ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

توقف تولید G500 4×4؛ خشن ترین محصول مرسدس بنز

گویا دیگر مشاهده نسخه دیگری که کاملا شبیه این خودرو باشد در جاده ها تقرببا غیر قابل ممکن است و بنابر اظهارات مدیران مرسدس خط تولید مدل آفرود غیرمعمولی G500 4×4 در انتهای این ماه ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

گویا دیگر مشاهده نسخه دیگری که کاملا شبیه این خودرو باشد در جاده ها تقرببا غیر قابل ممکن است و بنابر اظهارات مدیران مرسدس خط تولید مدل آفرود غیرمعمولی G500 4×4 در انتهای این ماه میلادی یعنی اکتبر متوقف می شود.

حذف این خودرو، احتمالا به دنبال توقف تولید مدل جی کلاس 6×6 صورت گرفته است.

این شاسی بلند ۶ چرخ که یکی از عجیب ترین خودروهای آف رود دنیاست در واقع شایسته ترین و تواناترین مدل از سری کلاس جی مرسدس است که نشان سه ستاره را دریافت کرده و G500 به عنوان جایگزینی ارزان تر برای آن معرفی شده بود.

البته این شاسی بلند از قیمت بالایی نیز برخوردار بوده و به عنوان یکی از گران ترین مدل های مرسدس شناخته می شود.

علاقه مندان این خودرو می توانند آن را از امروز با قیمتی در حدود 275 هزار دلار (تقریبا 232 هزار یورو) در آلمان خریداری کنند.


البته حذف G500 قابل پیش بینی بود و مشکلی را در زمینه تولید و طرحی نسل بعدی جی کلاس ایجاد نمی کند. مرسدس امیدوار که نسل بعدی این خودرو را در نمایشگاه ژنو بعدی رونمایی کند.

ارتفاع این نسل جدید که تولید آن برای آینده برنامه ریزی شده از سطح زمین در حدود نیم متر (45 سانتی متر) فاصله خواهد داشت.

این ویژگی به همراه اکسل ها دروازه ای که برای این اتومبیل تعبیه شده آن را تبدیل به خودروی آفرود خواهد کرد که تقریبا توانایی عبور از هر نوع مانعی را خواهد داشت.

همچنین عنوان شده است که این خودرو توانایی حرکت در آبی به عمق 1 متر را دارد و به این ترتیب می توان از آن به عنوان یک اتومبیل شناور نیز استفاده کرد.

deep fording در واقع مشخصه ای که بعضی از تانک ها و وسایل نقلیه نیمه سنگین از آن بهره مند اند.

به واسطه این روش می توان وسایل نقلیه را از طریق یک صفحه نمایش و یک لوله تامین هوا از رودخانه ها و دریاچه ها عبور داد.
مدیران مرسدس می گویند که تلاش زیادی بر روی طراحی و تولید نسل بعدی کلاس جی داشته و سعی می کنند که بهترین مدل ممکن را بعد از یک وقفه چندین ساله وارد بازار کنند.

این شرکت بیشترین فروش خود از این کلاس داشته است و حالا با گذشت 34 سال در حال تلاش است که نسل بعدی این خودرو را عرضه کند.


گفته می شود که این جی کلاس جدید به چرخ های آلیاژی 22 اینچی ای مجهز بوده و بر روی تایرهای بزرگ آن سایز 325/55 R22 حک شده است. این اعداد در واقع بیان کننده تمامی ویژگی ها و مخشصات مهم تایر هستند.

به عنوان نمونه در این عبارت عدد ۳۲۵ نشان دهنده عرض تایری که در این خودرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این تایرها به یک اکسل دروازه ای متصل اند.

اکسل دروازه ای کاربرد فراوانی در خودروهای بیابانی و آفرود داشته و طراحی آن به صورتی است که میله اکسل بالاتر از توپی چرخ ها قرار داشته و به این ترتیب حرکت بر روی موانع را برای این دسته از خودروها ممکن می کند.

در این خودرو شاهد افزایش ۲۹۹ میلی متر عرض اکسل و به تناسب عرض خودرو نسبت به جی کلاس های معمولی خواهیم بود.

قلب تپنده این مرسدس همه کاره یک موتور توربو ۴ لیتری هشت سیلندر است که پیش از این نیز به وفور در نسخه های متفاوتی مورد استفاده قرار گرفته و توانایی تولید ۴۲۲ اسب بخار قدرت را دارد.


حتی یک تیپ اسپرت نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. اکثر نسخه های کلاس جی به واسطه وزن زیادی که دارند نمی توانند در دسته خودروهای آفرود چابک و سریع قرار بگیرند.

به عنوان نمونه G500 4×4 وزنی بیش از 3 تن داشت که به همین دلیل هندلینگ آن چندان دقیق نبوده و نمی توانست رکورد سرعتی خوبی را از خود به جا بگذارد.

امیدواریم که در نسل بعدی کلاس جی وزن خودرو کاهش و قدرت کنترل آن افزایش پیدا کند تا رکورد خودرو آلفا رومئو استلویو شکسته شود و ما نیز بتوانیم بالاخره ویدئو حرکت پرسرعت یک نمونه از خودروهای این کلاس مرسدس را در پیست نوبرینگ آلمان مشاهده کنیم.

مرسدس قصد دارد با عرضه این نسل جدید خودرویی را به ما یادآوری کند که در دسامبر سال 2015 وارد نمایندگی های فروش خود کرد. این خودرو مصداق بارز یک پاسخ عالی و فوق العاده به کانسپتی بود که همان سال در نمایشگاه خودروی ژنو ارائه شد.

بر خلاف نسخه اسپرت 6×6 این شرکت که در تعداد بسیار محدود ساخته خواهد شد، نسخه G500 4×4 به عنوان یک مدل تولید سری وارد بازار شده و خط تولید آن پیوسته درحال کار بود. د.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Rahman.x.R.f
    Rahman.x.R.f | ۲۶ مهر ۱۳۹۶

    سلام هنوز هم خوانواده های این کلاس مثل g550 g63 تولید میشن و خواهند بود

  • ami_ald
    ami_ald | ۲۶ مهر ۱۳۹۶

    تنها ماشینی که واقا عاشقش بودم کاش حداقل یکی از مدلاش وارد ایران میشد

مطالب پیشنهادی