ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گردشی در نمایشگاه بین المللی ایران تلکام 2017

هجدهمین نمایشگاه ایران تله‌کام امروز شروع و کار کرد و در روز اول فعالیت خود میزبان سران بخش دولتی و خصوصی بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها در کنار بازدیدکنندگان بود. تعداد یازده سالن در نمایشگاه ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵

هجدهمین نمایشگاه ایران تله‌کام امروز شروع و کار کرد و در روز اول فعالیت خود میزبان سران بخش دولتی و خصوصی بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها در کنار بازدیدکنندگان بود. تعداد یازده سالن در نمایشگاه بین المللی تهران برای این رویداد در نظر گرفته شده که در بین آن یک سالن به طور کامل به تولیدکنندگان خارجی و بین المللی اختصاص داده شده است.

دو سالن بزرگ و اصلی نمایشگاه متعلق به دو اپراتور اول و دوم بود که هر یک با دستاوردها و طرح‌های فروش جدیدی در ایران تله‌کام هجدهم شرکت کرده و بیشتر از سایر بخش‌ها‏، بازدیدکنندگان را به خود جذب کرده بودند. در این مطلب تلاش می‌کنیم تا شما را با حال و هوای کلی تله‌کام ۲۰۱۷ آشنا کنیم.

غرفه های بین المللی در سالن 5 نمایشگاه حضور داشتند و بازدیدکنندگان کمتری نسبت به غرفه های داخلی به آنها مراجعه می‌کردند.
بخش بین الملل بیشتر شاهد حضور کمپانی‌های آسیایی و خاورمیانه و همچنین نمایندگی های فعال برندهای جهانی بود

کارکنان پرشمار اپراتورها در فضای باز نمایشگاه حضور داشتند و بسته های اینترنتی رایگان و یا با تخفیف ویژه برای عموم مردم عرضه می نمودند. درکنار ارائه این بسته ها، بخش های تفریحی و جانبی هم برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده بود.

سیم کارت رایگان رایتل که برخلاف دو اپراتور دیگر فقط به دانشجویان داده نمی شد و برای عموم مردم مجانی بود، با استقبال زیادی مواجه شد.

سالن همراه اول نیز پر از بخش های متنوع و گوناگونی بود که در آن مسابقات مختلفی هم برگزار می شد. همچنین دکه‌های تعبیه شده در محیط فضای باز نمایشگاه هر دو اپراتور به ارائه سیم کارت رایگان و یا با شرایط ویژه و امور مشترکین می پرداختند.

مسابقه گویندگی و دوبلوری یکی از قسمت های غرفه همراه اول در نمایشگاه بود.
شرکت ایرانسل خلاقیت جالبی را با استفاده از فناوری VR (واقعیت مجازی) در نمایشگاه به کار برده بود و از علاقه مندان برای بازی فوتبال مجازی دعوت به عمل می آورد.

یک سالن کوچک در اختیار تیم انارستان قرار داشت که در حیطه کودک و نوجوان فعالیت می کنند. دست اندرکاران انارستان با ایجاد محیطی شاد و مفرح موفق به جذب قشر کم سن و سال نمایشگاه شده بودند. بخصوص معرفی سیم کارت‌های مخصوص کودکان توجه والدین را به خود جلب کرده بود.

«نارتب»، تبلت مخصوص کودکان که توسط انارستان عرضه می شد.
نحوه کارکرد سیم کارت کودک انارستان که اینترنتی پاک را رای بچه ها به ارمغان آورده بود. به گفته مسئولین انارستان 50 هزار وبسایت مجاز و مشخص شده در این سیم کارت ها پشتیبانی می شوند.

نوای اول و اول مارکت دو اپلیکیشن مرتبط به هم، غرفه‌هایی در کنار یکدیگر داشتند و یکی از جوایز نفیس نمایشگاه را عرضه می کردند. استقبال مردم در شرکت و ثبت نام در قرعه کشی این دو موسسه نیز گسترده بود.

نوای اول اپلیکیشنی مختص پخش و دانلود قانونی موسیقی های مجاز ایرانی در کنار بخش خبررسانی حوزه موسیقی است. استفاده از خدمات این اپلیکیشن برای کاربران آن تماما رایگان است.
اول مارکت یکی از بزرگترین جایزه های نمایشگاه امسال را برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته بود: 10 دستگاه BMW که ازدحام مردم را برای شرکت در مسابقه آن به همراه داشت.

همان‌طور که وزیر ارتباطات در سخنرانی افتتاحیه مراسم از برندهای تولیدکننده سریال و تلویزیون که قادر به اخذ مجوز IPTV شده اند سخن به میان آورد، غرفه هایی هم در این زمینه در سطح نمایشگاه فعالیت می کردند که با استقبال عمومی مردم مواجه شدند. اپلیکیشن‌هایی همچون لنز (جزو زیر مجموعه برند ایرانسل) و آی سیما و... در این زمینه مشغول به کار بودند. گفتنی است استفاده از بعضی از این سرویس‌ها همچون آی سیما با همکاری ISPهای اینترنتی و اپراتورها با ترافیک رایگان صورت می گیرد.

به نظر شما برندهای داخلی چه زمان دست از این نوع تبلیغ بر می‌دارند؟

نکته قابل توجه این نمایشگاه تبلیغات خلاقانه ای بودند که درحین بازدید از غرفه‌ها مشاهده می کردید. تبلیغاتی که مونوپادهای مردم را به تکاپو واداشته و عکس‌های سلفی با آنان گرفته می شد.

بازار سلفی گرفتن با ربات تبلیغاتی در ورودی غرفه همراه اول بسیار داغ بود.
کار زیبایی که بعضی از غرفه ها برای حفظ محیط زیست انجام داده بودند، عدم چاپ بروشورهای تبلیغاتی و جایگزین نمودن آن با کدهای QR بود.

بسیاری از غرفه‌های ISPها در سطح نمایشگاه قیمت شکنی کرده و بسته های اینترنتی خود را با تخفیف بسیار ویژه که گاهی به 70 درصد هم می رسید، ارائه می کردند. پارس آنلاین، آسیا تک، مبین نت و... از جمله این شرکت‌ها به شمار می روند.

بسته های آسیا تک در حجم های مختلف و قیمت های گوناگون به همراه مودم برای مشتریان عرضه می شد. ثبت نام کاربران در همان محیط نمایشگاه نیز امکان پذیر بود.
جای اپراتور خصوصی پست که به همت پیک بادپا راه اندازی شده خالی بود، تا در قیمت ها و ارائه خدمات به رقابت با شرکت ملی پست بپردازد.

وزیر ارتباطات بعد از سخنرانی آغازین خود در سالن همایش های نمایشگاه، به بازدید از غرفه های گوناگون پرداخت. ازدحام جمعیت در کنار «محمدجواد آذری جهرمی» در حین دیدار از سالن های رویداد ایران تله کام دیده می شد. خبرنگاران و عموم مردم به عکسبرداری و صحبت با وزیر جوان می نشستند که لحظات جالبی را در نمایشگاه پدید آورده بود.

وزیر ارتباطات از بیشتر غرفه ها بازدید و با مسئولان آن به گفتگو و تبادل نظر می پرداخت.
شرکت نام آشنا و قدیمی صاایران هنوز فعالیت می کند و البته کاربری خود را دگرگون ساخته و بیشتر به تولید محصولات بی سیم و تجهیزات مشابه می پردازد.

امسال احتمالا آخرین دوره برگزاری نمایشگاه تله کام به صورت مجزا خواهد بود، چرا که قرار است از سال آینده دو نمایشگاه الکامپ و تلکام در کنار یکدیگر برگزار شوند. برگزاری همزمان دو نمایشگاه در شرایطی قابل توجیه است که این دو با یک رویکرد و یک هدف برگزار شوند‏، در غیر این صورت اجرای همزمان آنها هیچ تفاوتی با گذشته نخواهد داشت.

[این مطلب توسط امین قیاسی، آرش پارساپور و امیر مستکین تهیه شده است.]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • a.almasi
    a.almasi | ۲۴ مهر ۱۳۹۶

    من یکی از توسعه دهنده های اول مارکت هستم الان 7 ماهه پولم نمیده ولی داره 10 تا ماشین لوکس هدیه میده

  • Mohammad
    Mohammad | ۲۴ مهر ۱۳۹۶

    از این نمایشگاه ها فقط سیم کارت رایگانش به درد میخوره :-)

  • Dr.i.s
    Dr.i.s | ۲۴ مهر ۱۳۹۶

    وقتی رفتم اونجا یاد نذری گرفتن های ایام عاشورا و تو صف ایستادنش افتادم، البته بد نبود و یه چند تایی سیم کارت هدیه گرفتم تو همین صف ها که اینترنت هدیه شون بدرد میخوره? خدایی قیمت ها عالی هستن و میشه حسابی در هزینه ها صرفه جویی کنید، بخصوص در بخش اپراتور ها و ISP های ارائه دهنده اینترنت.

مطالب پیشنهادی