ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام به دنبال ممنوعیت تولید و فروش آیفون در چین است

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی بوده باشید، حتماً در جریان دعوای حقوقی اپل و کوالکام بر سر پرداخت حق استفاده از پتنت هستید؛ ماجرایی که بیش از یک سال از آغاز آن می گذرد و ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی بوده باشید، حتماً در جریان دعوای حقوقی اپل و کوالکام بر سر پرداخت حق استفاده از پتنت هستید؛ ماجرایی که بیش از یک سال از آغاز آن می گذرد و آخرین اتفاق آن، جریمه 774 میلیون دلاری کوالکام در تایوان بود.

حالا شرکت تولیدکننده چیپ موبایل در واکنش به مسائل اخیر، شکایتی را تقدیم مقامات قضایی کشور چین کرده که در صورت پذیرفته شدن، تولید و فروش آیفون های اپل را در خاک پرجمعیت ترین کشور دنیا ممنوع خواهد کرد.

لازم به اشاره است که بخش قابل توجهی از درآمد کوالکام، از طریق دریافت حق استفاده از پتنت توسط دیگر شرکت ها حاصل می شود که اپل و برخی از سایر تولیدکنندگان معتقدند کمپانی مذکور، در این زمینه مبالغ اضافی از مشتریان خود دریافت می کند.

درآمد اپل از بازار چین معادل 215.6 میلیارد دلار است

از طرف دیگر اما «کریستین تریمبل» سخنگوی کوالکام اظهار داشته که «اپل فناوری هایی را به کار گرفته که توسط کوالکام اختراع شده اند و حاضر نیست پول آنها را بپردازد». همچنین شکایت کوالکام از اپل نیز مربوط به نقض سه پتنت اساسی در حوزه مدیریت انرژی، و فناوری «Force Touch» در محصولات اپل است.

لازم به ذکر است که در صورت موفقیت کوالکام، اپل 22.5 درصد از بازار آیفون خود را از دست خواهد داد که بخش بزرگی از درآمد این شرکت بوده و ارزشی معادل 215.6 میلیارد دلار خواهد داشت.

گفتنی است ممنوعیت های اینچنینی معمولاً تنها چند هفته به طول می انجامند؛ چرا که دو طرف برای حل مشکل وارد مذاکره خواهند شد و در واقع شکایت به مقامات قضایی، روشی برای تحت فشار قرار دادن رقیب و دریافت مبالغی به عنوان جریمه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • agha
    agha | ۲۳ مهر ۱۳۹۶

    کواکام باید ببره ، یعنی چی کالکام بیاد اختراع کنه بقیه بدزدن .

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۲ مهر ۱۳۹۶

    دزد و شاه دزد

مطالب پیشنهادی