ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دلایل جوش آوردن موتور خودرو و روش های پیشگیری از آن

چنانچه مشاهده كرديد كه از زير كاپوت خودرو بخار خارج مى شود و يا اينكه نشانگر آمپر آب بر روى قسمت قرمز قرار دارد، بدون شك دماى موتور خودروى شما بيش از اندازه زياد شده ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۴ آبان ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

چنانچه مشاهده کردید که از زیر کاپوت خودرو بخار خارج مى شود و یا اینکه نشانگر آمپر آب بر روى قسمت قرمز قرار دارد، بدون شک دماى موتور خودروى شما بیش از اندازه زیاد شده است و خودرو جوش آورده است، وقت آن رسیده که قبل از آسیب جدى به موتور خودرو، آن را متوقف کنید.

هرگونه نشانه اى از جوش آوردن خودرو نباید نادیده گرفته شود. بنابراین بهترین کار این است که خودرو را خاموش کنید تا از آسیب بیشتر به موتور جلوگیرى شود. رانندگى با خودرویى که جوش آورده است مى تواند باعث آسیب به سر سیلندرها، قطعات داخلى موتور، سوپاپ ها، میل لنگ و پیستون ها شود.

اگر اجازه دهید موتور خنک شود و نیمى از مخزن رادیاتور را آب و نیم دیگر را با ضد یخ پر کنید دلیل نمى شود که مشکل جوش آوردن خودروى شما حل شود.

فهرستی از دلایل زیر می تواند مسبب جوش آوردن پیشرانه خودرو باشد.١- ممکن است، سطح آب داخل رادیاتور بسیار پایین باشد و دلیل آن مى تواند نشتى در رادیاتور و یا شنلگ آن باشد.

آب در داخل بلوک موتور گردش مى کند تا آن را خنک نگه دارد و این نشتى ممکن است در بلوک یا از پمپ آب و یا شلنگ بخارى ناشی شود.
٢- ترموستات در موتور اجازه مى دهد تا آب به گردش در بیاید. ممکن است این قطعه خراب شود و در حالت بسته گیر کند و مانع گردش آب و خنک شدن موتور شود.
٣- فن خنک کننده کار نکند و یا اینکه ممکن است به واسطه ى آشغال و یا چیزهاى دیگر مسدود شود، در نتیجه جریان هوا قطع مى شود و دماى موتور بالا مى رود.
۴- احتمال دارد درب رادیاتور خراب شده باشد. در این صورت بر روى فشار آب داخل رادیاتور اثر مى گذارد و اجازه مى دهد که مایع خنک کننده به جوش بیاید.
۵- اگر واشر سرسیلندر دچار مشکل شود باعث مى شود که آب وارد محفظه احتراق شود در نتیجه از اگزوز بخار خارج مى شود و آب رادیاتور به تدریج کم شده و موتور جوش می آورد.
۶-ممکن است پمپ آب کار نکند و در نتیجه آب به خوبى به جریان در نیاید.چک کردن منظم آب داخل رادیاتور مى تواند مانع جوش آوردن خودروى شما شود.

اگر آب رادیاتور به سرعت پایین مى آید ممکن است نشان دهنده ى یک نشتى کوچک باشد. رفع سریع تر این مشکلات ممکن است از هزینه هاى بسیار زیاد تعمیر موتور جلوگیرى کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sd
    sd | ۵ آبان ۱۳۹۶

    موتور باید روشن بمونه و در جا کار کنه بعد اب روی رادیاتور ریخت نویسنده تو عمرش ماشین نداشته ک جوش بیار اونوقت اومده مقاله نوشته برا ملت

  • Abolfazl
    Abolfazl | ۴ آبان ۱۳۹۶

    جالبه یه دفه دیگه پست گذاشته بودید که اتفاقا خاموش نکنید بذارید روشن باشه و درجا کار کنه و آب روی رادیاتور بریزید، من شنیدم واشر سرسیلندرم امکانش زیاده بسوزه اگه خاموش کنی

  • Marshall
    Marshall | ۴ آبان ۱۳۹۶

    من فک میکردم که نباید موتور رو خاموش کرد و باید اجازه داد ماشین درجا کار کنه...

مطالب پیشنهادی