ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استفاده روس ها از یک بازی موبایل برای افزایش تنش های اجتماعی در آمریکا

پس از گذشت یکسال از انتخاب ریاست جهوری آمریکا هنوز هم بحث دخالت روسیه برای اثر گذاری بر آرای مردم این کشور داغ است. استفاده روسیه از توییتر و فیسبوک برای افزایش آرای دونالد ترامپ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

پس از گذشت یکسال از انتخاب ریاست جهوری آمریکا هنوز هم بحث دخالت روسیه برای اثر گذاری بر آرای مردم این کشور داغ است. استفاده روسیه از توییتر و فیسبوک برای افزایش آرای دونالد ترامپ قبلا توسط آژانس های امنیتی این کشور بررسی و تائید شده است. با این حال ظاهرا این دخالت ها ابعاد گسترده تری دارد.به گزارش شبکه های خبری آمریکا، روسیه از سایت های دیگری مانند یوتیوب و تامبلر و حتی بازی پوکمون گو برای افزایش تنش های نژادی و ایجاد اختلاف بین مردم آمریکا استفاده کرده است.

بر این اساس آژانس تحقیقات اینترنتی (IRA) که به کرملین وابسته است، یک اکوسیستم آنلاین بسیار گسترده را طراحی کرده که توانایی انتشار اخبار اغلب جعلی را در مقیاس گسترده و پلتفرم های مختلف داشته است. این آژانس به راه اندازی بیش از 470 اکانت اعتراضی و نشر اخبار جعلی ارتباط داشته است.

از طرف دیگر در این گزارش آمده است که در سال 2016 کاربران با وارد شدن به سایت dontshoot.us (مربوط به کمپین ضدنژادپرستی سیاهپوستان) به صفحه ای در سایت تامبلر هدایت می شدند که در آن یک مسابقه پوکمون گو با جوایز مالی از قبیل گیفت کارت آمازون در جریان بود. این بازی با افزایش تنش های نژادی کاربران را به مکان هایی هدایت می کرد که در آن خشونت های پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان رخ داده بود.

گفتی است دولت روسیه هرگونه ارتباط با کمپین های اعتراضی یا تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات ایالات متحده را قویا رد می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali kjh
    Ali kjh | ۲۲ مهر ۱۳۹۶

    باز بیاین از روسیه حمایت کنین ملت متوهم جوگیر.
    اینقدر کثیف و پسته این روسیه.

    • agha
      agha | ۲۳ مهر ۱۳۹۶

      شما کجای دنیایی ، امریکا داره همین کارو با ما میکنه ، با روسیه هم همین کارو میکنه ، چی فکر کردین ، به عقل رجوع کنین کدوم کشور بود که هواپیمای مسافربری حاوی ۲۰۰ نفر رو نابود کرد ؟

مطالب پیشنهادی