ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آپدیت Fall Creators چه قابلیت هایی را به ویندوز 10 اضافه می کند؟

مایکروسافت طی 6 ماه گذشته پس از مورد آزمایش قرار دادن به روز رسانی Fall Creators با جمع محدودی از کاربران، دیروز بالاخره آن را برای عموم کاربران ویندوز ۱۰ منتشر کرد. با این به ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

مایکروسافت طی 6 ماه گذشته پس از مورد آزمایش قرار دادن به روز رسانی Fall Creators با جمع محدودی از کاربران، دیروز بالاخره آن را برای عموم کاربران ویندوز ۱۰ منتشر کرد. با این به روز رسانی قابلیت های جدیدی به این سیستم عامل اضافه می شود.

مایکروسافت همزمان با به روز رسانی Fall Creators هدست های (Windows Mixed Reality (VR را نیز منتشر کرده و دست به یکپارچه سازی مخاطبین با تسکبار ویندوز زده است. اما به طور کلی می توان گفت که بهبودهای حاصل از Fall Creators جزئی هستند و برخی از آن ها طی به روز رسانی های آینده به این سیستم عامل اضافه خواهند شد.

استفاده از زبان طراحی جدید مایکروسافت به نام Fluent Design نیز از دیگر مزایای این به روز رسانی جدید است. در ادامه قصد داریم به قابلیت هایی که به روز رسانی Fall Creators به ویندوز 10 اضافه می کند بپردازیم.

قابلیت OneDrive Files On-Demand

یکی از ویژگی های مرتبط با سرویس وان درایو که با این به روز رسانی به ویندوز 10 اضافه شده قابلیت جدا کردن داده و اطلاعات از فضای ابری به هنگام نیاز بدون نیاز به همگام سازی تمامی فایل ها و پوشه ها با یک دستگاه است.

OneDrive Files On-Demand فایل ها را تنها زمانی که به آن ها نیاز دارید دانلود خواهد کرد و فایل اکسپلورر به شما نشان می دهد که چه فایل هایی به صورت محلی در دسترس هستند.

علاوه بر این اپلیکیشن ها می توانند فایل ها را از روی وان درایو همگام سازی کنند و در کنار آن یک نوتیفیکیشن جریان دانلود ها را اعلام خواهد کرد.

تغییرات بخش مخاطبین

هم اکنون به منظور دسترسی سریع تر می توانید دوستان، همکاران و یا اعضای خانواده خود را به تسکبار پین کرده و از طریق اسکایپ با آن ها ارتباط برقرار نمایید.

اشتراک گذاری فایل ها با بقیه مخاطبین [به کمک کشیدن و انداختن فایل] و البته وجود اموجی های جدید از دیگر ویژگی های این بخش به شمار می رود. در خلال تماس نیز اموجی ها و پیام ها به صورت پاپ آپ به نمایش در می آیند.

قابلیت Windows Mixed Reality

Windows Mixed Reality هم اکنون از طریق به روز رسانی Fall Creators در دسترس است. برای استفاده از Mixed Reality باید هدست جداگانه تولید کنندگانی همچون Acer ،Asus ،Dell ،HP ،Lenovo یا Samsung را تهیه نمایید.

روند راه اندازی تنها شامل اجرای اپلیکیشن Mixed Reality Portal است و اکثر رایانه های مدرن قادر به اجرای برنامه های اصلی در Mixed Reality خواهند بود. در همین خصوص برای دسترسی به بازی ها و تجربیات بیشتر به یک سیستم قوی تر نیاز دارید.

مایکروسافت همچنین بخشی را ایجاد کرده که می توانید در آن اپلیکیشن ها، بازی ها و حتی هولوگرام ها را پین کنید. این پورتال اصلی برای راه اندازی همه آن چیزی است که در VR به آن نیاز دارید؛ امکان تماشای فیلم و برنامه های تلوزیونی نیز بدین طریق ممکن شده است.

در حال حاضر بازی های زیادی برای این ویژگی وجود ندارد اما پشتیبانی از بتای SteamVR تا پایان سال در دسترس خواهد بود.

استفاده از زبان طراحی Fluent 

مایکروسافت طی این به روز رسانی از زبان طراحی جدید خود به نام Fluent در ویندوز 10 استفاده کرده است. زبان طراحی Fluent Design مایکروسافت به عنوان جانشینی برای طراحی مترو قلمداد می شود. مایکروسافت در Fluent Design روی نور، عمق، حرکت، متریال و مقیاس تمرکز کرده است. این زبان طراحی در آینده‌ی نزدیک در تمامی محصولات مایکروسافت به کار گرفته خواهد شد.

