نسبت به همکاری با سامسونگ داشته باشد. آکیلس گو بازاری کاملاً تازه را در اختیار فیسبوک قرار می دهد و احتمالاً سبب می شود وابستگی کمپانی زیر نظر مارک زاکربرگ به آرامی از تولیدکنندگان موبایل مانند سامسونگ کاهش یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی