ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

استراتژی جدید میتسوبیشی؛ تولید خودروهای هیبریدی و آفرود

میتسوبیشی به تازگی از یک برنامه استراتژیک سه ساله رونمایی کرده است که بر اساس آن منحنی فروش خودرو های این کمپانی حداقل ۳۰ درصد صعود کرده و فروش خودرو ها به ۱.۳ میلیون دستگاه ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

میتسوبیشی به تازگی از یک برنامه استراتژیک سه ساله رونمایی کرده است که بر اساس آن منحنی فروش خودرو های این کمپانی حداقل ۳۰ درصد صعود کرده و فروش خودرو ها به ۱.۳ میلیون دستگاه در سال خواهید رسید.

به منظور دستیابی به این هدف بلند پروازانه، میتسوبیشی باید بیش از ۶۰۰ میلیارد ین (۵.۳۲ میلیارد دلار) را در راستای تحقیق و توسعه در زمینه برنامه "حرکت در راستای رشد" (Drive for Growth) هزینه کند.
طبق استراتژی مالی جدید و با توجه به افزایش سرمایه گذاری های سالانه به میزان ۱۳۷ میلیارد ین (۱.۲۱ میلیارد دلار) در سال ۲۰۱۹، میتسوبیشی در صدد است تا درآمد خود را نیز با ۳۰ درصد افزایش به 5.2 تریلیون ین برساند.

این مساله به معنای افزایش ۵.۵ درصدی بودجه نسبت به آمار فروش سالانه خواهد بود. اساسی ترین نقش را در برنامه "حرکت در راستای رشد" خودروهای شاسی بلند و وانت بار ایفا می کنند. در مجموع ۱۱ مدل جدید با اکثریت کلاس شاسی بلند و وانت بار به بازار عرضه خواهند شد.

Mitsubishi Eclipse Cross

از میان این مدل ها، شش مدل کاملا جدید بوده و گفته می شود که شاسی بلند ایکیلیپس کراس و مسافربر ایکس پندر به طور قطع در میان آن ها خواهند بود.

خودروی برقی kei نیز که در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد، از دیگر خودروهایی که انتظار می رود در این لیست شش تایی قرار گیرد. میتسوبیشی امیدوار است که طبق این برنامه هر سال بتواند دو مدل جدید را راهی بازار کند.

مدیران این شرکت می گویند با پایان یافتن برنامه "حرکت در راستای رشد" پنج مدل پرفروش این برند که ترکیبی از خودروهای شاسی بلند، 4×4 و هیبریدی شارژی هستند می تواند ۷۰ درصد از فروش جهانی را از آن خود کنند.

تجارت میتسوبیشی در کشورهای جنوب شرقی آسیا بزرگ ترین و سودمندترین اقدام این گروه است، بنابراین طبیعی است که برنامه تجدید و طراحی مجدد محصولات این کمپانی در بازار داخلی این مناطق از اولویت بالاتری برخوردار باشد.

پیش بینی می شود که با پیاده سازی کامل این برنامه، میزان فروش در این مناطق از ۲۰۶ هزار به ۳۱۰ هزار دستگاه در هر سال برسد. به طور کلی بازار هدف منطقه آسیا، اقیانوسیه، ایالات متحده، چین و ژاپن در نظر گرفته شده است.

البته در این میان تاکید ویژه ای نیز بر روی کشورهای غربی به خصوص امریکا شده است، این تولید کننده ژاپنی قصد دارد که تا پایان سال ۲۰۱۹ به فروش ۱۳۰ هزار دستگاهی در خاک ایالات متحده برسد.

Mitsubishi Eclipse Cross

اسامه ماسکو، مدیر اجرایی میتسوبیشی موتور در مورد استراتژی جدید "حرکت در راستای رشد" توضیح داد که ما به دنبال بازسازی و احیای هرچه بیشتر اعتماد از دست رفته مشتریان خود هستیم و این موضوع بالاترین اولویت را برای ما دارد.

راه اندازی موفقیت آمیز خط تولید وسایل نقلیه جدید و به دست آوردن بهبود مالی حاصل از این اتفاق از دیگر اهدافی است که ما بی صبرانه منتظر رسیدن به آن ها بوده و در راستای این اهداف نیز تلاش فراوانی می کنیم.

به عبارت دیگر ما معتقدیم که این استراتژی پایه های رشد پایدار ما در آینده را فراهم خواهد کرد. این رشد پایدار شامل افزایش سرمایه و هزینه در راستای توصعه محصولات است.

علاوه بر تجدید و طراحی مجدد محصولات و گسترش بازار فروش، میتسوبیشی همچنین قصد دارد که هزینه های سالانه خود را ۱.۳ درصد کاهش دهد. احتمالا این کاهش هزینه از طریق مشارکت رو به رشد و حضور پر رنگ تر در توافقیست که با کمپانی رنو-نیسان صورت گرفته است.

چندی پیش بود که خبر همکاری این خودروسازان برجسته در راستای کاهش هزینه ها و تولید هرچه بهتر و با کیفیت تر خودروهای برقی منتشر شد.

گفته می شود که سهم مشارکت این تولید کننده ژاپنی در این اقدام مشترک بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ین (۸۸۶ میلیون دلار) خواهد بود.

expander Mitsubishi

ماسکو همچنین در مورد برنامه سه ساله میتسوبیشی معتقد است که این برنامه بلند پروازانه برای به حداکثر رساندن نقاط قوت این کمپانی در سگمنت ها و کلاس هایی از خودروهاست که در حال رشد بوده و با افرایش محبوبیت روبرو هستند.

به عنوان نمونه می توان به صورت ویژه به خودروهای چهار چرخ اشاره کرد. باید در نظر داشت که برند میتسوبیشی به خصوص در بازار داخلی آسیا از محبوبیت و پتانسیل بالایی برخوردار بوده و همین عوامل می تواند در پیاده سازی هرچه موفقیت آمیز تر این طرح نقش به سازی داشته باشد.

علاوه بر موارد گفته شده، استراتژی جدید "حرکت در راستای رشد" شامل ساختار عملیاتی کارآمد تر و منظم تر بوده و مدیریت هزینه ها را نیز شامل می شود.
این شرکت همچنین تصمیم دارد که تعداد نمایندگی های خود در چین را دو برابر کرده و همچنین یک مرکز تولیدی جدید نیز در اندونزی راه اندازی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیرمهدی امیدوار
    امیرمهدی امیدوار | ۴ آبان ۱۳۹۶

    تیتر خبر - تولید خودر های ---- تولید خودرو های --- حرف - و - جا مونده

مطالب پیشنهادی