بسیاری از تغییرات جدید شامل تغییرات ظریفی همچون افکت های تار هستند که پیش از این آن ها را در ویندوز ویستا هم دیده بودیم. ویندوز 10 با این به روز رسانی جدید به لطف تغییر طراحی، تغییر اندازه اپلیکیشن ها و پنجره ها را آسان تر کرده است.

در این به روز رسانی بخش Action Center نیز دستخوش تغییراتی شده و به طور کلی می توان گفت با انیمیشن های نرم تری مواجه هستیم.

مایکروسافت اج متفاوت تر از گذشته

مرورگر مایکروسافت اج طی به روز رسانی Fall Creators بهبود یافته است. حالا می توانید وبسایت های مورد علاقه خود را به منظور دسترسی سریع تر به تسکبار ویندوز پین کنید.

همچنین یک حالت تمام صفحه (F11) جدید نیز به آن اضافه شده که به شما اجازه می دهد از بیشتر فضای مانیتور خود برای نمایش کامل وبسایت ها استفاده نمایید. برخی تغییرات نیز به PDF و کتاب های الکترونیکی EPUB مربوط می شود.

حالا قادر هستید کتاب های الکترونیکی را حاشیه نویسی کرده و از قلم روی آن ها استفاده کنید. در فایل های پی دی اف نیز  شاهد بهبود دید و ناوبری و همچنین دریافت پشتیبانی برای حاشیه نویسی خواهید بود.

شاید تغییرات مایکروسافت اج جزئی باشند، اما از آن مرورگر بسیار بهتری می سازند. حالا روی بستن تب ها کنترل بیشتری دارید و می توانید کوکی ها و تنظیمات را از کروم به اج منتقل نمایید.

مایکروسافت همچنین امکان ویرایش URL ها را در بخش Favorites به مرورگر خود اضافه کرده و به طور کلی رابط کاربری را جهت مدیریت این بخش بهبود بخشیده است.

عملکرد و راندمان اج نیز بهبود داشته و از حالا به بعد شاهد بارگذاری سریع تری وبسایت ها هستیم. البته مرورگر جدید مایکروسافت هنوز جای کار دارد و جای خالی برخی افزونه ها در آن احساس می شود.

بهبود قابلیت های لمسی و قلم در طی این به روز رسانی

اگر از جمله دارندگان مایکروسافت سرفس هستید، باید بدانید که به روز رسانی Fall Creators ویژگی های لمسی را بهبود می بخشد. مایکروسافت یک کیبورد لمسی جدید با قابلیت تشخیص متن و امکان دسترسی سریع به اموجی ها را طی این به روز رسانی به سرویس خود اضافه کرده است.

علاوه بر این کیبورد لمسی مناسب برای نوشتن با یک دست و قابلیت Shape Writing نیز به آن اضافه شده است. با استفاده از Shape Writing می توانید با سوایپ بین کلید ها (همچون ویندوز فون) به نوشتن بپردازید.

اضافه شدن دکمه Dictation به کاربران کمک می کند تا با صحبت کردن بنویسند و یا از دستورات صوتی برای ناوبری در محیط ویندوز 10 استفاده نمایند.

 

بهبودهای مرتبط با سرفس پن سبب شده تا نوشتن راحت تر و دقیق تر از قبل شود. کافیست قلم را روی صفحه قرار داده و همانطور که روی کاغذ می نویسید، شروع به نوشتن کنید. همچنین به لطف این به روز رسانی از حالا به بعد با ژست های حرکتی هم می شود غلط های تایپی را با سرفس پن تصحیح کرد.

مایکروسافت در به روز رسانی Fall Creators سرفس پن را هم به قابلیت Find My Device ویندوز 10 اضافه کرده است. همچنین از این نسخه به بعد می توانید از سرفس پن برای جابجایی در اسلایدشوهای پاورپوینت نیز استفاده نمایید.

اموجی های جدید و اضافه کردن میانبرهای مفید

همه اموجی ها را دوست دارند و مایکروسافت آخرین به روز رسانی یونیکد را طی به روز رسانی Fall Creators به ویندوز 10 اضافه کرده است.

از طریق پنل جدید اموجی ها می توانید به این موارد جدید دسترسی داشته باشید. میانبرهایی نیز روی صفحه کلید برای فراخوانی اموجی ها تعبیه شده است. این پنل همچنین از قابلیت جستجو برای اموجی ها پشتیبانی می کند.

کورتانا با بهبود همراه بوده است

اگر از یک تلفن هوشمند اندرویدی استفاده می کنید، کورتانا هم اکنون قادر است نوتیفیکیشن های مرتبط با تماس ها را برایتان به نمایش بگذارد. اگر کورتانا را روی یک تلفن هوشمند اندرویدی نصب کرده باشید، این دستیار دیجیتالی قادر است نوتیفیکیشن ها را همگام سازی کرده و به شما اجازه می دهد مواقعی که سرتان شلوغ است به فرد مورد نظر پیام داده و یا تماس وی را رد کنید.

مایکروسافت همچنین تنظیمات کورتانا را به پنجره تنظیمات اصلی ویندوز 10 منتقل کرده است. این دستیار هوشمند از حالا به بعد می تواند با استفاده از دستورات صوتی رایانه شما را قفل کند، از حساب کاربری مورد استفاده خارج شده و حتی نسبت به خاموش کردن و یا راه اندازی مجدد سیستم شما اقدام نماید.

بهبودهای مرتبط با بخش هدفون و صدا

با عرضه به روز رسانی Fall Creators مدیریت هدفون و بخش صدا راحت تر از قبل شده است. حالا می توانید با یک راست کلیک ساده روی آیکن صدا و فعال کردن گزینه Windows Sonic از قابلیت های صدای فراگیر و Dolby Atmos بهره مند شوید.

میکسر جدید همچنین از کنترل جداگانه حجم صدا برای اپلیکیشن های یونیورسال ویندوز نیز پشتیبانی می کند. این مورد به شما کمک می کند تا به هنگام بازی کردن، موزیک را با حجم صدای پایین تر از طریق Groove Music یا Microsoft Edge پخش نمایید.

پیگیری عملکرد GPU از طریق Task Manager

اضافه شدن این قابلیت خبری خوش برای آن دسته از گیمرهایی است که مدام در حال چک کردن راندمان قطعات سخت افزاری سیستم خود هستند.

در تسک منیجر و بخش Performance حالا یک گزینه جدید برای GPU اضافه شده که مصرف پردازنده گرافیکی و میزان استفاده از حافظه آن را نشان می دهد. فرآیندها هم اکنون در رابط اصلی تسک منیجر گروه بندی شده اند که این امر کنترل آن ها را ساده تر می کند.

در ادامه باید بگوییم که ویندوز پیش از این با مشکلی مواجه بوده که طی این مدت بسیاری از کاربران را آزار داده است. به عنوان مثال وقتی در کنار مانیتور اصلی خود، یک لپ تاپ یا صفحه دوم (تبلت، تلویزیون یا چیزهای دیگر) را هم به رایانه وصل می کردید ممکن بود به خاطر تطبیق ناصحیح تنظیمات سیستم عامل، صفحه دوم تار شود.

برای حل شدن  این مشکل کاربران می بایست یک بار از حساب خود خارج و دوباره وارد آن می شدند. این در حالی است که در این به روز رسانی مایکروسافت اقدام به مرتفع نمودن این مشکل کرده است.

چگونه همین حالا به روز رسانی Fall Creators را دانلود کنیم؟

پیش از نصب یک به روز رسانی بزرگ بهتر است که از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. در همین رابطه می توانید نسخه پشتیبان را در یک سرویس ابری ذخیره کرده و یا آن را به یک هارد اکسترنال انتقال دهید.

از طریق مسیر Settings > Update & security > Backup می توانید به سرویس پشتیبان گیری داخلی ویندوز دسترسی داشته باشید. همچنین مطمئن باشید که سیستم شما دارای حداقل تنظیمات مورد نیاز باشد:

  • 1GHz یا پردازنده سریعتر
  • 1 گیگابایت رم برای دیوایس های 32 بیتی و 2 گیگابایت رم برای دیوایس های 64 بیتی
  • 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای دیوایس های 32 بیتی و 20 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای دیوایس های 64 بیتی
  • کارت گرافیکی با حداقل پشتیبانی از DirectX 9 به همراه درایور WDDM 1.0

Windows Update را چک کنید

مایکروسافت از 17 اکتبر شروع به عرضه این به روز رسانی برای ویندوز 10 کرده است. موضوع مهم آن است که این به روز رسانی به طور تدریجی برای کاربران مختلف ارسال می شود.

جهت چک کردن در دسترس بودن به روز رسانی برای رایانه خود مسیر Settings > Update & security > Windows Update را دنبال و روی دکمه Check for updates کلیک کنید.

ویندوز به طور خودکار در دسترس بودن به روز رسانی را چک کرده و اگر به روز رسانی Fall Creators برای شما موجود باشد شروع به دانلود آن می نماید. پس از پایان دانلود روی Restart Now ضربه بزنید تا رایانه شما راه اندازی مجدد شده و فرآیند نصب به پایان برسد.

اگر به روز رسانی برای شما موجود نیست و تحملتان برای دریافت آن به سر رسیده می توانید به روز رسانی Fall Creators را به صورت دستی نصب نمایید. برای انجام این کار کافیست به این لینک بروید، فایل به روز رسانی Fall Creators را دانلود و سپس آن را اجرا نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • mehrdadansari
    mehrdadansari | ۲۲ آبان ۱۳۹۶

    Windows Mixed Reality هم اکنون از طریق به روز رسانی Fall Creators در دسترس است. برای استفاده از Mixed Reality باید هدست جداگانه تولید کنندگانی همچون Acer ،Asus ،Dell ،HP ،Lenovo یا Samsung را تهیه نمایید.
    این مهمترین قالیتشه که با همکاری سامسونگ به بهترین نحو هدست واقیت جازیش ارائه شد
    بهرحال اونی که ویندوز اورجینال نداره از این آپدیت به صورت اصل نمیتونه بهره مند بشه و در هر صورت تهیه هدست واقعیت ممجازی رو سیستم کرک شده به نظر مضحک میاد
    در هر صوررت شواهد نشن میده که ما کرکیا حالا حالا ها باید درجا بزنیم به شخصه دارم microsoftlicense.com رو به دوستام معرفی میکنم! که بتونن حداقل دست و چنگی به علم پیشرفته روز دنیا بزنن

  • mehrdad
    mehrdad | ۲۶ مهر ۱۳۹۶

    همه اپدیت های قبلی رو نصب کردم اکتیو ویندوز نمیپرید ولی میگن این اپدیت رو نصب کنیم اکتیو میپره باید از اول اکتیو کرد
    راسته ایا؟

    • ifaraz ir
      ifaraz ir | ۲۶ مهر ۱۳۹۶

      نه . برا من مشکلی نداشت

    • mehrdadansari
      mehrdadansari | ۲۲ آبان ۱۳۹۶

      برا کاربرایی که نسخه ویندوزشون کرک شدس این مششکل پیش میاد
      ولی خب یه سری کاربرم داشتیم که نسخشون کرک شده نبود و این مشکلو داشتن و رفتن لایسنس کی رو یه لایسنس کی دیگه استفاده کردن و اکتیو ویندوز پرید بععد آپدیت دوباره لایسنس کی خودشون رو وارد کنندوو اکتیو ویندوز درست شد
      بهرحال به نظرم درستش اینه که از نمایندگی رسمی خود مایکروسافت که آی تی ریسرچز باشه در این زمینه ها چه خرید و چه پشتیبانی کمک بگیریم

  • behdad mansouri
    behdad mansouri | ۲۶ مهر ۱۳۹۶

    اج واقعا عالی شده، یه چندتا من افزونه مثل ساینس هاب دارم اگه اونا هم بیان اج دیگه به طور صد در صدی مهاجرت به اج میکنم، خیلی خوب شده سرعتش، دیگه تو حالت کتاب خوانی و پی داف خوانی هم میشه با قلم روش یاد داشت برداری کرد، ویندوز واقعیت ترکیبی هم اظافه شده، بد نیست واسه واقعیت افزوده، میشه یه سری کارای جالب کرد، سیستم عامل هم سرعتش خیلی بهتر شده، یه سری تنظیمات جزئی و خوب اظافه شده مثلا برای اشازه گز موس، از همه بهتر واسه اونایی که سرفس دارند کیبورد جدیده که کوچیک و جمع و جور، سوایپ هم میشه باهاش کرد البته واسه زبان فارسی رو من موفق به سوایپ نشدم

مطالب پیشنهادی