ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حذف پس زمینه
آموزش

معرفی چند راهکار آنلاین و آفلاین برای حذف پس زمینه از تصاویر

حذف پس‌زمینه عکس‌ها به کمک ابزارهای آفلاین و آنلاین مختلف در کنار سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی کار بسیار آسانی شده است.

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۹ مهر ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

امروزه حذف پس زمینه عکس‌ها به لطف نرم افزارهای پیشرفته و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به امری آسان و ساده تبدیل شده است. گزینه‌های متعددی در اختیار کاربران قرار دارد که می‌توانند با توجه به نیاز خود به سراغ هر یک از آن‌ها بروند. در ادامه با معرفی تعدادی از بهترین وب سایت‌ها جهت حذف پس زمینه تصاویر همراه دیجیاتو باشید.

راهکار های آنلاین برای حذف پس زمینه تصاویر

بهره‌گیری از سرویس‌های آنلاین یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌ها برای حذف پس زمینه عکس محسوب می‌شود که نیازی به دانلود و نصب نرم افزار ندارد. اگر به صورت دائمی نیازی به چنین ابزارهایی ندارید و تنها در موارد معدودی به سراغ آن‌ها می‌روید، بهتر است گزینه‌های آنلاین را در اولویت قرار دهید. در پایین به تعدادی از بهترین وب سایت‌ها برای حذف پس زمینه عکس آنلاین اشاره شده است.

۱. وب سایت Removal.ai

یکی از ابزارها جهت حذف پس زمینه عکس آنلاین، وب سایت Removal.AI است که از هوش مصنوعی برای تشخیص خودکار سوژه و جداسازی آن از پس زمینه استفاده می‌کند. البته طرح رایگان این سرویس امکان دانلود تنها یک تصویر با رزولوشن بالا را به کاربران می‌دهد و پس از آن تنها می‌توان پیش‌نمایش‌هایی با رزولوشن پایین از عکس‌ها تهیه نمود که محدود به ۵۰ عدد خواهند بود. البته برای بهره‌مندی از همین مقدار نیز ابتدا باید اقدام به ساخت حساب کاربری در وب سایت نمایید.

۲. وب سایت Remove.bg

امکان حذف پس زمینه عکس با سایت Remove.bg نیز برای علاقه‌مندان فراهم شده است که از عملکرد نسبتا مناسب و قابل قبولی برخوردار است. با این حال کاربران طرح رایگان با محدودیت‌هایی روبه‌رو خواهند بود و تنها می‌توانند خروجی با رزولوشن پایین (۶۱۲ در ۴۰۸ پیکسل) را تحویل بگیرند. همچنین این سرویس از نرم افزار اختصاصی برای سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس در کنار افزونه مختص به فتوشاپ نیز بهره می‌برد.

۳. وب سایت Clippingmagic.com

سرویس Clippingmagic.com از سایر ابزارها برای حذف پس زمینه عکس آنلاین به شمار می‌رود که ابزارهای محدودی برای ویرایش عکس‌ها پس از پردازش نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. کاربران طرح رایگان این سایت با محدودیت کمتری در مقایسه با رقبا مواجه هستند و می‌توانند از ۱۵ اعتبار رایگان در ماه برای دریافت خروجی از فایل‌های خود استفاده نمایند. البته در صورت استفاده نکردن از اعتبار رایگان می‌توان آن‌ها را در حساب کاربری تا سقف ۷۵ واحد نگهداری کرد.

۴. وب سایت Fotor.com

سرویس ویرایش تصویر آنلاین Fotor.com یکی دیگر از گزینه‌های این لیست است که امکان حذف پس زمینه عکس با سایت آن به صورت رایگان وجود دارد. همچنین قابلیت‌های دیگری در زمینه ویرایش عکس‌ها در این سایت به چشم می‌خورد که می‌توانند برای استفاده‌های ساده و روزمره مناسب باشند. با این حال اگر علاقه‌مند به بهره‌مندی از ویژگی‌های پیشرفته‌تر باشید، باید به سراغ پرداخت حق اشتراک برای حساب کاربری خود بروید.

