ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هشدار ادوبی نسبت به آسیب پذیری فلش و حمله هکری علیه ایران و سایر کشورها

شرکت «Adobe Systems» به تازگی هشدار داده که هکرها با سوء استفاده از برخی آسیب پذیری های موجود در پلتفرم فلش، حملات هدف داری را ترتیب داده اند که کاربران باید برای پیشگیری از این ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

شرکت «Adobe Systems» به تازگی هشدار داده که هکرها با سوء استفاده از برخی آسیب پذیری های موجود در پلتفرم فلش، حملات هدف داری را ترتیب داده اند که کاربران باید برای پیشگیری از این حملات، نرم افزار مربوطه را به آخرین نسخه موجود ارتقا دهند.

هشدار مورد بحث با توجه به انتشار نتایج تحقیقات اخیر کسپرسکی اعلام شده که نشان می دهد یک گروه هکری تحت عنوان «BlackOasis» با استفاده از یک ضعف امنیتی که پیش از این شناسایی نشده بود، موفق به نصب بدافزار روی برخی از کامپیوترها در کشورهای سوییس، بلغارستان و هلند شده است.

بر اساس گزارش کسپرسکی، بدافزار مورد اشاره که با نام های «FinSpy» و «FinFisher» شناخته می شود، یک محصول تجاری بوده که برای تجسس اطلاعات به دولت ها و سازمان های امنیتی فروخته می شود.

هدف اصلی هکرها سیاستمداران خاورمیانه بوده است

شرکت کسپرسکی همچنین عنوان کرده هدف اصلی مهاجمان، سیاستمداران خاورمیانه، مقامات سازمان ملل متحد مسئول در منطقه، فعالان سیاسی و خبرگزاری های محلی هستند. کمپانی مذکور در ادامه اظهار داشته تا کنون برخی افراد در روسیه، عراق، افغانستان، ایران و حتی انگلستان مورد حمله BlackOasis قرار گرفته اند که هنوز از وسعت و عمق این حملات اطلاعی در دست نیست.

گفتنی است ادوبی بسته امنیتی مورد نیاز برای رفع آسیب پذیری فلش را منتشر کرده که از حمله هکرها در سیستم عامل های ویندوز، مکینتاش، لینوکس و Chrome OS جلوگیری خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی