ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی اپلیکیشن آموزش زبان کالج؛ آموزشگاهی همراه برای یادگیری انگلیسی

این روزها تسلط بر زبان انگلیسی دیگر یک مهارت به حساب نمی آید، بلکه به ضرورتی تبدیل شده که با غافل بودن از آن در تمام جنبه های زندگی به مشکل می خورید. برای همین ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

این روزها تسلط بر زبان انگلیسی دیگر یک مهارت به حساب نمی آید، بلکه به ضرورتی تبدیل شده که با غافل بودن از آن در تمام جنبه های زندگی به مشکل می خورید. برای همین است که انتشار ابزار کمک آموزشی و ارائه روش های خلاقانه برای یادگیری این زبان هرگز تمامی ندارد.

اما از بین تمام روش های موجود، اسمارت فون ها با موفقیت اپلیکیشن هایی مثل Memrise و Duolingo در سطح جهانی ثابت کرده اند که می توانند ابزار مناسبی برای یادگیری زبان باشند. اپلیکیشن آموزش زبان «کالج» هم که امروز معرفی می کنیم با الگوبرداری از اپ های بزرگ حوزه آموزش زبان و البته تمرکز بر تولید محتوای با کیفیت و اختصاصی، به تازگی تصمیم گرفته که در مسیر آموزش زبان انگلیسی به کاربران ایرانی قدم بگذارد.

مثل ثبت نام در یک کلاس زبان، برای ورود به اپلیکیشن کالج هم باید آزمون تعیین سطح بدهید.

یک آموزشگاه زبان را تصور کنید. اولین کاری که بعد از ثبت نام انجام می دهید چیست؟ یقینا شرکت در آزمون تعیین سطح. اپلیکیشن کالج کارش را با یک آزمون تعیین سطح آغاز می کند تا بسته به معلوماتی که دارید در یکی از چهار گروه پایه، متوسط، نیمه پیشرفته یا پیشرفته قرار بگیرید.

بعد از مشخص شدن سطح حالا می توانید یادگیری زبان را شروع کنید. کالج رویه بسیار موثر و مفیدی برای آموختن زبان به شما در پیش گرفته و آن هم چیزی نیست جز تدریس ویدیویی؛ روشی که هم بتوانید احساسی مثل حضور در سر کلاس درس داشته باشید و هم با تطبیق «صدا» و «تصویر» مفاهیم را به سرعت ملکه ذهن تان کنید.

کالج کار خود را با یک آزمون تعیین سطح آغاز می کند

تیم «نوآوران» برای آموزش مهارت های زبان انگلیسی تصمیم گرفته که از معلم های واقعی استفاده کند که در ویدیو کلیپ های کوتاه چند دقیقه ای مطالب درسی را به شما می آموزند. برای تماشای این ویدیوهای کوتاه چند دقیقه ای به اتصال اینترنت احتیاج دارید، ولی خوشبختانه امکان دانلود هم در اختیارتان گذاشته شده.

این کلیپ ها همگی به همت معلمان ایرانی و بومی زبان انگلیسی تولید شده اند که هم از لحاظ کیفیت آموزشی در سطح بالایی هستند و هم باعث شده اند که کالج در مقایسه با اپلیکیشن های رقیب به خاطر «تولید محتوای اختصاصی» ارزش بسیار بالایی داشته باشد.

هر سطح زبان در کالج شامل چند جلسه درس می شود و هر جلسه هم سه بخش مختلف را در بر می گیرد: آموزش، تمرین و مرور مطالب درسی.

هر سطح زبان در کالج تعداد جلسات درس مشخصی را در بر می گیرد که هر جلسه هم از سه مرحله تشکیل شده: آموزش، تمرین و مرور. البته در انتهای این مراحل بخشی به نام زنگ تفریح هم در اپلیکیشن گنجانده شده که با تماشای ویدیوهای عمدتا خنده دار در آن هم حوصله تان از یادگیری نکات گرامری و حل تمرین ها سر نرود و هم اصطلاحات جدیدی یاد بگیرید.

روش کار کالج به این صورت است که با تماشای ویدیوهای آموزشی، باید یک سری تمرین که به شکل سوالات چهار گزینه ای و جای خالی و حتی پاسخگویی به سوالات از طریق ضبط صداست را انجام داده تا بسته به جواب های صحیح امتیاز بگیرید و جلسات درس بعدی را باز کنید. حتی اگر در مورد دروس سوالی داشتید، متخصصان اپلیکیشن کالج می توانند در یک چت خصوصی به صورت آنلاین پاسخگوی ابهامات شما باشند؛ قابلیتی که در هیچ اپ ایرانی آموزش زبان دیگری ندیده بودیم.

متخصصان کالج می توانند در یک چت خصوصی و به صورت آنلاین پاسخگوی ابهامات شما باشند

خوشبختانه تمرینات کالج از تنوع بالایی برخوردارند و به گونه ای طراحی شده اند که حالت بازی و سرگرمی هم داشته باشند، و این نکته در کنار رابط کاربری زیبای اپلیکیشن باعث شده که در مجموع تجربه خوب و مفرحی از یادگیری زبان در این اپلیکیشن داشته باشید.

هر درس را که تمام کنید، نتایج آن در نمودار ساده ای به اسم نمودار پیشرفت به نمایش در می آید تا ببینید که سطح زبان تان در مدت زمان استفاده از کالج چقدر تقویت شده. البته این نمودار می توانست اینقدر ساده نباشد و اطلاعات بیشتری را در بر بگیرد.

مثلا این که میزان پیشرفت در مهارت های شنیدن، نوشتن، مکالمه و دایره لغات را به تفکیک برای شما مشخص کند که تصور می کنیم اضافه شدن این مورد می تواند در خارج کردن پروفایل کاربری کالج را از حالت خشک و نه چندان کاربردی فعلی اش بسیار اثر گذار باشد.

آموزش ویدیویی و تنوع بالای تمرینات کمک می کنند که آموخته هایتان را به سرعت ملکه ذهن تان کنید.

کالج به سبک اپ هایی مثل ممرایز و دولینگو تمام امکاناتش را به رایگان در اختیارتان نمی گذارد. شرکت در جلسه اول هر سطح از زبان در کالج برایتان هزینه ای در پی ندارد، اما برای جلسات بعدی باید حق اشتراک بپردازید. این هزینه اشتراک ۱۰ هزار تومان است که باید به طور ماهیانه بپردازید، هر چند که گزینه های دیگری برای اشتراک هفتگی و شش ماهه و یک ساله هم وجود دارند.

کالج تمام امکاناتش را به رایگان در اختیارتان نمی گذارد

اما اینجا سوالی پیش می آید: آیا پرداخت چنین هزینه ای برای کالج ارزشش را دارد؟ اگر محتوای خوب و روش های آموزشی موثر اپلیکیشن را در نظر بگیریم، یقینا از پرداخت این هزینه پشیمان نخواهید شد. اما نکاتی هست که پیش از مشترک شدن در کالج بد نیست به آن ها توجه کنید.

اولا با پرداخت حق اشتراک، همه درس ها بلافاصله برایتان آزاد نمی شوند. واضح تر بگوییم، بعد از اتمام هر درس حداقل یکی دو روز طول می کشد که درس های بعدی برایتان آزاد شوند و این یعنی مثلا اتمام دوره متوسط اپلیکیشن ممکن است برای شما بیش از یک ماه به طول بینجامد و ناچار باشید که با خرید مجدد اشتراک حساب کاربری تان را شارژ کنید.

کالج برای ارتقای سطح زبان شما فقط به مطالب درسی بسنده نکرده و از داستان های صوتی و عکس و ویدیوهای متفرقه هم کمک گرفته است.

نمی گوییم که با درآمدزایی اپلیکیشن مفیدی مثل کالج مخالف هستیم، اما شاید بهتر بود که توسعه دهندگان در شیوه این درآمدزایی تجدید نظر کرده و بسته ای را هم برای آزادسازی تمام درس ها به طور یکجا در نظر می گرفتند؛ شاید اینطور می توانستند مخاطبین بیشتری را به استفاده از کالج ترغیب کنند.

اما در مجموع و برای جمع بندی صحبت ها، باید بگوییم که امکانات خوب اپلیکیشن کالج، محیط زیبا و مفرحی که برای آموزش زبان طراحی کرده و تمرکزی که با تولید محتوای اختصاصی بر آموزش ویدیو محور گذاشته، همگی دست به دست هم داده اند که از آن یک اپلیکیشن خوب و استاندارد آموزش زبان بسازند.

کالج علیرغم مشکلات کوچکی که دارد بدون شک در ارائه تجربه ای شیرین و دلچسب از یادگیری زبان انگلیسی به کاربر ایرانی موفق بوده و پتانسیل بالایی برای پیشرفت در آن دیده می شود. این اپلیکیشن آموزش زبان را می توانید همین حالا از کافه بازار دانلود نمایید.

دانلود از کافه بازار 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mortaza p
    mortaza p | ۲۸ مهر ۱۳۹۶

    واقعیت تلخی که وجود داره اینه که نه با اپلیکیشن اکسین‌چنل و نه با اپلیکیشن کالج، شما نمی‌تونید انگلیسی یاد بگیرید بلکه در روز چند دقیقه‌ای رو با انگلیسی سرگرم میشید. همین.
    اپلیکیشن‌هایی که به لحاظ کدنویسی و طراحی کلی هزینه شدن بدون اینکه ایده‌ای برای آموزش انگلیسی بدن چون هدفشون بیشتر درآمدزائیه تا آموزش.

  • AmirMasoud Dvc
    AmirMasoud Dvc | ۲۸ مهر ۱۳۹۶

    من اینو دارم میخوام بدونم این بهتره یا اوکسین ؟

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲۷ مهر ۱۳۹۶

    وقتی نسخه های خارجیاش ماد شده و رایگان توی سایتای دانلود ریختن و میشه استفاده کرد چرا بیاییم پول بدیم برا همچین برنامه پرباگی که بعد از خرید اشتراک سریعاً باز نمیشه و هزارتا داستان داره..ایرانی بازی دیگه..

مطالب پیشنهادی