راهکارهای آفلاین برای حذف پس زمینه تصاویر

برای حذف پس زمینه عکس آفلاین، بهتر است به سراغ نرم افزارهای اختصاصی این کار یا ویرایشگرهای تصویر بروید که پس از نصب روی دستگاه، نیازی به اتصال اینترنت نخواهند داشت. این نرم افزارها می‌توانند در اغلب موارد، دقت بیشتری در مقایسه با ابزارهای آنلاین از خود نشان دهند و مناسب افرادی هستند که به شکل پیوسته نیاز به حذف پس زمینه تصاویر پیدا می‌کنند. در پایین به تعدادی از برنامه‌های مناسب این کار اشاره شده است.

1. Movavi Photo Editor

نیازی به گفتن نیست که بی شمار ابزار مختلف وجود دارند که می توان از آن ها برای حذف پس زمینه تصاویر استفاده کرد. در هر جای فضای وب که بگردید، چندین سرویس و نرم افزار مختلف پیدا می کنید که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند.

البته بحث هزینه هم مطرح است. همه این نرم افزارها رایگان نیستند و برای استفاده از سرویس های برخی از آن ها می بایست هزینه کنید. اما اگر به دنبال یک نرم افزار آفلاین و رایگان می گردید که بتواند تصاویرتان را از پس زمینه جدا کند، باید Movavi Photo Editor را امتحان کنید.

کافیست به وبسایت Movavi مراجعه کنید و بسته به سیستم عامل مورد استفاده خود، نرم افزار Movavi Photo Editor را دانلود کنید. حال وارد نرم افزار شوید و شرایط را برای شروع کار فراهم کنید.

با ورود به نرم افزار Movavi Photo Editor، گزینه ای در مقابل تان ظاهر می شود که به واسطه آن می توانید تصاویر موجود روی هارد درایو سیستم را جستجو و انتخاب کنید. به کمک این موضوع عکس مورد نظرتان را انتخاب کنید تا مراحل ویرایش آغاز شوند.

حال به کمک ابزار موجود در رابط کاربری Movavi Photo Editor، پیش زمینه عکس خود را مشخص کنید. با انجام این کار، Movavi Photo Editor پس زمینه را به طور خودکار شناسایی می کند و تصویر را از داخل آن برش می دهد.

خوشبختانه Movavi Photo Editor این امکان را هم در اختیارتان قرار می دهد تا پس از ویرایش تصاویر، برای آن ها پس زمینه های تازه ایجاد کنید.

2. Adobe Photoshop

فوتوشاپ نرم افزار فوق العاده ای است؛ بیشمار ابزار مختلف برای نیازهای گوناگون دارد که جدا کردن پس زمینه از تصویر اصلی نیز یکی از آن هاست. به لطف این نرم افزار قدرتمند تقریبا می توان هر پس زمینه ای را حذف کرد. مهم نیست ساده باشد یا پیچیده؛ مهم آن است که می توان به کمک آن، از پس هر مشکلی برآمد.

حذف پس زمینه های ساده:

قدم اول: عکس مورد نظرتان را با استفاده از فوتوشاپ باز کنید.

قدم دوم: «Magic Wand» یا «Lasso tool» را انتخاب کنید.

حذف پس زمینه به روش آفلاین

قدم سوم: حال روی پس زمینه کلیک کنید و کلید «Delete» را بفشارید. با انجام این کار پس زمینه به طور کامل ناپدید می شود.

قدم چهارم: تصویر ویرایش شده را با فرمت «PNG» ذخیره کنید.

حذف پس زمینه های شلوغ و پیچیده:

قدم اول: عکس مورد نظرتان را به وسیله فوتوشاپ باز کنید.

قدم دوم: از ابزار «Background Eraser» برای پاک کردن پس زمینه کمک بگیرید.

حذف پس زمینه به روش آفلاین

قدم سوم: سایز قلم را بسته به نیاز خود تنظیم کنید و «Sampling» را روی «Continuous» بگذارید.

قدم چهارم: «Limits» را روی «Find Edges» تنظیم کنید و میزان «Tolerance» را مشخص کنید. در اغلب مواقع مقدار پایین Tolerance نتیجه بهتری ارائه می دهد. این در حالی است که میزان بالای آن، رنگ های بیشتری را از تصویر حذف می کند. اما بهترین پیشنهاد آن است که تنظیمات Tolerance را میان ۲۰ تا ۳۰ قرار دهید.

قدم پنجم: حالا نشانه گر ماوس را به سمت لبه های تصویر مورد نظرتان ببرید و با یک کلیک ساده پس زمینه موجود در پشت آن را حذف کنید.

حذف پس زمینه به روش آفلاین

قدم ششم: حالا آنقدر این رویه را تکرار کنید تا تمام پس زمینه دور تصویر به طور کل حذف شود. در این حین می توانید با تغییر تنظیمات Tolerance، میزان روشنایی و تاریکی لبه های تصویر را نیز مشخص کنید.

حذف پس زمینه به روش آفلاین

قدم هفتم: با خالی شدن دور تصویر مورد نظر به سراغ ابزار «Eraser» بروید و به کمک آن تمام پس زمینه باقی مانده را حذف کنید.

۳. نرم افزارGIMP

اگر به عناوین متن باز و آزاد علاقه داشته باشید، احتمالا تاکنون نام نرم افزار ویرایش تصویر GIMP به گوش شما خورده است. این برنامه که به صورت کاملا رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است، می‌تواند قابلیت‌هایی در سطح فتوشاپ را برای کاربران سیستم عامل‌های مختلف مخصوصا لینوکس فراهم سازد. یکی از همین ویژگی‌ها، امکان حذف پس زمینه است که به لطف ابزارهای داخلی برنام مثل Free Select قابل انجام خواهد بود.

یکی دیگر از ابزارهای نرم افزار GIMP که امکان انتخاب آسان‌تر سوژه‌های پیچیده را به کاربران می‌دهد، Intelligent Scissors نام دارد و کاربران می‌توانند به راحتی از طریق آن اقدام به جداسازی سوژه از پس زمینه نمایند. با این حال خبری از حذف خودکار پس زمینه در این برنامه نیست و فرایند انتخاب باید تا حدودی به شکل دستی صورت بگیرد؛ اما قطعا گزینه کاربردی برای حذف پس زمینه عکس آفلاین به شمار می‌رود.

۴. نرم افزار Inkscape

از سایر ویرایشگرهای رایگان تصویر که می‌توان برای حذف پس زمینه عکس آفلاین مورد استفاده قرار داد می‌توان به نرم افزار Inkscape اشاره نمود. البته این عنوان امکاناتی ابتدایی برای انجام کارهای ساده ارائه می‌کند و از لحاظ قابلیت‌ها و ابزارها قادر به رقابت با برنامه‌های حرفه‌ای مثل فتوشاپ و GIMP نیست؛ اما به خوبی می‌تواند از پس حذف پس زمینه تصاویر بربیاید. همچنین رابط کاربری ساده‌تر آن در مقایسه با موارد گفته شده، موجب می‌شود تا کاربران زمان کمتری برای آشنایی با ابزارها نیاز داشته باشند. خوشبختانه این نرم افزار در کنار نسخه مخصوص ویندوز، برای دستگاه‌های مبتنی بر مک اواس هم منتشر شده است.

۵. نرم افزار PhotoScissors

حذف پس زمینه عکس با برنامه PhotoScissors نیز امکان‌پذیر است؛ اگرچه تنها در قالب نسخه قابل خریداری منتشر شده است و کاربران معمولا به سراغ نسخه کرک شده آن می‌روند. ابزار تشخیص سوژه این برنامه عملکرد مناسبی از خود نشان داده است و می‌تواند به مقدار زیادی در وقت کاربران صرفه‌جویی به عمل آورد. رابط کاربری ساده آن نیز کار با قابلیت‌های مختلف را بسیار آسان نموده است.

۶. نرم افزار Leawo PhotoIns

برنامه Leawo PhotoIns یکی دیگر از ابزارهای حذف پس زمینه عکس آفلاین محسوب می‌شود که برای ویندوز 7 به بعد در دسترس قرار دارد. البته نسخه اصلی این برنامه به صورت پولی منتشر شده است؛ اما اگر با قرار گرفتن واترمارک روی تصاویر خروجی مشکلی نداشته باشید، می‌توانید از نسخه رایگان نیز بهره ببرید. همچنین نسخه کرک شده آن هم در وب سایت‌های دانلود اپلیکیشن یافت می‌شود.

نرم افزار Leawo PhotoIns از الگوریتم هوشمندی برای تشخیص سوژه استفاده می‌کند که جداسازی حاشیه‌های دردسرساز مثل موها را بسیار آسان می‌نماید. به لطف ابزارهای ابتدایی ویرایش تصویر در آن هم می‌توانید اقدام به تغییر رنگ پس زمینه کنید.

حذف پس زمینه عکس با برنامه های موبایل

کاربران به کمک گوشی‌های هوشمند و با استفاده از اپلیکیشن‌های اختصاصی نیز می‌توانند اقدام به حذف پس زمینه عکس آفلاین نمایند. عناوین متعددی به این منظور توسعه یافته‌اند که در پایین به دو مورد از بهترین آن‌ها برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS اشاره کرده‌ایم.

۱. برنامه Background Eraser (اندروید)

اپلیکیشن Background Eraser یکی از عناوینی است که به شکل رایگان برای حذف پس زمینه عکس آفلاین در اختیار دارندگان دستگاه‌های مبتنی بر اندروید قرار گرفته است. با این حال می‌توانید به سراغ اپ‌های پولی و پیشرفته بروید که می‌توانند از دقت بیشتری هنگام جداسازی سوژه از پس زمینه برخوردار باشند.

کاربران پس از اتمام فرایند حذف پس زمینه با برنامه Background Eraser، می‌توانند فایل خروجی با فرمت‌های PNG و JPG در اختیار داشته باشند. همچنین برخی امکانات ابتدایی برای ویرایش عکس و بهبود نقایص نیز درون این برنامه به چشم می‌خورد.

Background Eraser
عکس و فیلم

Background Eraser

سازنده: handyCloset Inc. قیمت: رایگان دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۱ مگابایت زبان: انگلیسی

۲. برنامه Magic Eraser Background

اپلیکیشن Magic Eraser Background یکی از محبوب‌ترین ابزارها برای حذف پس زمینه با برنامه در میان دارندگان آیفون و آیپد به شمار می‌رود که امتیاز نسبتا بالایی را هم در اپ استور به خود اختصاص داده است. از امکانات مهم آن می‌توان به قابلیت زوم جهت تصحیح قسمت‌های انتخاب شده، معکوس کردن قسمت انتخابی و ذخیره فایل خروجی بدون واترمارک و با رزولوشن بالا اشاره نمود.

شایان ذکر است پرداخت درون برنامه‌ای اپلیکیشن Magic Eraser Background برای حذف تبلیغات و دسترسی به تعدادی از قابلیت‌های پیشرفته‌تر در نظر گرفته شده است. ذخیره کردن فایل خروجی با فرمت‌های PNG و JPG، ارائه قلم‌های مختلف، پشتیبانی از حداکثر رزولوشن خروجی ۲۰۴۸ پیکسل و راهنمای ویدیویی داخل اپ از دیگر ویژگی‌های قابل اشاره محسوب می‌شوند.

Magic Eraser Background Editor
کسب و کار

Magic Eraser Background Editor

سازنده: Alan Cushway قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: کسب و کار
سیستم عامل: iOS و iPadOS حجم: ۷۵ مگابایت زبان: انگلیسی

سوالات متداول

پس زمینه تصاویر از چه روش هایی حذف میشود؟

برای حذف پس زمینه تصاویر از دو روش آنلاین و آفلاین یعنی استفاده از اپلیکیشن ها و وبسایت ها میتوانید استفاده کنید.

روش های حذف پس زمینه به صورت آنلاین چیست؟

دو وبسایت Background Burner، Clipping Magic به راحتی اینکار را برای شما انجام میدهند. فقط کافیست تصویر مورد نظرتان را در این وبسایت قرار دهید.

روش های حذف پس زمینه تصویر به صورت آفلاین چیست؟

با استفاده از دو برنامه Movavi Photo Editor، Adobe Photoshop میتوانید پس زمینه هر تصویری را حذف کنید. البته این برنامه ها نیاز به مهارت و تخصص کار با ابزار دارند که با آموزش این مطلب با آنها آشنا خواهید شد.

این مطلب توسط «نیما فرشین» نوشته شده و در تاریخ 29 مهر 1401 توسط «امیر امام جمعه» بروزرسانی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • فرشاد
    فرشاد | ۳۰ مهر ۱۳۹۶

    پس زمینه خیلی مهم نیست. حذف واترمارک مهمه

  • ajamali95
    ajamali95 | ۳۰ مهر ۱۳۹۶

    @Ali.T
    برای اندروید Eraser عالیه.

  • Ali.T
    Ali.T | ۳۰ مهر ۱۳۹۶

    لطفا واسه اندروید هم یکی معرفی کنین

مطالب پیشنهادی