ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اعتراض برخی رانندگان اسنپ نسبت به نرخ پایین قیمت‌ها

از آغاز فعالیت اسنپ سه سال سپری می‌شود و در این مدت بر اساس اظهارات مسئولان این شرکت اینترنتی، بیش از ۱۰۰ میلیون سفر درون شهری انجام شده است. با این حال اخیراً اسنپ مشغول ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

از آغاز فعالیت اسنپ سه سال سپری می‌شود و در این مدت بر اساس اظهارات مسئولان این شرکت اینترنتی، بیش از ۱۰۰ میلیون سفر درون شهری انجام شده است. با این حال اخیراً اسنپ مشغول ایجاد تغییراتی در ساختار و بدنه اصلی ناوگان خود است تا شرایط جذب راننده را دست‌خوش تغییرات بسیاری نماید.

اما این‌بار کمان گلایه‌ها نه از سوی مسافران بلکه از سوی ناوگان رانندگان به سوی اسنپ نشانه گرفته شده. عصر دیروز تعدادی از رانندگان این سرویس اینترنتی در مقابل دفتر شرکت دست به اعتراض زدند و دلیل اعتراض خود را نرخ پایین کرایه‌ها در این سامانه اعلام کردند. مسئله‌ای که اصلی‌ترین دلیل استفاده عموم مردم از این سرویس است.

«رانندگان تاکسی‌های اینترنتی سندیکایی ندارند و اعتراضات آنها مانند بقیه کارکنان سازمان‌ها منطقی به نظر می‌رسد.» اینها صحبت‌های بهروز یکی از رانندگان اسنپ است که می‌گوید در تجمع حضور نداشته ولی نظرات جالبی درباره شرایط اسنپ دارد. او به دیجیاتو می‌گوید:

«شرایط سخت کاری در اسنپ بعضی رانندگان را خسته کرده ولی باید قبول داشت که برای امرار معاش روزانه، افراد زیادی در سطح جامعه مشغول کار در این سرویس ها می شوند. همه‌مان می‌دانیم قیمت‌ها پایین است ولی لااقل اطمینان داریم که در ماه درآمدی داریم که کفاف گذران زندگی را می‌دهد.»

گلایه اصلی رانندگان مسئله کم بودن نرخ سرویس کرایه‌هاست

مدیر روابط عمومی اسنپ، در گفتگو با دیجیاتو درباره این تجمع و نتایج حاصل از آن می‌گوید:

«مدیران ما با نمایندگان جمعیت معترض به گفتگو و مذاکره نشستند و صحبت‌های آنها را شنیدند. هر اعتراضی برای تیم ما مهم است و حکم یک درخواست را دارد که باید به آن سریعاً رسیدگی شود، از همین رو اعتراضات این رانندگان که عمدتاً بر روی مبحث کرایه‌ها بود در حال بررسی توسط تیم‌های کارشناس قیمت‌گذاری ماست.»

اسنپ در آغاز مسیر، کمیسیون‌های اندکی از رانندگان در برابر هر سفر دریافت می‌کرد که البته گاها این مقدار به صفر هم می‌رسید. خدماتی که به رانندگان در ماه‌های اول شروع کار شرکت داده می‌شد نیز انجام این کار را برای رانندگان جذاب‌تر می‌ساخت. خدماتی چون شارژ اینترنت رایگان رانندگان، ارائه طرح ترافیک به برخی از رانندگان، اعطای موبایل‌های هوشمند با شرایط قسطی و از همه مهم‌تر دادن سوبسید به راننده‌ها از جمله این موارد بودند که به تدریج و با افزایش مشتریان اسنپ، از سیاست‌های این سامانه حذف شدند.

این‌بار رانندگان صدای اعتراض خود را رساتر از گذشته به گوش اسنپ رساندند و بر اساس گفته روابط عمومی این شرکت، انتقاد وارده در حال پیگیری است. اما آیا اسنپ می‌تواند با افزایش هزینه خدمات خود، همچنان محبوب باقی بماند، آن هم در شرایطی که رقبایش مدت‌هاست تلاش می‌کنند تا با ارائه قیمت‌هایی یکسان یا در برخی موارد پایین‌تر، مشتریان را به استفاده از خدمات خود ترغیب کنند؟ این پرسشی است که باید دید در آینده‌ نزدیک، مدیران اسنپ چه پاسخی به آن خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • Ahmad Baderan
    Ahmad Baderan | ۷ بهمن ۱۳۹۷

    باسلام الان نزدیک به دوماهه که کدکاربری من قطع شده فقط به یه اشتباه خودم که باگوشی خودم برا مسافر درخواست گرفتم بابا هرانسانی خطایی دارد من ازشما مدیرعامل محترم خواهش میکنم الان نزدیک شب عید است بیایید این کدکاربری من را وصل کنید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی