ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی «ایران تله‌کام ۲۰۱۷» آغاز به کار کرد

صبح امروز هجدهمین نمایشگاه ایران تله‌کام افتتاح شد؛ بزرگترین رویداد مخابراتی کشور با شرکت وزارت ارتباطات، اپراتورها، شرکت های داخلی و خارجی، تجهیزات مخابراتی و استارتاپ‌های گوناگون در بازه زمانی ۲۴ الی ۲۷ مهر در ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

صبح امروز هجدهمین نمایشگاه ایران تله‌کام افتتاح شد؛ بزرگترین رویداد مخابراتی کشور با شرکت وزارت ارتباطات، اپراتورها، شرکت های داخلی و خارجی، تجهیزات مخابراتی و استارتاپ‌های گوناگون در بازه زمانی ۲۴ الی ۲۷ مهر در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

مراسم افتتاحیه با سخنرانی وزیر ارتباطات، «محمدجواد آذری جهرمی»، آغاز شد و او از حضور 225 شرکت داخلی و 102 شرکت خارجی خبر داد:

«حضور شرکت های معتبر خارجی در این نمایشگاه به معنی ارتقای صنعت مخابرات و فناوری کشور است و فرصت خوبی برای تعاملات بین المللی به شمار می‌رود تا سرمایه گذاری را در کشور بهبود ببخشیم.»

آذری جهرمی در ادامه از اصلاح تعرفه‌ها و روند توسعه بخش ثابت و همچنین تلاش برای آزادسازی مکالمه بین الملل از انحصار شرکت ارتباطات زیر ساخت خبر داد و افزود: «به باور من MVNO ها (اپراتورهای مجازی تلفن همراه) می توانند تا یک سال آینده 5 درصد از سهم بازار را داشته باشند.»

برندهایی در حوزه تلویزیون اینترنتی ایجاد خواهد شد

وی با اشاره به شبکه ملی اطلاعات و تولید محتوای بومی به مقدار دو برابر فعلی از گسترش توسعه حوزه IPTV  خبر داد. وزیر ارتباطت معتقد است که این مسئله به رشد و تولید سریال و فیلم کشور به صورت اینترنتی و ایجاد برندهایی معتبر در این زمینه کمک شایانی خواهد کرد. جهرمی ضمن صحبت درباره پیشرفت صنعت مخابرات در طول سالیان فعالیت این سازمان، به تلاش برای رونق بیشتر آن در آینده تاکید کرد.

در ادامه «ناصرعلی سعادت»، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، ضمن تقدیر و تشکر از دولت دوازدهم برای توجه ویژه به صنعت ICT خبر داد:

از ابتدای شروع کار دولت جدید و انتصاب وزیر ارتباطات شاهد اقدامات درخور توجهی بودیم که مدت هاست فعالان این حوزه منتظر آنها بودند. مهندس جهرمی با تدوین برنامه و ارائه آمار و شاخص ها سعی در پیشرفت ICT کشور دارد و موضوعاتی چون اقتصاد دیجیتالی را برای نخستین بار مطرح ساخته است. موضوعی که بی شک بخش خصوصی بازیگران اصلی آن هستند. بخش خصوصی همواره از بخش دولتی جلوتر حرکت کرده و مشکلی که در این سال‌های اخیر به چشم می خورد جلوگیری و تدوین قوانینی سخت گیرانه برای آنهاست. ما هنوز یک مدل تجاری مدون و برنامه ریزی شده برای اقتصاد جامعه در زمینه ICT نداریم.

سعادت درباره احتمال ادغام دو نمایشگاه الکامپ و تله کام در سال های آینده گفت.

سعادت در پایان به امضای تفاهمنامه‌ای بین وزارت ارتباطات و نظام صنفی رایانه‌ای اشاره کرد و از برگزاری دو نمایشگاه الکامپ و تله کام به طور همزمان در سال آینده و احتمال ادغام این دو در سال‌های بعدی خبر داد. مسئله‌ای که البته فواید و چالش‌های خاص خود را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • یک سزار
    یک سزار | ۲۴ مهر ۱۳۹۶

    مگه نمایشگاه صنعت آب نیست تو این تاریخ؟!

    • reza_zarchi
      reza_zarchi | ۲۷ مهر ۱۳۹۶

      همزمان هستن.

  • ehsan2030
    ehsan2030 | ۲۴ مهر ۱۳۹۶

    جونم آقای وزیر

  • E.A
    E.A | ۲۴ مهر ۱۳۹۶

    اقا کسی میدونه چطوریه امسال ؟
    چیزای جالب داره برای رفتن یا همش مثل پارسال بیشتر غرقه ها رو عرضه های اینترنت دارن؟

مطالب پیشنهادی