ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروی Bloodhoud SSC
تکنولوژی

دورخیز خودروی Bloodhoud برای ثبت رکورد سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت

گروهی انگلیسی متشکل از متخصصین مکانیک فضایی و مهندسین صنعت خودرو دوباره گرد هم آمده اند تا سوپر خودروی مافوق صوت «Bloodhoud SSC» را برای تست ثبت رکورد سرعت زمینی به فرودگاهی در کشور انگلستان ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵

گروهی انگلیسی متشکل از متخصصین مکانیک فضایی و مهندسین صنعت خودرو دوباره گرد هم آمده اند تا سوپر خودروی مافوق صوت «Bloodhoud SSC» را برای تست ثبت رکورد سرعت زمینی به فرودگاهی در کشور انگلستان بفرستند.

البته در تست میدانی پیش رو قرار نیست رکوردی شکسته شود، بلکه هدف تیم انجام تست های پایداری اولیه روی این خودرو در محدوده سرعتی برابر با ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، قرار است تلاش اصلی در دل صحرایی در کشور آفریقای جنوبی به انجام برسد. تیم امیدوارند که در آن روز بتوانند سرعت Bloodhoud SSC را به فراتر از ۱۰۰۰ مایل در ساعت (۱۶۱۰ کیلومتر بر ساعت) برسانند.

اندی گرین به عنوان راننده و برخی دیگر از اعضای تیم فعلی کسانی بودند که در سال ۱۹۹۷ و با خودرویی دیگر رکورد سرعت زمینی را با رقم شگفت انگیز ۱۲۲۷ کیلومتر در ساعت از آن خود کردند.

برای دستیابی به رکورد مورد اشاره خودروی Bloodhoud SSC مجهز به پیشرانه جت هواپیمای جنگی «تایفون یوروفایتر» شده است. برای آن که بتوانید تصوری از سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت پیدا کنید بد نیست بدانید که سرعت سیر یک جت تجاری شخصی چیزی در حدود ۹۱۰ کیلومتر در ساعت است. سریع ترین خودروی دنیا یعنی بوگاتی ویرون نیز از مرز سرعت ۴۱۰ کیلومتر بر ساعت فراتر نمی رود.

خودروی مورد بحث علاوه بر موتور جت جنگنده، مجهز به موتور ۸ سیلندر یک جگوار V8 نیز خواهد بود. موتور مذکور قرار است پس از رسیدن سرعت خودرو به حدود ۵۶۰ کیلومتر در ساعت وارد مدار شده و وظیفه سوخت رسانی به پیشرانه جت را به عهده بگیرد.

هنوز تاریخ دقیقی برای انجام تلاش نهایی خودروی Bloodhoud SSC اعلام نشده است، اما در صورت موفقیت، گروه های بعدی کاری بسیار دشواری را برای شکستن رکورد اندی گرین و تیمش در پیش خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • bco
    bco | ۵ آبان ۱۳۹۶

    یادش بخیر حدود ۱۵ سال پیش برادرم یه کتاب درمورد فناوری خریده بود یه بخش از کتابه توضیح و عکسای نسخه قبلی همین خودرو بودش

  • علی بحرینی
    علی بحرینی | ۴ آبان ۱۳۹۶

    ناز نفسش دیجیاتو حتما ویدیوش رو پخش کن

مطالب پیشنهادی