ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسپرسکی

آنتی ویروس کسپرسکی توسط یک سازمان مستقل بین المللی مورد بررسی قرار می گیرد

شرکت امنیتی روسی کسپرسکی که مدتی قبل آنتی ویروس محبوبش به دست داشتن در سرقت اطلاعات سیستم های رایانه ای سازمان های آمریکایی متهم شده بود اکنون قصد دارد با اتخاذ رویکردهای جدید اعتماد از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

شرکت امنیتی روسی کسپرسکی که مدتی قبل آنتی ویروس محبوبش به دست داشتن در سرقت اطلاعات سیستم های رایانه ای سازمان های آمریکایی متهم شده بود اکنون قصد دارد با اتخاذ رویکردهای جدید اعتماد از دست رفته کاربرانش را بازیابد.

این شرکت بدین منظور تا پایان سال جاری برای تجزیه و تحلیل کامل آنتی ویروس و تائید عدم وجود ابزارهای جاسوسی در آن از یک «مرجع ذی صلاح و مستقل بین المللی» کمک خواهد گرفت.

کسپرکی این خبر را در وب سایت خود اعلام کرده اما در آن به نام این مرجع مستقل یا فرایندهای بررسی آنتی ویروس اشاره نکرده است. علاوه بر این قرار است فرایندهای داخلی این شرکت نیز توسط یک سازمان خارجی مورد بررسی قرار بگیرد.کسپرسکی که ظاهرا دغدغه زیادی نسبت به جلب اعتماد کاربران دارد تا سال 2020 سه مرکز شفافیت بین المللی را در آمریکا، اروپا و آسیا افتتاح خواهد کرد. این مراکز امکان بررسی کدهای منبع، بروزرسانی ها و قوانین شناسایی تهدید را برای دولت ها، سازمان ها و مشتریان فراهم می کند.

یکی دیگر از برنامه های این کمپانی برای بازیابی اعتماد از دست رفته افزایش 20 برابری پاداش پیدا کردن باگ های آسیب پذیری از 5 هزار دلار به 100 هزار دلار است.

گفتنی است آنتی ویروس های مختلف برای تجزیه و تحلیل اطلاعات، داده های سیستم های رایانه ای را به سرور های خود ارسال می کنند، اما برای جلوگیری از دسترسی هکرها این اطلاعات از طریق پروتکل امنیتی SSL رمزنگاری می شوند. با این وجود مشخص شده که مأموران دولتی روسیه توانسته اند به اطلاعات ذخیره شده در سرورهای کسپرسکی مستقر در روسیه دسترسی پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی