ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل پیکسل 2 به چیپست اختصاصی پردازش تصویر مجهز شده است

گوگل که چندی پیش موبایل های پیکسل 2 و پیکسل 2 اکس ال را معرفی کرد، امروز نکته جدیدی را در مورد آنها فاش ساخت و گفت این دو محصول برای نخستین بار به چیپست (SoC) اختصاصی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

گوگل که چندی پیش موبایل های پیکسل 2 و پیکسل 2 اکس ال را معرفی کرد، امروز نکته جدیدی را در مورد آنها فاش ساخت و گفت این دو محصول برای نخستین بار به چیپست (SoC) اختصاصی به نام «هسته بصری پیکسل» (Pixel Visual Core) مجهز شده اند.

این سیستم-بر-چیپ را می توان معادل ساده شده چیپست های کوالکام، سامسونگ و اپل دانست که عملکرد ویژه ای دارد و پردازش تصاویر +HDR را سرعت می بخشد و یکی از عوامل اصلی در کیفیت برتر دوربین موبایل پیکسل به شمار می رود.

گوگل از هسته بصری پیکسل برای اجرای روان و سریع عملیات پردازش تصویر در موبایل هایش بهره می گیرد، اما قصد دارد این قابلیت را در اختیار توسعه دهندگان و اپلیکیشن های ثالث نیز قرار دهد.

چیپست اختصاصی گوگل طی هفته های آتی به طور کامل فعال می شود

جالب اینجاست که چیپست مورد بحث هنوز با تمام قوا در موبایل های پیکسل به کار گرفته نشده. ظاهراً گوگل فرصت کافی برای بهینه سازی آن را در اختیار نداشته و قصد دارد طی هفته های آتی آن را از طریق آپدیت جداگانه فعال نماید. پس از فعال شدن «هسته بصری پیکسل» این دو موبایل به پردازش دقیق تر و بهینه تر تصاویر HDR مجهز می شوند.

طبق تصویری که از چیدمان «واحد پردازش تصویر» (IPU) گوگل منتشر شده، با یک SoC هشت هسته ای روبرو هستیم که یک هسته ARM Cortex-A53 دیگر نیز آنها را همراهی می کند. تمامی هسته ها به صورت ویژه برای پردازش تصاویر +HDR طراحی شده اند و می توانند این عملیات را 5 برابر سریع تر و با 90 درصد مصرف انرژی کمتر انجام دهند.

گفتنیست هسته بصری پیکسل در نسخه پیش نمایش اندروید 8.1 اوریو فعال می شود و سپس به روز رسانی API دوربین اندروید در اختیار توسعه دهندگان قرار می گیرد. واضح است که این قابلیت مختص پیکسل 2 بوده و نسل قبل به علت فقدان سخت افزار اختصاصی، از آن بی بهره خواهند بود.

گوگل همچنین اعلام کرد پردازش اختصاصی +HDR نخستین گام در بهره گیری این چیپست اختصاصی به شمار می رود و در آینده، هسته بصری پیکسل برای عملیات یادگیری ماشین و هوش مصنوعی هم به خدمت گرفته خواهد شد.

شاید به مطلب زیر هم علاقه مند باشید:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • soheil
    soheil | ۲۸ مهر ۱۳۹۶

    ههخخ

  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۲۶ مهر ۱۳۹۶

    doorbin esh ke awlie kashki yekami hm zaher e gooshi behtar misakhtan

  • عادل حقیقی
    عادل حقیقی | ۲۶ مهر ۱۳۹۶

    گوشی واقعا خوبیه ولی کاش ظاهرش مثل گلکسی اس هشت زیبا بود
    تا میخریدمش

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۲۶ مهر ۱۳۹۶

    اکثر سایتا از صفحه نمایش پیکس ناراضی هستن اگر اینجور باشه چه فایده دیدن بهترین عکسا روی یه صفحه نمایش سرد و بی جون

مطالب پیشنهادی