ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

تنها با یک راهکار ساده، اضطراب خود را کاهش دهید

برای بسیاری از ما پیش آمده که در حین فعالیت های روزمره، همواره نگران موضوعی دیگر هستیم. بر اساس آمار ها 38 درصد از انسان ها، هر روز، با نگرانی دست و پنجه نرم می ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

برای بسیاری از ما پیش آمده که در حین فعالیت های روزمره، همواره نگران موضوعی دیگر هستیم. بر اساس آمار ها 38 درصد از انسان ها، هر روز، با نگرانی دست و پنجه نرم می کنند. در واقع این مسئله، یک موضوع طبیعی است، ولی اگر بر کارایی شما در زندگی یا شغلتان تأثیر بگذارد، باید برای رفع آن اقدام کنید. در این راستا اخیراً در تحقیقاتی جدید مشخص شده که استفاده از مداد و کاغذ می تواند به کاهش این آشفتگی ها کمک نماید.

در این تحقیقات تعدادی دانشجوی مضطرب، انتخاب شدند و به آنها گفته شد قرار است وظیفه مشخصی را انجام دهند، ولی پیش از شروع کارها توسط دانشجویان، ابتدا فرصتی 8 دقیقه ای برای نوشتن به آنها داده شد.

از یک گروه دانشجویان درخواست شد که در خصوص نگرانی هایشان در مورد وظیفه ای که قرار بود در این آزمایش به آنها محول شود، بنویسند. از گروه دیگر نیز خواسته شد که کارهایی که دیروز انجام داده بودند را یادادشت کنند. سپس وظایف به همه آنها سپرده شد و همزمان نیز دقت، عکس العمل و فعالیت مغزی آنها زیر نظر بود.

نتیجه تحقیق پس از انجام وظایف، بسیار جالب بود؛ در حالی که دقت و سرعت انجام وظایف هر دو گروه  یکسان بود، ولی گروهی که از نگرانی های وظیفه پیش روی خود نوشته بودند، به طرز بسیار کارآمد تری کارها را انجام دادند و در عین حال کمتر از مغز خود کار کشیده بودند.

«هانس شرودر» (Hans Schroder) دانشجوی دکترای روانشناسی دانشگاه ایالتی میشیگان که در این تحقیق دخیل بوده، معتقد است که افراد نگران، برای دستیابی به نتایج مطلوب، نیاز به تلاش مضاعف دارند؛ زیرا مغز آنها همواره در حال پردازش چندین وظیفه است؛ برخی از این وظایف، که به نگرانی ها مربوط هستند، بخشی از پردازش مغز را به صورت بیهوده به خود اختصاص می دهند.

همچنین «جیسون موزر» (Jason Moser) یکی از دستیاران پروژه و مدیر آزمایشگاه روانشناسی بالینی دانشگاه ایالتی میشیگان نیز در خصوص اثرات اضطراب اعتقاد دارد: آن دسته از دانشجویانی که نگرانی های خود را یادداشت کرده اند، مانند خودرویی هستند که بار اضافه ای را خالی کرده و حالا شبیه به یک خودروی کم مصرف و چالاک می توانند به صورت بهینه تری به مسیر پیش رو ادامه دهند.

در حالی که گروه مقابل که از نگرانی هایشان ننوشته اند، شبیه به خودروهای پر مصرف قدیمی آمریکایی هستند که نیاز به سوخت (منظور صرف انرژی مغزی بیشتر) دارند.

در نهایت این تحقیق نشان می دهد که نوشتن نگرانی ها، موجب می شود از نظر فکری سبک شوید. آقای شرودر، این راهکار را نه تنها در فعالیت شغلی، بلکه برای زندگی روزمره نیز پیشنهاد می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • manama
    manama | ۲ آبان ۱۳۹۶

    اضطراب مادر بیماری های روان هست! البته اضطرابی که بیش از چند هفته طول بکشه میتونه راه را برای گرفتار شدن شما به انواع بیماری های روانی دیگر مانند افسردگی، وسواس فکری، اختلال استرسی پس از سانحه و ... باز بکنه.
    بهترین راه درمان این نوع بیماری ها که از همه غیر تهاجمی هست درمان RTMS هست که واقعا میشه گفت در درمان بیماری های روانی انقلابی هست برای خودش!
    شما به وسیله درمان آر تی ام اس می توانید طیف وسیعی از بیماری های روانی مانند افسردگی، اضطراب، افکار ناخواسته، وسواس فکری و عملی و ... و حتی شیزوفرنی را با درصد بهبودی بسیار بالایی درمان کنید.
    البته درمان باید معمولا بیش از 20 جلسه باشه و بعد از چند ماه دوباره تکرار بشه تا بهبودی با درصد بالایی حاصل بشه.
    توی ایران شهر تهران دو سه تا بیمارستان دولتی مانند بیمارستان رسول تو ستارخان و بیمارستان ایران در کیلومتر 7 جاده مخصوص کرج این درمانو با تعرفه دولتی جلسه ای حدود 60 هزار تومن انجام میدن. ولی تو مطب های خصوصی حدود جلسه ای 120 تا 140 تومنه در حال حاضر. تو شهرستان ها هم به ندرت این دستگاه وجود داره!!!
    بنابراین اگر در تله بیماری های روان گرفتار شدید بلادرنگ درمان RTMS را شروع کنید و بدون دارو درمانی و عوارضش شر این بیماری های خانماسوز را از زندگی خودتون بیرون کنید.

مطالب پیشنهادی