ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نگاهی جامع بر بخش Journey بازی فیفا 18

وجود بخش داستانی در بازی های ورزشی همیشه یکی از چالش هایی بود که سازندگان این دست بازی ها تا مدتی پیش در پیاده کردن درست آن در عناوین خود، ناکام بوده اند. چند سالی ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۱ مهر ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

وجود بخش داستانی در بازی های ورزشی همیشه یکی از چالش هایی بود که سازندگان این دست بازی ها تا مدتی پیش در پیاده کردن درست آن در عناوین خود، ناکام بوده اند.

چند سالی از این موضوع که سری فیفا تقریباً به پرچم دار بازی های شبیه ساز ورزشی تبدیل شده است، می گذرد. تمام بخش های بازی در طول این سال ها به بلوغ نسبتاً کاملی رسیده و همین موضوع باعث شده تا دید سازنده این بازی یعنی استودیو شعبه کانادا الکترونیک آرتز، برای اضافه کردن بخش های جدید به بازی باز تر شود.

فصل نخست بخش Journey با مانورهای فراوان تبلیغاتی الکترونیک آرتز، در سال گذشته میلادی در فیفا 17 حضور داشت. در Journey  سال گذشته، با شخصیتی به نام الکس هانتر روبرو بودیم که شانس خود را برای ورود به لیگ برتر انگلیس آزمایش می کرد.

الکس راه و انتخاب های متعددی برای پیوستن به تیم های باشگاهی بزرگ جزیره داشت، از خوب تمرین کردن و برخورد درست با مربی ها و سایر بازیکنان هم تیمی گرفته تا توانایی در مصاحبه مناسب با خبرنگاران و برقراری ارتباط با هواداران، همگی گزینه های اصلی او برای تبدیل شدن به یک فوق ستاره فوتبال بودند.

این بخش داستانی، در اولین حضور خود در سری فیفا، با واکنش های مثبتی از سوی منتقدان روبرو شد. بیشتر منتقدها از تاثیر گذار نبودن انتخاب در بازی گله مند بودند اما در کل Journey  را، یک تجربه متفاوت و جالب می دانستند که ارزش زمان شما را داشت.

حال، Journey در فیفا 18 به فصل دوم خود رسیده و در نگاه اول، غنی تر و کامل تر از گذشته به نظر می رسد. در ادامه نگاهی جامع به این بخش و نحوه موفقیت در آن خواهیم داشت.

از زمین خاکی تا استمفوردبریج

برای آغاز تجربه 20 ساعتی Journey ، در ابتدا بهتر است تا با ماهیت این بخش آشنا باشید. Journey در کل به دو بخش جداگانه تقسیم می شود که مدت زمان مشابه ای را در آن ها صرف خواهید کرد.

بخش اول، شامل تمرینات، مسائل حاشیه ای، زندگی شخصی الکس هانتر و ارتباط او با سایر بازیکنان، مربی تیم و مدیربرنامه های فوتبالی می شود. بخش دوم نیز به عملکرد الکس در زمین مسابقه که به طور کامل به شما بستگی دارد، بر می گردد.

در طول این دو بخش، الکس با انجام بازی های خوب و تمرینات مناسب، رشد کرده و مهارت های بیشتری در زمین مسابقه و حتی در بیرون آن پیدا می کند. بخش دیگری که باعث افزایش توانایی های شما خواهد شد، افزایش سطح شما در طول بازی است.

با Level Up شدن شما در طول بازی، امتیازهای مختلفی به الکس اضافه شده که در مجموع، امتیاز کلی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تمرینات آماده سازی بازی هم هیجان خودشان را دارند.

نکته جالبی که در هنگام شروع بازی نمود پیدا می کند، امکان استفاده شما از سیوهای قسمت اولی و شروع کردن با تیمی است که بخش Journey را با آن آغاز کردید. در طول زمان بازی، شما قابلیت تغییر تیم خود به سایر تیم های لیگ برتر جزیره را خواهید داشت.

لازم به ذکر است که باید تمام حرکات خود در کمپین Journey  بازی را جدی بگیرید زیرا این امکان باخت کامل شما در کمپین وجود دارد. برای موفقیت در بازی، نیاز به برقرار کردن تعادل بین عملکرد خود در داخل زمین و خارج آن خواهید داشت.

موفقیت در کسب دنبال کنندگان بیشتر و عملکرد مناسب در زمین مسابقه، باعث می شوند تا راه الکس هانتر به سرانجام خوبی برسد و عملکرد عکس آن، به راه شما در این جاده پایان خواهد داد. البته در مورد مسائل خارج زمین، بهتر است تا زیاد در مورد تصمیم هایی که در صحبت با مربی و هم تیمی های خود می گیرید، نگران نباشید.

سرمربی شما، تقریباً فقط به عملکرد خوب شما درون زمین مسابقه و تمرینات توجه داشته و بر همین اساس، شما را در ترکیب خود جای داده یا روی سکوها می گذارد.  البته خوشحال کردن مربی با استفاده از سخنوری در یک حالت تاثیر گذار است. در صورتی که شما با وجود نداشتن عملکرد مناسب در چند مسابقه قبلی کاندیدای نیمکت یا سکو نشینی باشید، به علت محبوبیت نزد مربی خود، برای بازی کردن  توسط وی فراخوانده خواهید شد.

چهره الکس شباهت زیادی به آنتونی مارسیال، بازیکن منچستر یونایتد دارد!

در طول بازی، جوایزی قرار دارند که می تواند به هدف های شما در طول کمپین تبدیل شوند. این جوایز که بیشتر به صورت کارت های مشخصی در بازی حضور دارند، در هر شش قسمت کمپین بازی پراکنده شده و با توجه به موقعیت شما در دسترس قرار می گیرند.

موفقیت در بازی و کسب این کارت ها، به مدیریت انرژی الکس هانتر توسط شما نیز بستگی خواهد داشت. البته جالب است بدانید که مصدومیت های بازی، ربطی به نحوه بازی کردن شما نداشته و به صورت تصادفی روی خواهند داد.

البته جدا از مصدومیت ها که اتفاق افتادن آن ها به شانس شما بستگی دارد، این کمپین در سایر قسمت های خود از جزییات بالای بهره برده که برای موفقیت در آن ها، باید در موارد مشخصی، حواس خود را جمع کرده و برای رساندن الکس هانتر به رویای فوتبالی خود، تلاش کنید.

مصائب ابر قهرمان شدن

همانطور که پیش از این گفتیم، موفقیت در بازی نیازمند مهارت در بخش های مختلفی است. در ادامه قصد داریم تا به نکاتی که باعث موفقیت شما در بخش Journey خواهند شد، اشاره کنیم.

نکته اول برای موفقیت در بازی، به دست آوردن دل طرفدارانتان و مربی به صورت همزمان است. انتخاب دیالوگ های مناسب می تواند هوادارانتان را تحت تاثیر قرار داده و به تعداد آن ها بیافزاید. در مقابل، کسب رضایت مربی، تنها به عملکرد خوب شما در زمین مسابقه وابسته است.

سعی کنید تا عملکرد خوبی در زمین مسابقه داشته باشید و با زدن گل های زیاد در طول یک فصل، به طور همزمان هم رضایت هوادران را به دست آورده و هم مربی خودتان را خوشنود کنید.

اگر در طول اواخر فصل به مشکل خوردید، در صدد ایجاد رابطه خوب با مربی خود باشید. زدن گل های مهم در آخر فصل که در رتبه نهایی تیم شما بستگی دارد در کنار صحبت های دل گرم کننده با مربی در همین زمان، تاثیر بسزایی در ماندگاری شما در تیم مورد علاقه تان خواهد داشت.

بخش Journey از رابط کاربری مدرن و زیبایی بهره می برد.

موفقیت در جذب دنبال کننده در شبکه های اجتماعی نیز، به پاسخ های شما به خبرنگاران بستگی زیادی دارد. سعی کنید تا در دادن این پاسخ ها، تا جای ممکن سریع باشید و از زدن حرف های جنجالی که به مذاق طرفداران خوش آمده اما مدیران تیم را عصبانی می کند، خودداری کنید. زیرا در نهایت، موفقیت شما در قرار گرفتن در زمین مسابقه خلاصه می شود که زمینه ارتباط با هوادران را نیز برقرار خواهد کرد.

سرانجام به زمین مسابقه می رسیم، جایی که سرنوشت الکس و رویاهای او، به آن بستگی دارد. اولین نکته مهم که با حضور در زمینه مسابقه با آن روبرو خواهید شد، زاویه دوربین بازی است.

زاویه دوربین پیش فرض در حالت Be a Pro خواهد بود. البته بازی کردن با این دوربین را به شما پیشنهاد نمی کنیم، این زاویه دید، هنوز راه زیادی را در رسیدن به سطح استاندارد دارد.

در طول کمپین، اهداف مختلفی برای به ثمر رساندن خواهید داشت.

شما همچنین از قابلیت کنترل همزمان تیم یا الکس هانتر به صورت فردی برخوردار خواهید بود. بازی کردن با تمام تیم، در نگاه اول این گونه به نظر می رسد که باعث می شود تا شما با یک کار تیمی، توپ های مهم را به الکس هانتر رسانده و در نهایت با او به گلزنی اقدام کنید.

البته، در بیشتر موارد، بازی کردن با تمام بازیکنان تیم، مشکل زا خواهد بود. با این روش، تمرکز اصلی شما از الکس هانتر خارج شده و او در ارائه یک عملکرد فنی خوب، در بسیاری از موارد ناکام خواهد ماند.

در نهایت،  سعی کنید تا تمرین های مهارت بازی را به خوبی و با دقت زیادی انجام دهید، زیرا این تمرین ها، تاثیر زیادی در رشد فنی الکس داشته و در نهایت کار شما را در زمین مسابقه راحت تر خواهند کرد.

در اوایل بازی که الکس از توانایی های فنی نسبتاً پایینی بهره می برد، کار او در زمین مسابقه برای پیشرفت سخت بوده و تقریباً همه چیز، به درست انجام دادن تمرین ها بستگی خواهد داشت.

بخش فوتبال خیابانی به عنوان قسمت کوچکی در Journey حضور دارد، شاید الکترونیک آرتز در بازی های بعدی این بخش را به طور کامل به سری فیفا برگرداند.

سرانجام، پیچش های داستانی بزرگ و کوچکی نیز در زندگی الکس هانتر وجود دارند که زندگی شخصی و حرفه ای او را تحت تاثیر قرار خواهند داد. این بخش ها که بیشتر طی صحنه های سینماتیکی به نمایش در می آیند، به خوبی در بازی گنجانده شده و به نوعی، زندگی پر فراز و نشیب تمام ورزشکاران و تاثیر اتفاقات پیش بینی نشده در عملکرد فنی این افراد را نشان خواهند داد.

بخش Journey  با تمام کم و کاستی ها خود، در نهایت یک تجربه منحصر به فرد و با آینه تمام قدی از تلاش تمام بازیکنان حرفه ای فوتبال برای موفق شدن در این ورزش محبوب است که ارزش تجربه بالایی دارد.

به طور حتمی، الکترونیک آرتز هنوز راه زیادی تا تبدیل کردن این بخش به یک برگ برنده در سری فیفا نسبت به سایر بازی های ورزشی  و حتی ساخت یک بازی نقش آفرینی فوتبال محور دارد، اما تا آن زمان، بهتر است بند کفش های خود را محکم کرده و الکس را از ذاغه نشین های برزیل تا ورزشگاه های لوکس انگلستان، همراهی کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Farzad FJ
    Farzad FJ | ۲۱ مهر ۱۳۹۶

    فیفا سرگرکنندس مخصوصا کریر و جورنی کلی خب نمی صرفه 300 پول بدی بعد 2 ماه بشه 100 تومان

  • Alireza
    Alireza | ۲۱ مهر ۱۳۹۶

    من فیفا ۱۷ بازی نکردم..میتونم جورنی ۱۸ رو از اول بازی کنم یا از وسطاش میاد؟

    • jamalifar
      jamalifar | ۲۲ مهر ۱۳۹۶

      منم دقیقا همینطورم
      نمیدونم والا

    • agha
      agha | ۲۲ مهر ۱۳۹۶

      وسطاش

مطالب پیشنهادی