ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی سه ماهه سوم سال 2017 ال جی؛ واحد موبایل همچنان زیان می دهد

شرکت ال جی الکترونیکس باز هم نشان داد که کسب منفعت از فروش موبایل یا حتی سر به سر کردن دخل و خرج کار بسیار دشواریست. طی دو سال گذشته، ال جی موبایل تنها یک ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

شرکت ال جی الکترونیکس باز هم نشان داد که کسب منفعت از فروش موبایل یا حتی سر به سر کردن دخل و خرج کار بسیار دشواریست.

طی دو سال گذشته، ال جی موبایل تنها یک فصل را با سودآوری پشت سر گذاشته که به شش ماه قبل، یعنی پس از معرفی موبایل پرچمدار G6 بر می گردد. رقم این سود اندک برابر 3.2 میلیون دلار بود و پیش از آن باید به سه ماهه نخست سال 2015 برویم تا دوباره سودآوری این بخش را ببینیم.

ال جی موبایل در سه ماهه سوم امسال 331 میلیون دلار ضرر کرده است

در ادامه این روند نزولی، ال جی جدیدترین گزارش مالی خود را برای سه ماهه سوم سال 2017 منتشر کرده که از تراز منفی 375.3 میلیارد وون معادل 331.37 میلیون دلار حکایت دارد. این مقدار زیاندهی اگرچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کمتر شده، اما در مقایسه با سه ماهه قبلی افزایش چشمگیری را نشان می دهد. ال جی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 132.4 میلیارد وون معادل 117.27 میلیون دلار ضرر کرده بود.

این شرکت کره ای اعلام کرده که توانسته 13.7 میلیون دستگاه موبایل را در سرتاسر جهان عرضه کند که اندکی از رقم 13.9 میلیون مربوط به مدت مشابه سال قبل کمتر است. طبق این گزارش، عرضه موبایل آنها در کره جنوبی و آمریکا به نسبت سه ماهه قبل، به ترتیب 44 و 9 درصد افزایش داشته، اما هنوز با سابقه درخشان آنها در سال 2014 و عرضه 59 میلیون دستگاه تلفن همراه فاصله زیادی دارد.

البته ال جی موبایل های خوبی را در سبد محصولاتش دارد. پرچمدار قبلی آنها یعنی G6 اولین موبایلی بود که با حاشیه اندک و نسبت تصویر 2:1 وارد بازار شد. با این حال خود شرکت سازنده هم اعتراف کرد که فروش این محصول مطابق انتظار آنها نبوده است.

رقابت در سطح پرچمداران همیشه سخت بوده، ولی ال جی معمولاً بخش بزرگی از بازار میان رده ها را به خود اختصاص می داد. حال با پر شدن بازار از محصولات پرشمار سازندگان چینی، ال جی این بخش را هم از دست داده است.

تمام شرکت ها به جز اپل با مشکل سودآوری از فروش موبایل مواجهند

ال جی در این زمینه تنها نیست و دیگر تولید کنندگان مطرح بازار هم در وضعیتی مشابه گرفتار شده اند. سونی طی سال های اخیر حجم تولید بخش موبایلش را تا حد زیادی کاهش داده تا از زیان بیشتر جلوگیری کند. اچ تی سی هم که در گذشته ای نه چندان دور یکی از برترین بازیگران دنیای موبایل به شمار می رفت، مجبور شد سرمایه گذاری 1.1 میلیارد دلاری گوگل را بپذیرد تا از بحران مالی نجات یابد. حتی سامسونگ که در کنار اپل یکی از قطب های بازار موبایل محسوب می شود نیز بیشتر از طریق تأمین قطعات سود می کند تا از فروش موبایل های پر طرفدارش.

با این حالا زیان واحد موبایل برای ال جی بحران ساز نیست، چون آنها برخلاف HTC بخش های موفق دیگری در کسب و کارشان دارند که یکدیگر را به خوبی پوشش می دهند. به عنوان مثال در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، سود خالص ال جی به 456 میلیون دلار رسید که 15 درصد نسبت به سه ماهه قبلی افزایش داشت. درآمد تمامی چهار بخش اصلی تجارت آنها بیشتر شده و اکثراً سودآور بوده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Dandelions
    Dandelions | ۶ آبان ۱۳۹۶

    ال جی رابط کاربری خیلی خوب و ساده ای داره. که در عین سادگی امکانات خیلی زیادی هم داره. مثلا تو همین UX 6.0+ که برای وی 30 ساخته شده قابلیت گرافی برای عکاسی و کلی حالت‌ مختلف تصویربرداری مانند حالت تصویربرداری خودکار، grid shot، snap shot و match shot رو ارئه میده. امکانات امنیتی برای قفل، تشخیص صدا، نمایشگر همیشه روشن که حالا ه شکل شناور و شفاف هستش و هر وقت میخایم حاضر میشه امکاناتی هستند که به جز ال جی، هیچ رابط کاربری دیگه ای نداره.
    دوربین اصلی V30 دریچه دیافراگم F1.6 داره و نور بیشتری رو دریافت می‌کنه. در نتیجه عکس‌های شما رو روشن‌تر و زنده‌تر نمایش می‌ده. ترکیب دریچه دیافراگم F1.6 با لنز شیشه‌ای شفاف رنگ‌ها رو دقیق‌تر و تصاویر رو واضح‌تر از لنزهای پلاستیکی ثبت می‌کنه. ال‌جی V30 قدرتمندترین دستگاه تصویربرداری در عرصه تلفن‌های هوشمند به حساب میاد. من فک کنم هیچ تلفنی تو بازار به گرد وی 30 هم نمیرسه .

  • ali
    ali | ۶ آبان ۱۳۹۶

    بازار موبایل رسما دوقطبی شده و من که از این دو برند خوشم نمیاد موندم چی بگیرم?

    • Dandelions
      Dandelions | ۶ آبان ۱۳۹۶

      ال جی ثابت کرده که اگه بخاد میتونه بهترین ها رو تولید کنه و همیشه پرچمداراش از بهترین و تاپ ترین مدل هایی هستند که کارشناسان این صنعت معرفی میکنن. وی 30 هم یه نمونه بارزش. که از همه نظر سرتر از پرچمدارای دیگه است. ال جی در زمینه لوازم خونگی، صوتی و تصویری و دستگاه های تهویه مطبوع یکی از برندهای اول هستش و همیشه محصولاتی که تولید می کنه در عین حال که طراحی شیک و مبتکرانه ای دارند فناوری های پیشرفته ای هم دارن که برای اولین بار در محصولاتش به کار رفته. در زمینه تلفن های هوشمند هم داره سعی خودش رو میکنه و مطمئن باشید همون طور که بخش های دیگه اش اوله، موبایل هاش هم اول خواهند بود. چون در زمینه طراحی و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری دقت و وسواس خاصی داره و سعی میکنه بهترین ها رو انتخاب کنه و بیشترین امکانات رو در محصولات خودش بگنجونه.

  • ali-g
    ali-g | ۵ آبان ۱۳۹۶

    am soleymanian : بعضی شرکتا نمیتونن تو بعضی از محصولات موفق باشن حالا هر چقدر میخواد محصولش خوب باشه مثل ال جی تو ساخت موبایل در حالیکه تو ساخت لوازم دیگه یکی از پرقدرت ترین و پرفروش ترین شرکتاست .

    • Dandelions
      Dandelions | ۶ آبان ۱۳۹۶

      اگر قرار باشه همه شرکت ها عین هم تصمیم بگیرن دیگه رقابت معنی نداره. ال جی به قیمت پیاده کردن ایده های نو و پیشرفته تو محصولاتش اقدامات مختلفی انجام داد که متأسفانه به ذائقه برخی خوش نیومده. حداقل تو بازار ایران این طوریه. مثلا خود جی 5 با اینکه طراحی ماژولارش کلی جایزه برنده شد و از طرف خیلی از کارشناسای طراحی جایزه گرفت اما خب بعضی ها استقبال نکردن. در هر صورت ال جی ترجیح میده به جای کپی کردن سیاست های ناپایدار شرکت های دیگه خوش دست به کار بشه و با روش آزمون و خطا جلو بره. حتماً یه روز موفق میشه! اما خب باید حق بدین که نمیشه همه کاربرای دنیا رو صد در صد راضی کرد. همین جی 5 یا V20 که شاید خیلی ها خوششون نیومده یا میگن باتریش فلانه و اینا ، خیلی از کاربرا هیچ مشکلی باهاش ندارن.

  • am soleymanian
    am soleymanian | ۴ آبان ۱۳۹۶

    الجی نیاز داره به نقاط قوتش بیشتر توجه کنه. مثلا در بخش صدا باید در وی 30 اسپیکر استریو میذاشت . دوربین دو گانه رو برای ثبت یک تصویر به کار میگرفت به ثبت تصاویر در حالت اتوماتیک بیشتر توجه میکرد و استفاده از اولدش رو میزاشت تا کامل بشه بعد استفاده میکرد به جاش باتری با ظرفیت بیشتر استفاده میکرد درست. البته الجی بعد جی 6 نشون داد به کاربرهاش بیشتر از فروشش اهمیت میده در سال های بعد میتونیم شاهد پیشرفت این شرکت بزرگ در بخش اسمارتفون باشیم

    • Dandelions
      Dandelions | ۶ آبان ۱۳۹۶

      این همه امکانات درجه یک تو وی 30 هست که تو هیچ گوشی پرچمدار جدید نیست. توی خیلی از سایت های خارجی V30 ال جی رو تنها رقیب آیفون 8 و نوت 8 دونستن با امکاناتی که خیلی پیشرفته تر هستش. هم وزنش کمتره هم کیفیت ساخت و بدنه اش خیلی مرغوب تره. مهم تر از همه این که از نظر دوربین فوق العاده قویتره و دریچه دیافراگم F1.6 توی وی 30 نور بیشتری رو به سوژه میتابونه که هم عکاسی و فیلمبرداری در شب و هم در روز رو خیلی بهتر میکنه. و دیگه اینکه استفاده از لنز شیشه ای به جای پلاستیکی وضوح و شفافیت عکسا رو خیلی بیشتر میکنه.. از نظر عملکرد عکاسی در شب و شرایط کم نور، در حال حاضر وی 30 بهترین تلفن هوشمند دنیاست. نمایشگر OLED Full Vision هم خیلی وضوح و کیفیت تصویر رو بیشتر می‌کنه و مصرف انرژی کمتری هم داره.

  • Saeed_S22
    Saeed_S22 | ۴ آبان ۱۳۹۶

    متاسفانه عدم مدیریت صحیح باعث این مشکلات شده...
    کاش همون مدیری که زمان g2 بود سر کار میبود...
    از اون موقع تا الان مدیرش چندبار عوض شده

مطالب پیشنهادی