ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لنوو و اینتل اولین گام را برای حذف پسورد در رایانه ها برداشته اند

سرقت اطلاعات حساب های کاربری میلیون ها نفر در سایت هایی از قبیل یاهو نشان می دهد که پسورد نگهبان چندان قابل اعتمادی نیست، علاوه بر این استفاده از پسوردهای مختلف برای امنیت بیشتر و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

سرقت اطلاعات حساب های کاربری میلیون ها نفر در سایت هایی از قبیل یاهو نشان می دهد که پسورد نگهبان چندان قابل اعتمادی نیست، علاوه بر این استفاده از پسوردهای مختلف برای امنیت بیشتر و به خاطر سپردن آنها نیز مشکلات خاص خود را به همراه دارد.

در سال های اخیر فناوری هایی از قبیل حسگر اثرانگشت، اسکنر عنبیه و سنسور سه بعدی تشخیص چهره در راستای حذف پسورد و افزایش امنیت توسعه پیدا کرده اند و حالا «لنوو» و «اینتل» گام های جدیدی را در این عرصه برداشته اند.این دو کمپانی اولین سیستم احراز هویت داخلی مبتنی بر استاندارهای «فیدو» را در رایانه ها توسعه داده اند که از طریق سیستم «Online Connect» اینتل پشتیبانی شده و قرار است در جدیدترین محصولات لنوو از جمله «یوگا 920» بکار برده شود.

این سیستم جدید برای احراز هویت دو روش را در اختیار کاربران قرار می دهد. در روش اول کاربر  می تواند برای ورود به اکانت خود در سایت های مختلف از اسکنر اثر انگشت استفاده کند، با این حال باید سایت مورد نظر از این فناوری پشتیبانی کند.

در روش دوم کاربر نام کاربری و رمز عبور خود را وارد می کند اما سیستم جدید ابتدا هویت کاربر را تائید کرده و سپس به او اجازه ورود می دهد. این فرایند مانع سوء استفاده از نام کاربری و رمز عبور کاربر می شود.

گفتنی است پیمان FIDO چندین سال قبل از سوی لنوو و «PayPal» با پشتیبانی کمپانی های عظیمی همچون گوگل، بانک آمریکا و مایکروسافت پی ریزی شد و هدف آن، توسعه روش های نوین احراز هویت بود که ساده تر و ایمن تر از رمزهای عبور باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی