ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی از فناوری وای فای جدید با سرعت 4.8 گیگابیت بر ثانیه در کره جنوبی

در چند سال اخیر فناوری های ارتباطی شبکه های مخابراتی با سرعت بسیار بالایی رشد کرده اند؛ ولی در سوی مقابل، به نظر می رسید در تکنولوژی وای فای، پیشرفت ها به کندی صورت می ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

در چند سال اخیر فناوری های ارتباطی شبکه های مخابراتی با سرعت بسیار بالایی رشد کرده اند؛ ولی در سوی مقابل، به نظر می رسید در تکنولوژی وای فای، پیشرفت ها به کندی صورت می گیرد. حالا شبکه وای-فای جدیدی توسط اپراتور مخابراتی معروف SK Telecom کره جنوبی، معرفی شده که قصد دارد توجه ها را مجدداً به سوی این فناوری شبکه بی سیم معطوف کند.

این شرکت کره ای، به تازگی در مقر تحقیق و توسعه خود در سئول، فناوری وای فای با سرعت 4.8 گیگابیت در ثانیه را به نمایش گذاشته است که از استاندارد 802.11X بهره می برد و پهنای باندی 4 برابر 802.11n را فراهم می آورد.

بر اساس اظهارات مقامات SK Telecom، تجهیزات بهره مند از استاندارد 802.11X می توانند در محیط های با تعداد کاربران بالا نسبت به دستگاه های دارای استانداردهای پیشین، به صورت بهینه تر، کار کنند. لازم به ذکر است که فناوری مذکور، دقیقاً مشابه با استاندارد 802.11n با فرکانس های 2.4 و 5 گیگاهرتز سازگار است.

این استاندارد همچنین از فناوری های زیر نیز پشتیبانی می کند:

  • «OFDMA» که امکان تخصیص زیر حامل های هر کانال به هر کاربر، به منظور استفاده بهینه تر تعداد بالای کاربران را فراهم می کند.
  • «multi-user MIMO» که قابلیت دسترسی چندگانه برای کاربران در یک منبع فرکانس – زمان را فراهم می کند.
  • «Dynamic Sensitivity Control» یا «کنترل حساسیت پویا»، به منظور بهبود کارکرد تجهیزات در محیط های بسیار پر جمعیت از جمله استادیوم ها

گفتنی است اولین بار در سال 2014، توسعه این فناوری مطرح شد و حالا قرار است تا انتهای سال جاری میلادی، به منظور استفاده در سطح سازمانی ارائه شود و در نهایت در اوایل سال 2018 نیز برای استفاده کاربران عادی، در تجهیزات مرتبط با شبکه از جمله اسمارت فون ها، به بازار عرضه گردد.

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ehsan Jam
    Ehsan Jam | ۴ آبان ۱۳۹۶

    توی ایران هم قراره که اینترنت پرسرعت dialup رو به صورت خاص توی جاهای خاص مثل راهن اهن با حجم فوق العاده 100 مگابیت عرضه کنن
    خدایی این ملته که داریم :|

مطالب پیشنهادی