ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افتتاح سامانه‌‌ اینترنتی برای اهدای خون

سامانه نوبت‌دهی اینترنتی برای اهدای خون افتتاح شد و به مرحله بهره برداری رسید. این طرح که به منظور جلوگیری از ازدحام در پایگاه‌های انتقال خون ایجاد شده است، در نظر دارد تا شرایط زمانی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

سامانه نوبت‌دهی اینترنتی برای اهدای خون افتتاح شد و به مرحله بهره برداری رسید. این طرح که به منظور جلوگیری از ازدحام در پایگاه‌های انتقال خون ایجاد شده است، در نظر دارد تا شرایط زمانی اهدای خون را ساده کند.

بر اساس گفته سازمان انتقال خون ایران، گاهی افراد در زمان‌هایی همچون تاسوعا و عاشورا و همچنین شب‌های قدر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه می‌کنند اما به دلیل افزایش حجم مراجعات، امکان دریافت خون از آنها وجود ندارد.

«محمد علی ترابی گودرزی» مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران درباره این سامانه به دیجیاتو می گوید:

«این طرح کارآمد در سال ۹۴ کلید خورد و مراحل آزمایشی خود را در تهران سپری کرد اما امروز با رفع مشکلات ساختاری و فنی، توانستیم این سامانه را در سراسر کشور به مرحله بهره برداری برسانیم. بدین منظور در تمام پایگاه‌ها باجه‌های مخصوصی تعبیه شده‌اند که پاسخگوی متقاضیان اینترنتی باشند.»

وی گسترش سامانه نوبت دهی برای اهدای پلاسما و پلاکت را از برنامه های بعدی این سازمان عنوان نمود و گفت:

«فعلاً متقاضیان می‌توانند در صورت تمایل تنها پلاکت و پلاسمای خون خود را اهدا نمایند که مواردی بسیار مورد نیاز و پر کاربرد در درمان هستند. اهدای پلاسما ۳۶ بار و پلاکت حدود ۲۴ بار در سال امکانپذیر است. همچنین باید توجه داشت که تمام فرآیند‌های اهدای این موارد بر اساس مراجع علمی بوده و همواره در حال پایش است.»

علاقه مندان به اهدا خون می توانند با مراجعه به سایت سازمان انتقال خون کشور برای اهدا خون ثبت نام کنند؛ در این سامانه امکان انتخاب مرکز ، روز و ساعت مورد نظر برای اهدا خون وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • itookan
    itookan | ۲۴ مهر ۱۳۹۶

    اگه جایی از این سایت لینکی پیدا کردید که بشه وقت گرفت خوشحال میشم به منم بگید

مطالب پیشنهادی