ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت استودیوهایی برای تولید هولوگرام واقعیت افزوده ایجاد می کند

مایکروسافت از مدتی قبل استودیوی واقعیت افزوده خود را در دفتر مرکزی ردموند تاسیس کرده و از آن برای نمایش برنامه های موسیقیدان ها، هنرمندان، فضانوردان و دیگر شخصیت های مشهور به صورت هولوگرام های ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

مایکروسافت از مدتی قبل استودیوی واقعیت افزوده خود را در دفتر مرکزی ردموند تاسیس کرده و از آن برای نمایش برنامه های موسیقیدان ها، هنرمندان، فضانوردان و دیگر شخصیت های مشهور به صورت هولوگرام های واقعیت افزوده استفاده کرده است.

این کمپانی حالا قصد دارد استودیوهای دیگری را در سانفرانسیسکو و لندن راه اندازی کند که امکان ایجاد هولوگرام را در کنار اشیاء واقعی برای توسعه دهندگان و تولید کنندگان محتوا فراهم می کند.

این هولوگرام ها را می توان در نمایشگرهای معمولی دوبعدی، هدست «هولو لنز» یا هدست واقعیت ترکیبی ویندوز «VR» رندر کرد.افراد و شرکت هایی که به دنبال استفاده از  این استودیوها هستند باید مجوز کمپانی ردموندی را دریافت کنند که احتمالا هزینه بالایی به دنبال خواهد داشت.

مایکروسافت علاوه بر این برنامه آموزشی «Mixed Reality Academy» و مجموعه ای از ورک شاپ ها را نیز با هدف آموزش اصول توسعه اپلیکیشن و کاربردهای هدست های هولو لنز و VR در سانفرانسیسکو برگزار می کند.

به اعتقاد کارشناسان در صورتی که بین سخت افزار و نرم افزار واقعیت مجازی یا افزوده یکپارچه سازی مناسبی صورت گیرد، به پیشرفت بزرگ بعدی فناوری بعد از رایانه ها و موبایل های هوشمند تبدیل شده و نظر کاربران را به خود جلب خواهد کرد.

گفتنی است شرکت های بزرگی از قبیل مایکروسافت، اپل، گوگل و فیسبوک در توسعه واقعیت افزوده باهم رقابت دارند و برپایی چنین برنامه هایی می تواند در موفقیت مایکروسافت در این زمینه نقش مهمی بازی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی