ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت بدون پلتفرم موبایل اختصاصی چگونه با غول ها رقابت خواهد کرد؟

پیش از این در مطلبی جداگانه تشریح کردیم که مایکروسافت تحت رهبری ساتیا نادلا دیگر تمایل چندانی به زنده نگه داشتن ویندوز ۱۰ موبایل برای رقابت با اپل و گوگل ندارد. حال یک سوال اساسی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۰ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

پیش از این در مطلبی جداگانه تشریح کردیم که مایکروسافت تحت رهبری ساتیا نادلا دیگر تمایل چندانی به زنده نگه داشتن ویندوز ۱۰ موبایل برای رقابت با اپل و گوگل ندارد. حال یک سوال اساسی در این میان مطرح می شود؛ مایکروسافت بدون پلتفرم موبایل اختصاصی چگونه با غول ها رقابت خواهد کرد؟ آقای مدیرعامل پاسخ می دهد.

بسیاری می خواهند بدانند در بازاری که روز به روز تحت سیطره موبایل ها و تکنولوژی های وابسته به آنها قرار می گیرد، مایکروسافت چگونه می خواهد عرصه رقابت را به رقبای سرسخت خود نبازد. ساتیا نادلا به تازگی در خلال یک مصاحبه به این سوال پاسخ داده تا مسیر آینده غول نرم افزاری دنیا بیش از پیش مشخص شود.

نادلا در ابتدا اعتراف می کند که بخش اعظم سهم فروش پی سی ها به عنوان قلمروی سنتی مایکروسافت به تسخیر گجت های همراه درآمده است. اما نادلا معتقد است که می بایست برای دادن پاسخ مناسب به حاکمان بلامنازع دنیای موبایل (گوگل و اپل) به تاریخ مراجعه کرد.

او می گوید که زمانی ابرقدرتی مایکروسافت قطعی تصور می شد، اما اپل با آیفون و آیپدهایش قاعده بازی را تغییر داد. نادلا با زیر سوال بردن توانایی عملکردی برخی از تکنولوژی های موبایل معتقد است که در آینده این روند دوباره و این بار در جهت عکس اتفاق خواهد افتاد. بنابراین به نظر می رسد او باور دارد که در سال های آینده می بایست انتظار گسترش دوباره رایانه های رومیزی (یا موارد مشابه آنها) و کاهش استقبال از موبایل ها باشیم.

اما در مورد آینده نزدیک چه؟ او می گوید که مایکروسافت در کنار برنامه های بلندمدت برای باز پس گیری تاج و تخت خود، در حال حاضر تلاش دارد که بهترین خدمات و پشتیبانی را به کاربران نرم افزارها و سرویس های فعلی اش -فارغ از این که در کدام پلتفرم حضور دارند- ارائه دهد.

نفر اول غول نرم افزاری دنیا در خصوص سخت افزارهای موبایل می گوید:

«ما سهمی در بازار نداریم که سخت افزاری داشته باشیم. این انتخاب واقعی مشتریان است. واقعیت ماجرا همین است. حقیقت آن است که ما نمی توانیم بدون سهمی از بازار و جذب توسعه دهندگان، به عنوان سومین اکوسیستم موبایل به رقابت بپردازیم.»

نادلا در عین حال باور دارد که یافتن پاسخ صحیح به سوالاتی چون «تعریف واقعی ابزارهای موبایل چیست؟» یا «تغییر ماهیتی مهم بعدی در ابزارهای رایانه ای چه خواهد بود؟» می تواند مایکروسافت را به موفقیت برساند. او استقبال عالی از رده تازه تعریف شده رایانه های ۲ در ۱ به پیشتازی لپ تاپ های سرفس را یک مثال مناسب قلمداد می کند.

در یک جمع بندی کلی می توان گفت که گرچه نادلا و مایکروسافت در میدان نبرد پلتفرم های موبایل پرچم سفید را در مقابل اپل و گوگل به اهتزاز درآورده اند، اما در عین حال ردموندی ها با کار روی عرصه های کاملاً جدید چون واقعیت ترکیبی یا ابزارهای هیبریدی، موفقیت انفجاری آینده را به کمین نشسته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • عـــامـر
    عـــامـر | ۲۱ مهر ۱۳۹۶

    مایکروسافت برای بار اول نسنجیده وارد بازار شد هنوز سیستم عامل خودش به طور کامل برنامه نداشت اومد شروع کرد گوشی تولید کردن اما گوگل برعکس با برحد نکسوس و همکاری خبره های گوشی های اندرویدی شروع کرد و وقتی همه چیز به نبوغ کامل رسید از مرورگر بگیر تا پلیر و برنامه عکاسی و کیبورد و... دیگه سخت افزاری رو روانه بازار کرد به اسم پیکسل که سازندش اسم خودشو یدک میکشه نه هیچکس دیگه مایکروسافت باید شروع کنه به ساخت برنامه های با کیفیت اینکه طرف روی اندروید یا ios از برنامه ساخت مایکروسافت استفاده کنه یه پیروزیه وقتی همه چیز در کنار هم به بلوغ کامل رسید حالت نوبت سخت افزارش تحت یک برند معروف مثه سرفس هستش شاید با این اوصاف تو آینده نچندان دور شاهد سرفس‌فون باشیم البته اگر تو زمینه نرم افزاری مایکروسافت خوب کار کنه

  • project11
    project11 | ۲۰ مهر ۱۳۹۶

    مایکروسافت باید خیلی زودتر از اینها وارد بازار موبایل میشد . گذاشته کل دنیا پر شده اندروید و آیفون تازه یادش اومده که بله...

  • Mr.Mohammad
    Mr.Mohammad | ۲۰ مهر ۱۳۹۶

    جالبه

  • سامان
    سامان | ۲۰ مهر ۱۳۹۶

    الان در مورد عینک واقیت مجازی هم خیلی ضعیف عملرمیکنه ، سونی وی آر با توجه به قیمت خوبش خوب فروش رفته ولی مایکروسافت نتونسته از این فرصت خوب استفاده کنه ، کلا خیلی محافظه کار هستش

  • devit top
    devit top | ۲۰ مهر ۱۳۹۶

    مایکروسافت عشقه

مطالب پیشنهادی