ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مقایسه عملکرد فنی بازی Middle-earth: Shadow of War در ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن 4 پرو [تماشا کنید]

در حالی که می توان با توجه تفاوت سخت افزاری میان دو کنسول پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس، از تفاوت این دو در اجرای بازی ها آگاه شد، بهتر است تا ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱ آبان ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

در حالی که می توان با توجه تفاوت سخت افزاری میان دو کنسول پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس، از تفاوت این دو در اجرای بازی ها آگاه شد، بهتر است تا این موضوع را به صورت واقعی و در عمل بررسی کرد.

کنسول جدید میان نسلی مایکروسافت، از حافظه رم بیشتر، پهنای باند بالاتر و پردازنده قوی تری نسبت به رقیب ژاپنی خود بهره می برد. مقایسه های اخیر نشان می دهد که تیم سخت افزار ایکس باکس وان ایکس، در طراحی این کنسول موفق عمل کرده و کنسول میان نسلی مایکروسافت، عملکرد بهتری از پلی استیشن 4 پرو دارد.

با نگاه به نسخه گیمزکام بازی Middle-earth: Shadow of War می توان به راحتی متوجه عملکرد بهتر کنسول ردموندی ها شد. البته این برتری، به معنای بد بودن نسخه پلی استیشن 4 پرو این بازی نیست و روزلوشن 1620p این کنسول در مقابل نسخه معمولی پلی استیشن 4، اختلاف قابل توجه ای محسوب می شود.

نسخه پلی استیشن 4 پرو
نسخه ایکس باکس وان ایکس

البته بازی هنوز در اجرای بافت های محیط مشکل داشته و بسیاری از آن ها، حتی بعد از به بروز رسانی بازی به نسخه 1.04، بی کیفیت به نظر می رسند. موضوعی که در نمایشگرهای UHD با شدت بیشتری خود را نشان می دهد.

به لطف 12 گیگابایت حافظه رم با تکنولوژی DDR5، کنسول ایکس باکس وان ایکس، کیفیتی خارق العاده را برای کاربران خود در این بازی به ارمغان می آورد. تکسچرهایی مانند بافت های تخت، تخریب شده و ناهمواری ها به خوبی در نسخه ایکس باکس وان بازی پیاده سازی شده اند.

سازندگان بازی، دو حالت گرافیکی مخصوص را برای نسخه ایکس باکس وان ایکس Middle-earth: Shadow of War در نظر گرفته اند؛ در حالت اول که Quality Mode نام دارد، به مواردی همچون کیفیت بصری اشیا در فواصل مختلف در بازی توجه شده است.

در حال بعدی با نام Resolution Mode، تکسچر ها کمی از کیفیت کمتری نسبت به حالت اول بهره می برند اما بازی با رزولوشن 4K طبیعی اجرا خواهد شد. این حالت باعث تار شدن نسبی زمین شده که شاید به مذاق بسیاری از طرفداران بازی خوش نیاید.

هر دو کنسول میان نسلی، بهتر است تا حالت Quality Mode را برای بازی کردن انتخاب کنید.  بازی در حالت Quality از پایداری گرافیکی بیشتری بهره برده و در نمایش سطوح شیب دار و اجسام ریز، بهتر عمل می کند. جدا از برتری ایکس باکس وان ایکس نسبت به پلی استیشن 4 پرو در نمایش اشیا، این نسخه از بازی، به خوبی خود را به نسخه پی سی بازی که بهترین کیفیت را در میان سه پلتفرم دارد، نزدیک می کند.

نسخه ایکس باکس وان ایکس بازی، در بیشتر صحنه های شلوغ بازی، موفق به رسیدن به سرعت 30 فریم بر ثانیه در نمایش تصاویر می شود. البته ممکن است شلوغی بیش از حد نبردها و وجود شخصیت ها و افکت های گرافیکی زیاد در یک صحنه از بازی، این فریم  را به عدد 20 هم برساند.

لازم به ذکر است که حالت Quality نسبت به Resolution، با دو سه فریم کمتر اجرا خواهد شد. در مجموع، بازی Middle-earth: Shadow of War به خوبی دلیل تاکید مایکروسافت بر توانایی های کنسول جدید خود را نشان می دهد.

نسخه پلی استیشن 4 پرو
نسخه ایکس باکس وان ایکس

جزییات بیشتر، تکسچرهای باکیفیت بالا، امکان تغییر رزولوشن پویا و فریم ریت بهتر، همگی از امتیازهای ایکس باکس وان ایکس نسبت به رقیب خود محسوب می شوند.

باید منتظر ماند و دید که بازی های آینده، تا چه حدی از توانایی های این کنسول برای اجرای بازی ها با کیفیت بالاتر استفاده خواهند کرد. نظر شما چیست، آیا این تفاوت های گرافیکی برای شما موضوع مهمی هستند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mohsen .fashion
    mohsen .fashion | ۳ آبان ۱۳۹۶

    وان ایکس یه جعبه گران و بی محتوایی بیش نیست

  • ARRIIA
    ARRIIA | ۱ آبان ۱۳۹۶

    کارت rx470 رو full hd میانگین فریم 49 رو ثبت کرده رو 1440p هم میانگین 33 فریم.

  • سعید حنیفی
    سعید حنیفی | ۱ آبان ۱۳۹۶

    ولی pc بین اینا از نظر قدرت پردازشی بازم داره حرف اولو و آخرو میزنه

  • Ali.T
    Ali.T | ۱ آبان ۱۳۹۶

    وان ایکس واقعا پرقدرته.
    حیف بازی هاش گرونه اگه کپی خور بود میخریدمش

مطالب پیشنهادی