ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ آینده را متعلق به خانه های هوشمند و اینترنت اشیاء می داند

سامسونگ که یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان دستگاه های اندرویدی در جهان محسوب می شود، نگاه ویژه ای هم به آینده خانه های هوشمند و ابزارهای تحت شبکه دارد. «دیوید ایون» رئیس گروه «سامسونگ ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

سامسونگ که یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان دستگاه های اندرویدی در جهان محسوب می شود، نگاه ویژه ای هم به آینده خانه های هوشمند و ابزارهای تحت شبکه دارد.

«دیوید ایون» رئیس گروه «سامسونگ نکست» (Samsung Next) که یکی از بازوهای سرمایه گذاری ریسک پذیر آنها محسوب می شود، امروز در کنفرانس D.Live وال استریت ژورنال اعلام کرد «سامسونگ تمرکز ویژه ای روی حوزه اینترنت اشیاء دارد» و به زودی این دستگاه های متصل به شبکه، خانه های ما را زیر سلطه خود می گیرند.

دیوید ایون رئیس سامسونگ نکست

به عقیده آقای ایون «اشیاء قابل برنامه ریزی» موج سوم دنیای تکنولوژی را تشکیل می دهند و سامسونگ سرمایه گذاری زیادی را در این حوزه و در شرکت های مرتبط انجام داده است. آنها در سال 2014 پلتفرم اتوماسیون SmartThings را خریدند و مجموعه متنوعی از جمله روتر Connect Home و تَگ های هوشمند را بر مبنای آن توسعه دادند.

اینترنت اشیاء هنوز مفهومی مبهم و ناشناخته است

با این حال اینترنت اشیاء هنوز در حد یک مفهوم کلی و مبهم باقی مانده و استفاده از آن به دانش فنی نسبتاً زیادی نیاز دارد. بحث امنیت را هم نباید نادیده گرفت، همچنان که طی ماه های اخیر تعداد زیادی از دیوایس های IoT در قالب بات نت ها تحت اختیار هکرها قرار گرفته اند. البته رئیس سامسونگ نکست در این زمینه خوشبین است و می گوید استفاده بهینه از این ابزارها، امنیت بیشتری را به ارمغان می آورد.

در حالی که شرکت های رقیب مانند آمازون و گوگل در بخش نرم افزاری فوق العاده عمل می کنند، سامسونگ به عنوان یکی از برترین شرکت های تولید سخت افزار می تواند از دانش فنی و توان تولید خود به عنوان برگ برنده در این رقابت استفاده نماید.

گفتنیست «سامسونگ نکست» در قالب یک استارتاپ در کنار غول تکنولوژی کره فعالیت می کند و پروژه های نرم افزاری و سخت افزاری آینده نگرانه را پیش می برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۲۶ مهر ۱۳۹۶

    چقدر خوش چهرست این اقاهه

مطالب پیشنهادی