ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مونتاژ خودروهای برقی پژو سیتروئن؛ تنها امید برای تحول صنعت خودروسازی ایران

گروه PSA قصد دارد که تا سال ۲۰۲۳ هفت خودروی پلاگین هیبرید و چهار وسیله نقلیه الکتریکی راهی جاده ها کند. گروه پژو سیتروئن که با نام PSA  شناخته می شود یک شرکت فرانسوی فعال ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۸ مهر ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

گروه PSA قصد دارد که تا سال ۲۰۲۳ هفت خودروی پلاگین هیبرید و چهار وسیله نقلیه الکتریکی راهی جاده ها کند. گروه پژو سیتروئن که با نام PSA  شناخته می شود یک شرکت فرانسوی فعال در زمینه خودرو و حمل و نقل است.

این شرکت مالکیت کمپانی های خودروسازی پژو، سیتروئن، DS، اوپل و واکسهال را به عهده دارد.

این کمپانی محصولات متنوع خود را به واسطه برندهای خودروسازی که در اختیار دارد معرفی کرده و از طریق این زیرشاخه ها در دسترس عموم قرار می دهد.

peugeot 2018 208 spy photo

بر اساس تازه ترین اخبار این گروه قصد دارد که با دو خودرو تماما الکتریکی در سال ۲۰۱۹ به برقی کردن خودروهای خود ادامه خواهد دهد.

این دو خودرو برقی از ابتدا طراحی و تولید نخواهند شد بلکه فرآیند الکتریکی کردن آن ها بر روی مدل های کنونی و کوچک موجود مانند پژو ۲۰۸ و سیتروئن DS3 Crossback انجام خواهد شد.

بد نیست بدانید که پژو همچنان موفق نشده است که تکنولوژی های تماما الکتریکی را بر روی خودروهای بزرگ سایز خود پیاده سازی کند و تنها خودروهای کوچک تولیدی این برند میتوانند با موتورهای تمام الکتریکی کار کنند.

مدیران PSA در اوایل هفته گذشته در جهت شفاف سازی و جذب سرمایه بیشتر طرح ها و برنامه های سازنده تولید کنندگان خود را در اختیار سرمایه گذاران قرار دادند.

اطلاعات و اخباری که در این جلسه بیان شده است از طریق مجله اینترنتی خودرو Automotive News در اختیار ما قرار گرفته که در ادامه به آن می پردازیم.

peugeot 2018 208 spy photo

طبق این گزارش کمپانی پژو نسل بعدی ۲۰۸ خود را در سپتامبر ۲۰۱۹ معرفی خواهد کرد. این وسیله نقلیه از همان روز اول به صورت خودروی الکتریکی ای معرفی می شود که می تواند با یک بار شارژ مسافت ۳۰۰ کیلومتر را طی کند. نسل های بعدی این خودرو بدون نیاز به تغییرات با موتورهای متنوع احتراق داخلی در دسترس خواهند بود.

علاوه بر پژو، لوکس ترین زیرشاخه PSA یعنی کمپانی DS نیز در سال ۲۰۱۹ قصد دارد که یک نسخه الکتریکی از شاسی بلند لوکس DS 3 Crossback را معرفی کند.

این خودرو اسپرت جانشین DS 3 امروزی خواهد بود. این خودرو یکی از اولین وسایل نقلیه الکتریکی کمپانی DS است که تولید و عرضه آن برای چندین سال آینده برنامه ریزی شده است.

2017 ds 7 crossback

از طرف دیگر پژو به دنبال معرفی سومین مدل تمام الکتریکی گروه PSA در سال ۲۰۲۰ است. این خودروی تمام الکتریکی یک نسخه فشرده و جمع وجور از کراس اوور ۲۰۰۸ خواهد بود.

PSA قصد دارد که همین روال را در پیش گرفته و در محدوده وسیله نقلیه هیبریدی پلاگین نیز حرکت کند.

این گروه خودروسازی به دنبال تولید سه شاسی بلند الکتریکی پلاگین هیبرید است.

به همین جهت تغییراتی در شاسی بلند هایDS 7 Crossback، پژو ۵۰۰۸، و سیتروئن C5 Aircross که همگی بر پایه پلت فرم EMP2 ساخته شده اند داده خواهد شد و این وسایل نقلیه به صورت ترکیبی از هر دو انرژی های الکتریکی و فسیلی استفاده خواهند کرد.

در انتها در راستای پیاده سازی طرح Push to Pass (پیشروی تا عبور) گروه PSA که یک طرح تجاری 5 ساله در جهت ورود محصولات گروه پژو سیتروئن به خاک امریکاست

حداقل هفت خودروی پلاگین هیبرید و چهار وسیله نقلیه کاملا الکتریکی تا پایان سال 2023 طراحی، تولید و راهی جاده ها خواهند شد.

Peugeot 2008

خط تولید فعلی خودروهای الکتریکی گروه  PSA شامل میتسوبیشی iMiEV است . این خودرو یک هاچ بک الکتریکی با پلتفرم مشترک پژو یون و سیتروئن سی صفر است.

خودروی خاص سیتروئن ای مهاری و نسخه الکتریکی و تجاری ون های پژو پارتنر و سیتروئن برلینگو نیز جزء خط تولید الکتریکی گروه  PSA محسوب می شوند.

اریک اپود مدیر توسعه محصولات DS در اوائل سال جاری اظهار داشت که

این کمپانی تصمیم گرفته است که وارد دنیای وسایل نقلیه الکتریکی بشود. تا پایان سال 2025، بیش از یک سوم وسایل نقلیه فروخته شده DS یا تمام الکتریکی بوده و یا انرژی آن ها از طریق ترکیب انرژی الکتریکی و انرژی های فسیلی (انواع خودروهای هیبریدی) حاصل می شود.

مدل های پرفورمنس این شرکت را نیز نسخه های هیبریدی ارائه می دهند. اولین خودروی الکتریکی این سری DS 7 Crossback  است. گفته می شود که این وسیله نقلیه بر پایه کانسپت اسپرت و الکتریکی E-Tense پیاده سازی شده و  علاوه بر برخورداری از قدرت 300 اسب بخار می تواند مسافتی در حدود 60 کیلومتر را تنها با نیروی الکتریکی طی کند.

Peugeot 2008

با توجه به وابستگی شدید ایران خودرو و سایپا به پژو و سیتروئن و تعلل این دو مونتاژ کار ایرانی برای توسعه خودروهای برقی به شکل خودجوش، به نظر می رسد در نهایت تنها امید برای راه یابی محصولات برقی فراگیر به بازار ایران، مونتاژ خودروهای برقی پژو سیتروئن توسط این دو شرکت باشد.

البته خودروسازان چینی نظیر BYD نیز از تکنولوژی های لازم برای چنین امری برخوردارند اما با توجه به شرکای تجاری نسبتا کوچک خودروسازان چینی در ایران، بعید است که این صنعت گران بتوانند سرمایه و قدرت لازم برای تحول بازار سنتی ایران را از سمت خودروهای احتراق داخلی به سمت خودروهای برقی ایجاد کنند و چنین رویکردی تنها در صورت همکاری دو خودروساز بزرگ دولتی ایران می تواند به واقعیت مبدل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۲۹ مهر ۱۳۹۶

    از این خودروساز هایی که هفته ای چند صد هزار تومن قیمت همین آشغال هاشونو می برند بالا و هیچکی هم نیست جلوشونو بگیره، عمرا ماشین برقی در بیاد !

  • npp
    npp | ۲۹ مهر ۱۳۹۶

    به نظرم خودروسازهای کلاسیک مثل پژو دیر جنبیدن. حالا که تسلا با مگافکتوری و خودروسازهای چینی در مسیر صعود قرار گرفتند، پژو تازه می‌خواد برای تولید خودروهای برقی برنامه ریزی کنه! یاد نوکیا و بلکبری افتادم که چه جوری جای خودشون رو به سامسونگ و اپل و هواوی دادن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی