ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققان می گویند خیال بافی مداوم احتمالاً به معنای باهوش بودن شماست

تا به حال خود را در حالی یافته اید که پشت میز کار نشسته اید و ذهن تان مشغول رویاپردازی است بدون آن که توجهی به بازده کاری خود داشته باشید؟ این مسئله هنگامی که ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

تا به حال خود را در حالی یافته اید که پشت میز کار نشسته اید و ذهن تان مشغول رویاپردازی است بدون آن که توجهی به بازده کاری خود داشته باشید؟ این مسئله هنگامی که کار زیادی روی سرتان ریخته است می تواند بسیار آزاردهنده باشد، اما خیال باقی آنقدرها هم بد نیست. بنابر تحقیقات انستیتوی تکنولوژی جورجیا، اگر به صورت معمول خودتان را در حال خیال بافی می یابید، احتمالاً به این خاطر است که ذهن تان از ماهر بودن در هر چیزی خسته شده.

اریک شوماخر، پروفسور روان شناسی این انستیتو و یکی از نویسندگان مقاله می گوید افرادی که مغزی پر بازده دارند، احتمالاً ظرفیت مغزی بالایی داشته و قادر به توقف ذهن خود از رویاپردازی نیستند. این تحقیق به کمک 100 نفر صورت گرفته و عملکرد مغزی آنها با MRI مورد بررسی قرار گرفت. درحالی که اسکن مغزی انجام می شد، از هر شخص خواسته شد تا تمرکزشان را روی یک موضوع واحد و خسته کننده معطوف کنند.

همانطور که انتظار می رفت، به شکلی اجتناب ناپذیر ذهن این افراد شروع به خیال پردازی کرد و حتی زمانی که چشمان شان به یک نقطه دوخته شده بود، ذهن شان آزاد به اکتشاف بود.الگوهای فعالیت ذهنی هر شخص مورد بررسی قرار گرفت و الگوی ذهنی افراد هنگام خیال باقی با سایر فعالیت های ذهنی مقایسه شد. محققان سپس تست هایی برای تشخیص هوش و خلاقیت روی هر شخص به انجام رساندند.

نتایج، ارتباطی مستقیم میان خیال بافی و توانایی های ذهنی بالاتر را نشان می داد و این یعنی افرادی که ذهنی قوی دارند، به صورت معمول رویا پردازی می کنند. تحقیق اخیر شاید این موضوع را به وضوح اثبات نکند، اما محققان معتقدند که افراد باهوش قدرت ذهنی اضافه ای دارند که به صورت اجتناب ناپذیر، صرف افکار اتفاقی می شود. بنابراین دفعه بعدی که مدیرتان به شما به خاطر گشت و گذار در سرزمین عجایب تذکر داد، به او یادآوری کنید که این به خاطر باهوش بودن شماست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • دانیال
    دانیال | ۵ آبان ۱۳۹۶

    احیاناً منبع نداره؟

  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۴ آبان ۱۳۹۶

    من نابغه م پس ?

  • کیخسرو گورانی
    کیخسرو گورانی | ۴ آبان ۱۳۹۶

    اگه اینطوری باشه که من خدای هوشم

  • Mr. Saxobeat
    Mr. Saxobeat | ۴ آبان ۱۳۹۶

    خخخخ.
    دیگران که همچین فکری نمیکنن میگن تنبل بلند پرواز ???

مطالب پیشنهادی