ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افت ارزش سهام AMD به دلیل کاهش تقاضا برای استخراج پول مجازی

بر اساس اظهارات اخیر AMD، این کمپانی در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی انتظار کسب درآمد 1.34 میلیارد دلاری را دارد که حاکی از افت 15 درصدی نسبت به سه ماهه پیش از آن ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

بر اساس اظهارات اخیر AMD، این کمپانی در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی انتظار کسب درآمد 1.34 میلیارد دلاری را دارد که حاکی از افت 15 درصدی نسبت به سه ماهه پیش از آن است.

«Advanced Micro Devices» یا به اختصار «AMD» به عنوان تنها رقیب اینتل در بازار چیپست کامپیوترهای خانگی و سرورها، و انویدیا در صنعت پردازنده های گرافیکی، پس از ورود «لیزا سو» به عنوان مدیر عامل جدید تغییرات بسیاری داشته و توانسته با عرضه محصولاتی مانند خانواده «Ryzen»، جایگاه خود را نزد مشتریان ارتقا دهد.

اما پیش بینی افت درآمد از سوی شرکت مورد بحث و در پی آن افت 11 درصدی ارزش سهام AMD، به دلیل کاهش تقاضای بازار برای سیستم های قدرتمند مورد استفاده در استخراج پول مجازی بوده که به گفته برخی تحلیلگران، دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

افزایش فروش کنسول های بازی پیش از تعطیلات سال نو میلادی در افزایش درآمد AMD مؤثر است

البته بر اساس اظهارات مقامات کمپانی، افت مورد اشاره پایدار نخواهد بود چرا که با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو میلادی، تقاضای بازار برای کنسول های بازی «PS4 Pro» و «Xbox One X» (که از پردازنده های AMD استفاده می کنند) افزایش خواهد یافت که این امر در نهایت منجر به افزایش درآمد و ارزش سهام شرکت خواهد شد.

لازم به اشاره است که کمپانی فرانسوی آتاری نیز پیش از این اعلام کرده بود که کنسول بازی بعدی این شرکت تحت عنوان «Ataribox» هم از پردازنده های AMD استفاده خواهد کرد که مطمئناً در افزایش درآمد AMD مؤثر خواهد بود.

گفتنی است AMD پس از نزدیک به 2 سال رشد، برای نخستین بار پیش بینی افت درآمد داشته که بر اساس برنامه های شرکت قرار است با تمرکز بر پردازنده های «Ryzen» و «Epyc» (برای سرورها) جبران شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۴ آبان ۱۳۹۶

    بابا اتاری فرانسوی نیست.

  • Roger
    Roger | ۴ آبان ۱۳۹۶

    AMD کمپانی مورد علاقه من

  • bco
    bco | ۳ آبان ۱۳۹۶

    با ظهور و حضور بیت کوین گلد امکان داره دو باره تقاضای کارت گرافیک بره بالا چون بیت کوین گلدو برخلاف بیت کوین سنتی با جی پی یو میشه ماین کرد ܂

مطالب پیشنهادی