ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادوبی از نسخه جدید و مبتنی بر فضای ابری اپلیکیشن Lightroom رونمایی کرد

شرکت ادوبی دیروز و در جریان برگزاری کنفرانس MAX از نسخه جدید اپلیکیشن پردازش تصاویر Lightroom پرده برداشت که بر مبنای فضای ابری کار می کند. در همین راستا نام Lightroom CC فعلی به Lightroom ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

شرکت ادوبی دیروز و در جریان برگزاری کنفرانس MAX از نسخه جدید اپلیکیشن پردازش تصاویر Lightroom پرده برداشت که بر مبنای فضای ابری کار می کند. در همین راستا نام Lightroom CC فعلی به Lightroom Classic CC تغییر کرده و محصول جدید Lightroom CC نامگذاری شده است.

لایت روم CC جدید بخش اعظم امکانات لایت روم کلاسیک را به کاربران ارائه می کند، اما در بعضی جنبه ها با آن تفاوت هایی اساسی دارد. اولا رابط کاربری نسخه جدید بسیار ساده تر بوده و به راحتی میان پلتفرم های مختلف (مک، ویندوز، اندروید، iOS، اپل تی وی و وب) همگام سازی می شود. ظاهر و قابلیت های این لایت روم جدید هم در میان تمامی پلتفرم ها یکسان است تا تجربه یکپارچه تری را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

ادوبی برای ایجاد ارتباط میان نسخه های مختلف این اپلیکیشن کراس پلتفرم از فضای ابری کمک گرفته است. لایت روم جدید تمامی تصاویر شما را روی فضای ابری شرکت ادوبی بارگذاری می کند که البته برای بهره مندی از آن می بایست حق اشتراک ماهیانه پرداخت کنید. با پرداخت 9.99 دلار در ماه، ادوبی 1 ترابایت فضای ابری در اختیارتان قرار می دهد که البته به 5 و 10 ترابایت نیز قابل افزایش است.

ارائه چنین فضای بزرگی به این معناست که می توانید آرشیو کامل تصاویرتان را در فضای ابری بارگذاری کرده و از همه جا به آن ها دسترسی داشته باشید. به لطف این فضای بزرگ نه تنها حافظه موبایل و لپ تاپ شما با آرشیو عکس هایتان اشغال نمی شود، بلکه می توانید روی آن به عنوان فضایی برای تهیه و نگهداری نسخه پشتیبان از عکس هایتان حساب باز کنید.

البته ادوبی از این فضای ابری استفاده های دیگری هم می برد. نسخه جدید لایت روم می تواند اشیاء و افراد را هم در تصاویر شما تشخیص بدهد. این یعنی می توانید بدون نیاز به تگ کردن عکس ها به طور دستی فقط کلیدواژه های مد نظرتان را جستجو کنید تا لایت روم با گشتن در آرشیو تصاویر، عکس مورد نظرتان را پیدا کند.

لایت روم CC جدید همچنین تعامل بسیار خوبی با نرم افزار Adobe Camera Raw اپل برقرار می کند که برای تبدیل و ویرایش تصاویر RAW مورد استفاده عکاسان حرفه ای است.

اگر چه ادوبی ادعا می کند که لایت روم جدید تمامی قابلیت های نسخه قدیمی را در بر دارد، اما هنوز اثری از پلاگین ها و پشتیبانی از قابلیت ساخت کاتالوگ در آن دیده نمی شود. در هر صورت برای استفاده از لایت روم CC جدید باید ماهیانه 9.99 دلار بپردازید که البته به جز این نرم افزار، دسترسی به لایت روم کلاسیک CC و فتوشاپ CC با 20 گیگابایت فضای ابری را هم برایتان آزاد می کند.

همچنین با پرداخت 19.99 دلار در ماه، فضای ذخیره سازی شما به 1 ترابایت افزایش پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی