ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تولید کینکت متوقف شد

مایکروسافت سرانجام قبول کرد که کینکت یک دستگاه مرده است. در سال گذشته، شاهد خبر خاصی از این حسگر حرکتی نبودیم، اما تولید کینکت هنوز در دستور کار ردموندی ها قرار داشت. طبق گزارش های ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۵

مایکروسافت سرانجام قبول کرد که کینکت یک دستگاه مرده است. در سال گذشته، شاهد خبر خاصی از این حسگر حرکتی نبودیم، اما تولید کینکت هنوز در دستور کار ردموندی ها قرار داشت.

طبق گزارش های منتشر شده، این حسگر حرارتی، از زمان تاریخ عرضه خود در نوامبر سال 2010 میلادی تا به امروز، نزدیک به 35 میلیون نسحه فروش داشته است.

نسخه ایکس باکس 360 کینکت در سال 2011 حتی به رکورد سریع ترین میزان فروش یک دیوایس الکترونیکی رسید که این موضوع در آن زمان، برد بزرگی برای مایکروسافت به حساب می آمد.

از همان سالی که مایکروسافت دست به عرضه کینکت زد، جامعه ای از هکرها برای استفاده از قابلیت های این دستگاه در خواندن حرکات بدن برای موارد جانبی دیگر، شکل گرفت.

مایکروسافت حتی در ابتدای کار، کینکت را به صورت اجباری روی کنسول ایکس باکس وان قرار داده بود. اما به علت بالا رفتن قیمت کنسول و پشتیبانی نامناسب، این شرکت مجبور شد تا کینکت را از روی ایکس باکس وان به طور کامل جدا کند.

نسخه جدید ایکس باکس وان یعنی ایکس باکس وان اس نیز با یک دستگاه مبدل ناکارآمد به کینکت وصل می شد و همین موضوع، به زوال بیشتر این دستگاه کمک کرد.

با این وجود، نمی توان کینکت را یک تجربه کاملاً ناموفق دانست. تحقیقات در حوزه سخت افزار برای ساخت دستگاهی مانند کینکت، باعث شد تا مایکروسافت به تولید کالاهای دیگری در حوزه سخت افزار وارد شود.

برای مثال مایکروسافت هولولنز از بسیاری از فناوری های کینکت در سنجش عمق محیط استفاده می کند و بسیاری از لپ تاپ های فعلی، اکنون از دوربین های Windows Hello که به کینکت بر می گردند، برای تشخیص چهره بهره می برند.

در نهایت، مایکروسافت حتی در جدیدترین هدست واقعیت مجازی خود از برخی تکنولوژی های مربوط به کینکت استفاده کرده است. حال به نظر می رسد که اپل، شرکتی باشد که به سراغ استفاده از یک فناوری شبیه به کینکت رفته است. دوربینی که در بالای صفحه آیفون 10 قرار دارد، در اصل یک کینکت کوچک بوده و اپل حتی از سازندگان اصلی کینکت برای پیاده سازی این فناوری با ابعاد کوچکتر در تلفن همراه استفاده کرده است.

نظر شما چیست؟ چه دلایلی در ابتدای کار باعث فروش بالای این محصول شدند و چه موضوعی در نهایت منجر به لغو تولید این دستگاه شد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • mohsen .fashion
    mohsen .fashion | ۵ آبان ۱۳۹۶

    کلا ایکس باکس و قسمت گیم ماکروسافت به دردنخور و بی مصرف هستش

  • Amir_Hatami
    Amir_Hatami | ۵ آبان ۱۳۹۶

    کاش نویسنده یکم تحقیق می کرد، می شد این مقاله رو مثبت تر هم نوشت. با آپدیت جدید ایکس باکس شما می توانید از هر وبکم یواس بی استفاده کنید. پس میشه گفت این مورد آپشنال شده. هنوز قابلیت مسنجری مثل اسکایپ روی ایکس باکس قابل تقدیر هست و بازی ها هم جای خود دارد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی