ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

استیو وزنیاک استارتاپی برای آموزش کدنویسی تاسیس کرد

استیو وزنیاک هم-بنیانگذار اپل و خالق کامپیوتر Apple II روز گذشته از راه اندازی جدیدترین استارتاپ خود به نام Woz U خبر داد. این استارتاپ در واقع نوعی موسسه دیجیتالی است که به مردم کمک ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

استیو وزنیاک هم-بنیانگذار اپل و خالق کامپیوتر Apple II روز گذشته از راه اندازی جدیدترین استارتاپ خود به نام Woz U خبر داد.

این استارتاپ در واقع نوعی موسسه دیجیتالی است که به مردم کمک می کند مهارت های لازم در زمینه علوم رایانه را کسب کنند و از این طریق پست های خالی مربوط به مشاغل بالا رده عرصه تکنولوژی را پر نمایند. او در مورد علت راه اندازی این شرکت تازه هم گفته که قصدش کاستن از میزان ترس و وحشت مردم از تکنولوژی بوده.

به گفته وزنیاک مردم عموما به خاطر اینکه تصور می کنند توانایی لازم برای تصدی مشاغل مرتبط با فناوری را ندارند از انتخاب این مشاغل تفره می روند و به همین خاطر او Woz U را راه انداخته زیرا می دانسته که مردم این توانایی را دارند و هدفش این بوده که توانایی هایشان را به آنها نشان دهد.

همانطور که در اغلب خبرهای مربوط به این حوزه خوانده اید بسیاری از اقتصاددانان بر این باورند که هوش مصنوعی و رباتیک به زودی جای بسیاری از نیروهای کار (به خصوص مشاغل کم مهارت) را می گیرند و اگر مردم آموزش های لازم را دریافت نکنند عاقبت شغل شان را از دست می دهند.

این استارتاپ نقش نوعی بیمه شغلی را برای افراد ایفا می کند

با در نظر داشتن همین مساله Woz U راه اندازی شد تا مهارت های لازم را در اختیار مردم قرار دهد و نقش نوعی بیمه کاری را برایشان ایفا نماید. لذا هرچه حضور فناوری در اقتصاد آمریکا پررنگ تر می شود بخش تکنولوژی این کشور نیز به افراد بیشتری برای پر کردن مشاغل مربوط به این حوزه نیاز پیدا می کند که طبق گفته وزنیاک بدون آنکه نیازی به پرداخت وام های دانشجویی عظیم باشد می توان این مهارت ها را به مردم آموخت.

البته باید اشاره کنیم  Woz U تنها استارتاپی نیست که برای آموزش کدنویسی و ترتیب مهندس راه اندازی شده و نام های دیگری نظیر Udacity نیز در این عرصه حضوری فعال دارند. با این همه بسیاری منتقدان باور دارند که صنعت به ندرت حاضر می شود این افراد را استخدام کند و ترجیح اغلب شرکت ها این است که نیروهای مورد نیازشان را از میان فارغ التحصیلان دانشگاهی جذب نمایند.
اما قصد دارد که با برگزاری دوره های آنلاین پشتیبانی کامپیوتر و برنامه نویسی خود را از رقبایش متمایز نماید و به مرور دروس دیگری را در زمینه های امنیت سایبری نیز ارائه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۲۲ مهر ۱۳۹۶

    " از این طریق پست های خالی مربوط به مشاغل بالا رده عرصه تکنولوژی را پر نمایند. "

    اولا مگه به همین راحتیه که هر کی کد نویسی یاد بگیره زرتی بره پست های بالا رده رو پر کنه ؟؟

    بعدشم ، مگه شرکت ها اصلا پست خالی برای بالا رده ها دارند ؟؟ خودشون این همه کارمند دارند ، خوب یکی رو ارتقا میدند ... هیچ شرکتی نمیاد برای پست بالا رده اش کسی رو استخدام کنه به این شکل !!!

    در ضمن همین الان گوگل و خیلی شرکت های دیگه برای استخدام یک برنامه نویس رده پایین هزار دنگ و فنگ دارند ... تو نت سرچ کنی چه سوالات بی ربط که نمیپرسند و چه سخت گیری ها ندارند ... خوب اگر این همه جای خالی داشته باشند و در به در دنبال برنامه نویس باشند که اینجوری هفت خوان رستم اینجاد نمیکنند که !!! مثل استارتاپ ها ، میری استخدام بشی ، میگن خوش اومدی !!!!

    ولی جدای از اینها ، خیلی واز رو دوست دارم ... کاش الان ایشون رئیس نرم افزار یا سخت افزار اپل بود ... اونوقت الان اپل جهش هایی انفجاری داشت .. نه مثل فدریکی ، که از وقتی سکان نرم افزار رو دستش گرفته ، همیشه ورژن جدید میدند ، یک خربار باگ از توش در میاد .. از باطری بگیر تا کنی ..

  • bco
    bco | ۲۲ مهر ۱۳۹۶

    اگه استیو جابز زنده بود یه دیالوگ معروف بهش میگفت خخخخ

مطالب پیشنهادی