ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس اکس باز هم یک موشک فالکون 9 را با موفقیت پرتاب کرد و فرود آورد

کمپانی اسپیس اکس اخیراً یک بار دیگر یکی از موشک های چندبار مصرف خود را به فضا فرستاد و سپس به زمین بازگرداند. این موشک فالکون 9، برای نخستین بار در فوریه سال جاری میلادی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

کمپانی اسپیس اکس اخیراً یک بار دیگر یکی از موشک های چندبار مصرف خود را به فضا فرستاد و سپس به زمین بازگرداند. این موشک فالکون 9، برای نخستین بار در فوریه سال جاری میلادی برای حمل محموله هایی به ایستگاه فضایی بین المللی مورد استفاده قرار گرفته بود و حالا 18 مین فرود موفقیت آمیز اسپیس اکس را رقم زده است.

اسپیس اکس که دوشنبه اخیر هم موشک دیگری را روی زمین فرود آورده بود، هفته ای بسیار شلوغ را پشت سر گذاشته است. اما کمپانی فضایی زیر نظر ایلان ماسک هدفی مهم، یعنی کاهش هزینه سفرهای فضایی از طریق موشک های چندبار مصرف را دنبال می کند و به همین خاطر، از ارسال موشک ها، بازگرداندن آنها به زمین، نوسازی و سپس پرتاب مجددشان به فضا دست نخواهد کشید.

به نظر می رسد که اسپیس اکس روز به روز به اهداف خود نزدیک تر می شود و روند نوسازی فالکون 9 مورد اشاره که مجدداً به فضا فرستاده شد تنها 8 ماه به طول انجامیده است. به صورت ایده آل، انتظار می رود مدت زمان میان پرتاب های گوناگون یک موشک واحد در آینده نزدیک کاهش یابد و اسپیس اکس محموله های بیشتری را با هزینه کمتری به فضای خارج زمین ارسال کند.

گفتنی است اسپیس اکس طی سال جاری میلادی، پرتاب ها و فرودهای موفقیت آمیز بسیاری داشته و هنوز چند ماهی از سال 2017 باقیست. ماموریت روز گذشته اسپیس اکس، پانزدهمین ماموریت اسپس اکس طی امسال بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی