ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چین پس از ممنوع کردن بیت کوین، پول مجازی خود را توسعه می دهد

همان طور که قبلاً در دیجیاتو خواندید، دولت چین ماه گذشته استفاده از پول مجازی بیت کوین و سرمایه گذاری از طریق آن را در کشور خود ممنوع کرد؛ اما به نظر می رسد که ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

همان طور که قبلاً در دیجیاتو خواندید، دولت چین ماه گذشته استفاده از پول مجازی بیت کوین و سرمایه گذاری از طریق آن را در کشور خود ممنوع کرد؛ اما به نظر می رسد که بانک مرکزی پرجمعیت ترین کشور دنیا با ایده اصلی پول مجازی مشکلی نداشته و قصد دارد نسخه بومی خود را توسعه دهد.

مبادلات مالی آزمایشی میان بانک مرکزی و سایر بانک های چین از طریق پول مجازی موفقیت آمیز بوده است

در همین راستا «یائو چیان» رئیس بانک مرکزی چین اخیراً اظهار داشته که مراحل آزمایش الگوریتم های مورد نیاز برای تأمین پول رمزنگاری شده چینی به پایان رسیده، و مبادلات مالی آزمایشی میان بانک مرکزی و سایر بانک های این کشور از طریق پول مجازی موفقیت آمیز بوده است. به گفته آقای چیان، بسیاری از متخصصان و مقامات از توسعه پول مورد بحث استقبال کرده اند و مرحله بعدی آزمایش آن در بعضی مناطق منتخب شهری خواهد بود.

ساختمان بانک مرکزی چین در پکن

لازم به اشاره است که مهم ترین منفعت توسعه پول مجازی دولتی برای چین، جلوگیری از اقداماتی مانند پول شویی توسط باندهای خلافکار است که منجر به افزایش ثبات مالی در این کشور خواهد شد.

اما از طرف دیگر استفاده گسترده از پول مجازی خطراتی نیز در پی دارد که امکان حمله سایبری و سرقت آن توسط تیم های هکری، مانند سرقت 460 میلیون دلاری از بزرگترین مرکز مبادله بیت کوین دنیا «Mt.Gox» در سال 2011، از جمله مهم ترین آنهاست.

گفتنی است کشورهایی مانند هند، سوئد، انگلستان و کانادا نیز به دنبال توسعه پول مجازی اختصاصی خود هستند و کشورهای دیگری از جمله تونس، سنگال و اکوادور (با نام Sistema de Dinero Electrónico) قبلاً چنین کاری را انجام داده اند که البته در زمینه امنیت سیستم های موجود در این کشورها، شبهات زیادی وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • seyyed1383
    seyyed1383 | ۱۳ آبان ۱۳۹۶

    واحد پولی جدید wcx جای بیت کوین را خواهد گرفت؟!!
    به تازگی یک ارز دیجیتالی جدید به نام wcx واحد پولی جدیدی مانند بیت کوین شروع به کار کرده است.که شروع تبادلات این ارز از 31 اکتبر یعنی تا چندین روز دیگر آغاز خواهد شد.
    ارزش هر یک wcx در حال حاضر برابر با 10 سنت می باشد به عبارتی هر wcx 10 برابر با 1 دلار است.
    خبرهایی وجود دارد که پیش بینی می شود ارزش هر wcx به 10 دلار برسد.
    کاربران میتوانند با ثبت نام رایگان در سایت wcx به عنوان هدیه صاحب 5 دلار شوند و از آن استفاده کنند(این واحد پولی در ایران خرید و فروش می شود)
    برای ثبت نام میتوانید به آدرس زیر بروید و با ثبت نام داخل سایت و تائید ایمیلتان 50wcx معادل 5 دلار به عنوان هدیه دریافت کنید.اگر طبق پیش بینی ها ارزش هر wcx به 10 دلار برسد شما با یک ثبت رایگان صاحب 500 دلار در آینده نزدیک خواهید شد که می توانید از این 500 دلار در ایران نیز استفاده کنید.
    ✅ راهنمای ثبت نام جهت دریافت 5 دلار:
    بعد از ورود به لینک زیر روی Sign Up در وسط صفحه کلیک کنید و ایمیل خود را وارد کنید و بعد از ثبت نام وارد ایمیل خود شوید و ایمیل خود را تایید کنید تا مبلغ مورد نظر در حساب شما ثبت‌شود:
    https://ico.wcex.co/?ref=Q5JkgIt

    ارزهای دیجیتال قطعا در آینده نزدیک همانند بیت کوین حرف های زیادی برای گفتن دارند. یک مثال ساده میزنم اگر شما 6سال قبل ۵۰ هزار تومان روی بیت کوین می گذاشتید الان ۱۵ میلیارد تومن پول در اختیار داشتید.
    ثبت نامش کاملا رایگان و حتی اگر عقیده دارید ارزش ندارد کلا 5 دقیقه زمان میبرد تا ثبت نام کنید و به عنوان بلیط بخت آزمایی نگاه کنید که در صورت حقیقت قطعا سود شگرفی خواهید کرد ولی در صورت عدم حقیقت هیچ ضرری نخواهید کرد
    ایمیل فعال سازی گردد

  • bahram Shademanpo
    bahram Shademanpo | ۳۰ مهر ۱۳۹۶

    فک میکردم فقط تو ایران چیزای خوب ممنوع و فیلتر و قاچاق میشه????

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی