ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ویلیامز فناوری خودروهای فرمول یک را به دنیای خودروهای برقی میاورد

تیم ویلیامز یکی از شرکت کنندگان مسابقات فرمول یک است. این تیم که به سرپرستی فرانک ویلیامز و با مدیریت مهندس ارشد خود یعنی پاتریک هد اداره می شود، یک بخش فنی دارد که با ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

تیم ویلیامز یکی از شرکت کنندگان مسابقات فرمول یک است. این تیم که به سرپرستی فرانک ویلیامز و با مدیریت مهندس ارشد خود یعنی پاتریک هد اداره می شود، یک بخش فنی دارد که با نام شرکت مهندسی فناوری های پیشرفته ویلیامز شناخته می شود.

این شرکت که مالک اصلی آن فرانک ویلیامز است در زمینه صنایع خودرو سازی ،مسابقات فرمول یک و دانش فنی و تکنولوژی های مربوط به خودروهای این مسابقات فعال است.


شرکت ویلیامز به تازگی از یکی از طرح های خود که از تکنولوژی خودرو های فرمول یک بهره میبرد خود پرده برداشت. این طرح که حاصل همکاری این تیم با شرکت طراحی وسایل نقلیه سیگنر است در حقیقت یک پلتفرم خودروی الکتریکی سبک، امن و کارآمد است و با نام FW-EVX شناخته می شود.

این طرح یک کانسپت مفهومی است که ایده های نوآورانه در آن به وفور به چشم می خورد. از جمله این ایده ها می توان به طراحی چیدمان و جاگذاری جدید باطری ها، سیستم خنک‌کننده و ساختار کلی کم‌وزن‌تر اشاره کرد. تمام این ویژگی‌ ها به یک پلتفرم واحد متصل شده‌ است و بنابراین می تواند برای هر وسیله‌ای با هر سایز و ابعادی مورد استفاده قرار گیرد.


یکی از جنبه های نوآورانه این کانسپت که مهندسان ویلیامز به آن اشاره دارند بهره مندی این نسخه مفهومی از یک سیستم تعلیقی از جنس فیبرکربن تقویت‌ شده است.

این سیستم تعلیق که پیشتر فقط در خودروهای فرمول یک و یا بسیار پیشرفته استفاده شده است بر روی پلتفرم خودرو های رایج الکتریکی پیاده سازی شده است و از جمله مزیت های آن خط تولید تقریبا خودکار، ضایعات صنعتی بسیار ناچیز و همچنین کاهش وزن ۴۰ درصدی این سیستم در مقایسه با سیستم تعلیق رایج فعلی خودرو های روز است که از نوع جناغی و از جنس آلومینیوم استفاده می‌ کنند.
مهندسان ویلیامز در فرآیند توسعه و گسترش این خودرو از متخصصان آیرودینامیک کمک گرفته و تلاش کرده اند تا با کمک سیستم‌ های الکتریکی و ساختار فوق سبک و یکپارچه این کانسپت به سازندگان خودرو‌های الکتریکی نشان دهند این پلتفرم مفهومی چه توانایی هایی داشته و چگونه می‌توان به کمک آن خودروی الکتریکی بهتری ساخت.


پاول مک نامارا که مدیر فنی شرکت ویلیامز است می گوید کارایی بالا و ارتقاء عملکرد فنی خودرو‌ ها همیشه هدف اصلی شرکت ویلیامز بوده است. ما همیشه به دنبال خلق خودرویی هستیم که از پلتفرم یکپارچه، شاسی و موتور سبک تر برخوردار باشد تا از این طریق نسل های بعدی خودرو های الکتریکی، قابلیت رقابت بهتری با دیگر خودرو ها را داشته و قوی تر ظاهر شوند.
ما معتقدیم که با جذاب کردن پلتفرم خودروهای الکتریکی نزد مصرف کنندگان می‌توانیم به موفقیت و فروش بیشتر این خودرو ها کمک کنیم. این کار علاوه بر افزایش فروش منافع دیگری مثل هوای پاک را نیز برای ما به همراه دارد که ما می توانیم از این منافع نیز بهره ببریم.

گفته می شود که این کانسپت در نمایشگاه مخصوص خودروهای دارای الایندگی پایین در شهر میلبروک آمریکا رونمایی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی