ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

با 9 اپلیکیشن برای بهبود تجربه عکاسی در اندروید آشنا شوید

آیا دلتان می خواهد در شرایط نوری کم سلفی های بهتری بگیرید؟ آیا می خواهید در این زمینه خلاق تر باشید و دوربین DSLR خود را با یک دیوایس اندرویدی جایگزین کنید؟ هر کاری که بخواهید ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

آیا دلتان می خواهد در شرایط نوری کم سلفی های بهتری بگیرید؟ آیا می خواهید در این زمینه خلاق تر باشید و دوربین DSLR خود را با یک دیوایس اندرویدی جایگزین کنید؟

هر کاری که بخواهید در این زمینه انجام دهید یک ابزار کمکی برای آن وجود دارد. اینجا هستیم تا به شما اپلیکیشن هایی را معرفی کنیم که ویژگی های جدیدی را به دوربین تلفن هوشمند شما اضافه می کنند و باعث بهبود تجربه عکاسی در اندروید می شوند.

1. Open Camera

مناسب برای: عکاسی با فرمت RAW

اگر در خصوص عکاسی با دوربین تلفن هوشمند خود جدی هستید، بهترین روش عکاسی ثبت تصاویر با فرمت RAW است. این فرمت پردازش نشده به شما اطمینان می دهد که بهترین کیفیت را از دوربین خود دریافت خواهید کرد. پس از آن قادر هستید انواع پردازش ها را روی تصویری که گرفته اید، اعمال نمایید.

اکثر تلفن های اندرویدی مدرن از قابلیت تصویربرداری با فرمت RAW پشتیبانی می کنند. این در حالی است که اپلیکیشن های دوربین پیش فرض کمی قادر به انجام این کار هستند. این بدان معناست که برای دسترسی به این قابلیت باید به استفاده از اپ های شخص ثالث روی آورید.

Open Camera یکی از بهترین برنامه هایی است که در این زمینه می شناسیم. این اپلیکیشن رایگان بوده، استفاده از آن آسان است و دارای ویژگی هایی است که می تواند جایگزین دوربین پیش فرض تلفن همراه شما شود. همچنین به اپلیکیشنی همچون Snapseed  برای پردازش تصاویر RAW نیاز خواهید داشت.

دانلود: Open Camera (رایگان)

2. A Better Camera

مناسب برای: عکاسی HDR

عکاسی HDR (یا محدوده دینامیکی بالا) بهترین راه برای غلبه بر محدودیت های دوربین تلفن هوشمندتان است. در شرایط عمومی HDR به منظور ایجاد Exposure بسیار بیشتر سایه ها را روشن تر و هایلایت ها را تیره تر می کند.

این قابلیت قادر است مشکلاتی که بیشتر در صحنه هایی با کنتراست بالا دیده می شوند (جاهایی که مناطق روشن تر به عنوان بلوک های سفید یا سایه ها به عنوان بلوک های سیاه بدون وجود جزئیات در هر یک از آن ها رندر می شوند) را رفع کند.

حالت HDR در A Better Camera تصاویر فوق العاده با محدوده دینامیکی بالا تولید می کند. این مورد در اپلیکیشن فوق به هیچ پیکربندی خاصی نیاز ندارد.

به عبارت دیگر A Better Camera سه تصویر با تنظیمات Exposure مختلف ثبت کرده و آن ها را با یکدیگر مخلوط می نماید. فقط حواستان باشد که دوربین را به هنگام عکاسی ثابت نگه دارید.

دانلود: A Better Camera (رایگان)

3. Motion Stills

مناسب برای: ساخت گیف از ویدیوهای خود

با توجه به این که گیف ها در سراسر وب همه گیر شده اند، ایجاد آن ها نیز می تواند بسیار چالش برانگیز و در عین حال جذاب باشد. اپلیکیشن Motion Stills هر آنچه که برای این کار به آن نیاز دارید را برای شما فراهم می کند.

از این برنامه می توانید برای ضبط ویدیوهای کوتاه تا حداکثر 3 ثانیه استفاده نموده، فوراً آن ها را به گیف تبدیل کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. امکان ذخیره اصل ویدیوها و به اشتراک گذاری آن ها نیز در اختیار کاربران قرار داده شده است.

علاوه بر آن به لطف اپلیکیشن قدرتمند Motion Stills امکان ضبط ویدیوهای طولانی تر به سبک ویدیوهای ایجاد شده توسط هایپرلپس اینستاگرام برای کاربران فراهم شده است.

دانلود: Motion Stills (رایگان)

4. Alfred

مناسب برای: تبدیل تلفن های قدیمی به یک دوربین امنیتی

راه های زیادی برای استفاده کاربردی و مفید از تلفن های هوشمند و یا تبلت های قدیمی وجود دارد. یکی از این کار ها تبدیل دوربین دیوایس های قدیمی به یک دوربین امنیتی است.

تنها کاری که باید انجام دهید نصب اپلیکیشن روی یک تلفن قدیمی، اتصال آن به شبکه وای فای و قرار دادن دیوایس در موقعیت مکانی دلخواه است. پس از آن مجدداً اپلیکیشن فوق را به منظور دریافت ویدیوهای ضبط شده روی تلفن هوشمند فعلی خود نصب کنید. در صورت نیاز نیز می توانید از نسخه وب این اپلیکیشن استفاده نمایید.

Alfred ویژگی های فراوانی دارد که قابلیت تشخیص حرکت یکی از این ویژگی هاست؛ اپلیکیشن فوق به کمک این ویژگی در صورت شناسایی هرچیزی هشداری را برای کاربر ارسال کرده و بدین سبب وی را از امنیت محل زندگی خود با خبرمی سازد. ویژگی گفتگو از راه دور نیز می تواند مراقبت از افراد سالخورده و ناتوان را بهبود بخشد.

دانلود: Alfred (رایگان)

5. Selfie Master

مناسب برای: سلفی گرفتن در محیط های کم نور

همه کاربران سلفی های خوب را دوست دارند اما همانطور که می دانید ثبت سلفی های خوب و بی نقص  اصلاً کار آسانی نیست. هنوز که هنوزه دوربین جلوی تلفن های هوشمند از نظر کیفیتی پشت سر دوربین اصلی این دیوایس ها قرار دارد.

نبود فلش و کوچکتر بودن دیافراگم در این دوربین ها سلفی گرفتن در شرایط نوری ضعیف را با مشکل مواجه می سازد.

برخی تولید کنندگان سعی کرده اند با اضافه کردن یک فلش نرم افزاری به اپلیکیشن های دوربین خود این مشکل را تا حدودی مرتفع سازند. اگر اپ پیش فرض دوربین تلفن هوشمند شما از چنین قابلیتی برخوردار نیست می توانید از اپلیکیشن Selfie Master استفاده نمایید.

نحوه انجام این کار نیز بسیار ساده است؛ با ضربه زدن روی دکمه شاتر یک صفحه سفید بسیار روشن نمایان می شود؛ پدیدار شدن این صفحه کمک می کند تا صورت شما در شرایط نوری ضعیف روشن تر شده و سلفی های بی نقص تری به ثبت برسد.

دانلود: Selfie Master (رایگان)

6. Framelapse

مناسب برای: ایجاد ویدیوهای تایم لپس

تصویر برداری تایم لپس شیوه‌ ای است که در آن فرکانس ضبط فریم‌ ها در یک سکانس، کمتر از فرکانس مشاهده آن ها در همان سکانس است. زمانی که نتیجه کار با سرعت عادی پخش می‌ شود، به نظر می‌ رسد که زمان با سرعت بیشتری می‌ گذرد. این امر به شما کمک می کند تا ویدیوهای خلاقانه تری بسازید.

این فرآیند به خودی خود طولانی است مگر آن که از یک ابزار خودکار استفاده کنید. در رابطه با همین موضوع اپلیکیشن Framelapse را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای ضبط ویدیوهای تایم لپس دوربین خود را تنظیم و همچنین فاصله هر شات و مدت زمانی که می خواهید به ضبط ویدیو بپردازید را انتخاب نمایید کنید. پس از آن کافیست دیوایس خود را در نقطه ای ثابت کرده و اجازه دهید تا کارش را انجام دهد. این برنامه برای خلق ویدیوها های جذاب و هیجان انگیز یکی از بهترین هاست.

دانلود: Framelapse (رایگان)

7. Panorama 360 Camera

مناسب برای: ثبت تصاویر پانورامای 360 درجه

اپلیکیشن پیش فرض دوربین بسیاری از تلفن های هوشمند از حالت پانوراما پشتیبانی می کنند. با این حال برخی از آن ها اجازه ثبت تصاویر 360 درجه کامل را به کاربر نمی دهند.

نحوه کار کرد Panorama 360 Camera نیز همچون دیگر ابزاری است که دارای قابلیت ثبت تصاویر پانوراما هستند. دوربین خود را ثابت نگه دارید، سپس در امتداد یک خط مستقیم دستگاه را حرکت دهید تا کل محیط را پوشش دهد. در پایان می توانید تصویر ثبت شده را مشاهده نمایید.

با سوایپ کردن به طرفین امکان دیدن کامل تصویر فراهم می شود و همچنین به اشتراک گذاری تصاویر ثبت شده به کمک این اپ بسیار آسان است. در پایان بگوییم که با ساخت یک دستگاه VR دست ساز قادر هستید تجربه لذت بخش و فوق العاده ای را از این تصاویر تجربه نمایید.

دانلود: Panorama 360 Camera (رایگان)

8. Bacon Camera

مناسب برای: کنترل دستی کامل دوربین

اگر جزو عکاسانی حرفه ای و نیمه حرفه ای هستید که اغلب با تنظیمات دستی عکاسی می کنند با استفاده از اپلیکیشن Bacon Camera می توانید همان تنظیمات را روی تلفن هوشمند خود نیز اعمال کرده و به گرفتن عکس بپردازید.

با استفاده از اپلیکیشن Bacon Camera می توانید سرعت شاتر، ISO و تعادل رنگ سفید را تنظیم و به صورت دستی فوکوس نمایید. رابط کاربری آن نیز حس یک دوربین DSLR را به کاربر منتقل می کند.

تنها نکته منفی آن است که قابلیت های این برنامه تنها روی دیوایس هایی که از آن پشتیبانی می کنند، کار خواهد کرد. با این حال Bacon Camera باید روی تمام تلفن های هوشمند مدرن که دارای پردازنده اسنپدراگون هستند کار کند.

دانلود: Bacon Camera (رایگان)

9. AfterFocus

مناسب برای: ایجاد افکت بوکه

همانطور که می دانید دوربین های دوگانه در حال فراگیر شدن هستند. این دوربین ها ویژگی های مختلفی را ارائه می دهند که از جمله آن ها می توان به توانایی ایجاد افکت بوکه روی تصاویر اشاره کرد. برای دسترسی به این افکت معمولاً باید از دوربین های حرفه ای استفاده کنید و هزینه های هنگفت خرید لنزهای مناسب به جان بخرید.

اگر از موبایلی استفاده می کنید که دوربین دوگانه ندارد نیازی به نگرانی نیست.  AfterFocus قادر است کار مشابهی را برای شما انجام دهد. کافیست تصویر خود را به کمک این ابزار ثبت کرده و پس از آن اطراف سوژه خود را به کمک خط از دیگر بخش ها متمایز نمایید. با این کار بخش هایی که در ناحیه فوکوس نیستند به طور خودکار تار می شود.

رسیدن به نتایج دقیق کمی زمان بر است اما پس از آن می توانید از تصاویر ایجاد شده توسط آن لذت ببرید.

دانلود: AfterFocus (رایگان)

چه اپلیکیشن هایی را می شناسید که قابلیت های دوربین تلفن هوشمندتان را ارتقاء می دهد؟ آیا تا به حال از چنین ابزاری استفاده کرده اید؟ تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر کاربران دیجیاتو در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • عادل حقیقی
    عادل حقیقی | ۲۵ مهر ۱۳۹۶

    امیر حسام بیا تلگرام تا بگم

  • amirhesamsheikhi
    amirhesamsheikhi | ۲۵ مهر ۱۳۹۶

    @عادل حقیقی

    منظورتون از اسپیکر دوم چیه؟

  • عادل حقیقی
    عادل حقیقی | ۲۵ مهر ۱۳۹۶

    دوستانی که گلکسی اس هفت و یا اس هشت دارند
    اپلیکیشن دوربین اصلی رو ویرایش میکنه

    camera mod s7

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sityware.camera_mod_samsung_s7_bitrate_settings

    قیمت ۳ دلار

    ارزش خرید رو داره
    قابلیت ها
    ضبط HDR 4K 60FPS
    عکس برداری PRO با تنظیمات بیشتر مثلا
    سرعت شاتر ۳۰ ثانیه ای
    کیفیت عکس برداری و فیلمبرداری ۱۰درصد بهتر میشه
    حتی با باتری ۲% فلش روشن میشه

    لازم به ذکر است گوشی باید روت شده باشه
    تو انجمن XDA بگردید
    یه فایل هست فلش کنید رو گوشی
    اسپیکر دوم فعال میشه
    و صدای گوشی ۲۰% زیاد میشه
    ایدی تلگرامم اگه کسی سوالی داشت
    @SOALIATO

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی