ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پلتفرمی که تنها با یک قطره خون، آلرژی بدن افراد را شناسایی می کند

حساسیت به مواد غذایی، گیاهان خاص و آب و هوای فصول مختلف سال از جمله مشکلاتی هستند که در حال حاضر بسیاری از مردم دنیا را درگیر خود کرده اند و در بعضی موارد به ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

حساسیت به مواد غذایی، گیاهان خاص و آب و هوای فصول مختلف سال از جمله مشکلاتی هستند که در حال حاضر بسیاری از مردم دنیا را درگیر خود کرده اند و در بعضی موارد به دلیل عدم آگاهی افراد از آلرژی های خود، منجر به آسیب های جدی و حتی مرگ شده اند.

پلتفرم abioSCOPE آلرژی بدن هر فرد را در زمانی بین 5 الی 20 دقیقه شناسایی می کند

پژوهشگران مؤسسه فناوری فدرال سوئیس (EPFL) نیز چند سالی است که با آگاهی از این موضوع، روی روشی دقیق و سریع برای شناسایی آلرژی در افراد مختلف کار می کنند و با تأسیس استارتاپی تحت عنوان «Abionic» در سال 2010، پلتفرمی به نام «abioSCOPE» را توسعه داده اند که می تواند با یک قطره خون، آلرژی های بدن هر فرد را در زمانی بین 5 الی 20 دقیقه شناسایی کند.

برای شناسایی آلرژی از طریق پلتفرم abioSCOPE، ابتدا یک قطره از خون فرد مورد نظر با یک ترکیب شیمیایی ویژه (واکنش‌گر ناب) مخلوط می شود و در کپسول مخصوصی قرار می گیرد. این کپسول سپس روی یک دیسک وارد دستگاه abioSCOPE شده و به وسیله لیزر بررسی می شود.

لازم به ذکر است که در صورت وجود آلرژی در بدن افراد، ترکیب شیمیایی ویژه ساختارهای مولکولی پیچیده ای ایجاد می کند که به راحتی توسط سیستم شناسایی دستگاه قابل تشخیص هستند.

گفتنی است پلتفرم abioSCOPE در حال حاضر تنها قادر به تشخیص آلرژی به گربه، سگ، چمن و گرده گیاهان بوده و پژوهشگران در تلاشند تا در آینده نزدیک امکان شناسایی سایر آلرژی ها را نیز از این طریق ممکن کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Arash Yazdian
    Arash Yazdian | ۲ آبان ۱۳۹۶

    تو ویدئو 20 دقیقه بود . چرا عنوان ویدئو زدین 5 دقیقه ؟ افزایش بازدید با دروغ چرا آخه ؟؟؟

  • far had barahuee
    far had barahuee | ۱ آبان ۱۳۹۶

    من ۱۸ساله آلرژی دارم و نه پول درمان و آزمایش و دکترش را داشتم که برم تهران و پیش متخصص خوب و نه در شهرمان دکتری تونست تشخیصش بده ،

مطالب پیشنهادی