ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عملیاتی اپل برای حل مشکل تولید آیفون X به مقر فاکسکان می رود

در چند هفته اخیر  بارها در مورد عرضه محدود و مشکلات تولید آیفون X شنیده ایم؛ در ابتدا «مینگ-چی کو» تحلیلگر ارشد مؤسسه KGI Securities اعلام کرد عرضه آیفون X در ابتدای ورود به بازار ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

در چند هفته اخیر  بارها در مورد عرضه محدود و مشکلات تولید آیفون X شنیده ایم؛ در ابتدا «مینگ-چی کو» تحلیلگر ارشد مؤسسه KGI Securities اعلام کرد عرضه آیفون X در ابتدای ورود به بازار بسیار محدود خواهد بود. از سوی دیگر اعلام شد که پیچیدگی های تولید سنسور تشخیص چهره سه بعدی آیفون X، برای اپل و شرکای سخت افزاری اش، مشکل ساز شده. حالا به نظر می رسد کوپرتینویی ها برای حل مشکل قصد دارند مدیر عملیاتی خود، «جف ویلیامز» (Jeff Williams) را راهی تایوان کنند.

گفتنی است تولید آیفون 10 به عهده کمپانی فاکسکان در تایوان است و بر اساس گزارشات قرار است آقای ویلیامز در ماه جاری میلادی با مدیر عامل این شرکت، «تری گو» (Terry Gou) ملاقات کند. در حال حاضر مشخص نشده که قرار است این دو مدیر، در خصوص چه مباحثی با یکدیگر گفتگو کنند؛ ولی احتمالاً یکی از موضوعات اصلی مورد بحث، مرتبط با مشکلات گلوگاه های تولید آیفون X باشد.

شنیده می شود که اصلی ترین مشکل تولید، مربوط به ماژول هایی با اسم رمز «رومئو» و «ژولیت» است؛ ماژول اول شامل مجموعه ای است که 30 هزار نقطه نوری نامرئی را به منظور اسکن سه بعدی چهره کاربر، به سمت چهره او می تاباند؛ ماژول «ژولیت» نیز یک دوربین مادون قرمز است که طرح چهره فرد را تحلیل می کند. این دو ماژول در کنار هم، امکان کارکرد FaceID را فراهم می نمایند.

لازم به ذکر است که «جف پو» (Jeff Pu) تحلیل گر شرکت مشاور سرمایه گذاری «Yuanta» نیز که پیشتر تخمین زده بود 40 میلیون دستگاه آیفون X در سال جاری میلادی تولید شود، به دنبال خبر های مربوط به مشکلات تولید، اکنون پیش بینی خود را به 36 میلیون تقلیل داده است.

گفتنی است پیش فروش آیفون 10 از هفته آینده امکان پذیر خواهد بود و از 12 آبان ماه نیز برای خریداران اولیه ارسال خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی