ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیشرانه موشک جدید بلو اورجین
علمی

نخستین آزمایش پیشرانه جدید موشک های بلو اورجین [تماشا کنید]

پس از شش سال تلاش بالاخره کمپانی بلو اورجین توانست برای نخستین بار پیشرانه جدید راکت هایش موسوم به «BE-4» را با موفقیت مورد آزمایش قرار دهد. بر اساس اطلاعاتی که در حساب کاربری این ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

پس از شش سال تلاش بالاخره کمپانی بلو اورجین توانست برای نخستین بار پیشرانه جدید راکت هایش موسوم به «BE-4» را با موفقیت مورد آزمایش قرار دهد.

بر اساس اطلاعاتی که در حساب کاربری این کمپانی در توییتر قرار گرفته، این نخستین باری است که این پیشرانه با تمام توان خود روشن شده و شعله هایی بسیار بلند را از اگروز خود خارج می سازد.

آینده بسیاری از طرح های فضایی و ماموریت های پیش روی راکت های Blue Origin به موفقیت این پیشرانه بستگی دارد. بدون این قطعه مهم، سفرهای دوربرد امکان پذیر نخواهد بود. راکت «New Glenn» اولین راکتی خواهد بود که به این پیشرانه مجهز می شود.

قرار است هفت موتور BE-4 قدرت 1.75 میلیون کیلوگرمی را برای فرار از جاذبه زمین ایجاد نمایند. این قدرت مخوف به راکت New Glenn اجازه می دهد محموله ای تا وزن ۴۵ تن را به راحتی با خود به فضا ببرد.

کمپانی تحت مالکیت جف بزوس امیدوار است که تا قبل از پایان دهه میلادی حاضر نخستین ماموریت موشک فضایی مورد اشاره به انجام برسد. این یعنی کمتر از ۳ سال دیگر می بایست همه چیز آماده و نهایی شود.

علاوه بر موشک های خود کمپانی، قرار است پیشرانه مورد بحث نیروی حرکتی لازم برای راکت های چند شرکت خصوصی فضایی دیگر از جمله «United Launch Alliance» را فراهم آورد. شرکت مذکور در حال حاضر برای تمام موشک های خود از پیشرانه های روسی استفاده می کند. مهمترین راکت این کمپانی «Atlas V» مسئول اصلی پرتاب ماهواره های امنیتی و جاسوسی ایالات متحده به شمار می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی