ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققان آخرین جزء ناشناخته ویروس HIV را پس از 20 سال کشف کردند

از زمان کشف ویروس HIV در سال 1983 تا کنون محققان سی و اندی سال را صرف شناسایی اجزای مختلف این ویروس مرگبار کرده اند، و حالا توانسته اند آخرین قطعه این پازل را نیز ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

از زمان کشف ویروس HIV در سال 1983 تا کنون محققان سی و اندی سال را صرف شناسایی اجزای مختلف این ویروس مرگبار کرده اند، و حالا توانسته اند آخرین قطعه این پازل را نیز کشف کنند.

اکنون ما می دانیم ویروس HIV از 15 پروتئین مختلف تشکیل شده و علاوه بر آن ژنوم و RNA های سازنده آن را نیز می شناسیم. با این حال شناسایی آخرین جزء از این پروتئین ها برای حدود 20 سال موجب سردرگمی آزمایشگاه های بسیاری در سراسر جهان شده بود.

این بخش نهایی توسط محققان دانشگاه آالاباما پس از دو سال تلاش کشف شده است و آنها امیدوارند بازسازی ساختار دنباله سیتوپلاسمایی ویروس HIV به کشف درمان های جدیدی برای آن منجر شود. دکتر «جمیل سعد»، سرپرست این تیم تحقیقاتی می گوید:

ما دوسال سخت را پشت سر گذاشتیم. من بارها می خواستم این تحقیق را کنار بگذارم اما همکارانم بسیار مصمم بوده و تا رسیدن به موفقیت از تلاش دست نکشیدند.

جزء نهایی کشف شده مسئول ایجاد پیوند بین غشای برجسته و بقیه قسمت های سلول است. این غشای برجسته امکان متصل شدن به سلول میزبان و آلوده کردن آن را فراهم می کند.

دکتر سعد معتقد است نتایج این تحقیق در جداسازی این غشای برجسته از ویروس که باعث خلع سلاح آن می شود، نقش مهمی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • هادی
    هادی | ۱ آبان ۱۳۹۶

    اچ آی وی هم دیگه خز شد ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی