ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ظرافت و مهندسی؛ ماکت 9300 دلاری موتور و گیربکس بوگاتی شیرون

کمپانی بریتانیایی آمالگام (Amalgam) که به خاطر تولید اتومبیل های ماکت و لوازم جانبی شهرت پیدا کرده، چندی پیش در ابتکاری جالب از مدل موتور 8 لیتری 16 سیلندر و گیربکس 7 دنده بوگاتی شیرون ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

کمپانی بریتانیایی آمالگام (Amalgam) که به خاطر تولید اتومبیل های ماکت و لوازم جانبی شهرت پیدا کرده، چندی پیش در ابتکاری جالب از مدل موتور 8 لیتری 16 سیلندر و گیربکس 7 دنده بوگاتی شیرون رونمایی کرد.

این ماکت در مقیاس 1:4 ساخته شده و از جزئیات بسیار بالایی برخوردار است. آنطور که در سایت آمالگام آمده، 2500 ساعت برای طراحی و توسعه قسمت های مختلف پیشرانه شیرون صرف شده که در نوع خود کم نظیر است. هر نمونه از این ماکت ها 1040 قطعه جداگانه دارد که مونتاژ کردن آنها 220 ساعت زمان می برد.

به منظور رعایت جزئیات و دقت حداکثری، تیم آمالگام همکاری های نزدیکی را با تیم طراحی بوگاتی داشته تا همه اجزا دقیقا مطابق با نمونه های اصلی باشند؛ این مساله تا جایی پیش رفته که حتی بارکدها و برچسب های موجود نیز عینا همان هایی هستند که بر روی پیشرانه شیرون دیده می شوند. مطابقت این ماکت با موتور و گیربکس اصلی شیرون به حدی است که کمپانی بوگاتی آن را تایید کرده است.

با 44 سانتی متر طول و 22 سانتی متر ارتفاع، این ماکت بسیار گران قیمت می تواند یک هدیه فوق العاده ارزشمند برای مالکین بوگاتی شیرون یا علاقه مندان به این شاهکار صنعت خودرو باشد. البته اگر قصد خرید این ماکت استثنایی را داشته باشید باید رقمی استثنایی نیز برای خرید آن پرداخت کنید، چرا که کمپانی آمالگام برای آن قیمت باورنکردنی 9,365 دلار را در نظر گرفته است!

گفتنی است پیش از این آمالگام از ماکت ابر اتومبیل بوگاتی شیرون نیز رونمایی کرده بود. این ماکت در مقیاس 1:8 بوده و دقیقا بر اساس داده هایی دریافتی از کمپانی بوگاتی ساخته شده است.

برای طراحی و تولید ماکت شیرون نیز 3000 ساعت زمان صرف شده و ساخت هر نمونه 300 ساعت زمان می برد. ماکت این سوپر اتومبیل فرانسوی در نسخه های مختلفی در دسترس است که ارزان ترین آن 10,160 دلار و گران ترین نسخه با امکان شخصی سازی کامل رنگ بدنه و کابین 12,560 دلار قیمت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sd
    sd | ۳۰ مهر ۱۳۹۶

    ماشینمو میفروشم یدونه میخرم با پولش

  • Ali A. Be.
    Ali A. Be. | ۳۰ مهر ۱۳۹۶

    عااشق اینام که بوگاتی شیرون رو مثل ویرون تلفظ میکنن???

  • ilyma13
    ilyma13 | ۲۹ مهر ۱۳۹۶

    ماکتشم نمیتونیم بخریم که...

مطالب پیشنهادی