ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بی ام و X2 معرفی شد؛ کراس اووری اسپرت با احتمال عرضه در ایران

از آن جا که  هر دو رقیب سرسخت بی ام و یعنی آئودی و مرسدس بنز در کراس اورهای سایز کوچک با ظاهر اسپرت را روانه بازار کرده اند. بی ام و هم برای خالی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

از آن جا که  هر دو رقیب سرسخت بی ام و یعنی آئودی و مرسدس بنز در کراس اورهای سایز کوچک با ظاهر اسپرت را روانه بازار کرده اند.

بی ام و هم برای خالی نبودن عریضه با مدل جدیدی تحت نام X2 وارد میدان شده که در بین دو suv دیگر این شرکت یعنی X1 و X3 قرار می گیرد.

این کراس اور  با کد F39  خوانده می شود و تحت مدل 2018 روانه بازار خواهد شد.

به طور جالب توجهی طول کلی خودرو از مدل X1 کوتاه تر است و همچنین ارتفاع کمتری به نسبت زمین دارد.

دلیل این کار می تواند این باشد که بی ام و خواهان عرضه یک تجربه رانندگی اسپرتی با هندلینگ بهتر از سوی  کراس اور جدید خود است.

چراغ های LED، اسپویلر سقفی، آرم بی ام و بر روی ستون های عقب، جلو پنجره بزرگ و طراحی متفاوت رخ جانبی به احتمال زیاد از آن یک رقیب سر سخت در پر رشد ترین سگمنت فعلی بازار که کراس اور های اسپرت است، از آن خواهد ساخت.

طراحی داخلی همانند دیگر محصولات بی ام و به نظر می رسد و استفاده از چرم، پارچه و فلز بسته به تریم کار شده، متفاوت است.

صفحه نمایش لمسی کار شده 6.5 اینچی یا 8.8 اینچی بسته به تیپ خودرو خواهد بود. این مدل به آخرین بسته کمک راننده بی ام و نیز مجهز شده است که توانایی اخطار خروج از خط، ترمز فعال، پارک خودکار و..را شامل می شود.

اپل کار پلی نیز به عنوان یک آپشن انتخابی عرضه می شود. این مدل به هیچ کدام از سیستم های خودران این شرکت مجهز نشده است. فضای بار این مدل در حدود 470 لیتر است.

موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ شده با حداکثر قدرت 228 اسب بخار به کمک جعبه دنده استپ ترونیک 8 سرعته وظیفه به حرکت در آوردن خودرو را دارند. نیروی تولید شده توسط سیستم xDrive بی ام و به هر چهار چرخ ارسال می شود، گرچه در حالت رانندگی معمولی تمامی قدرت به چرخ های جلو ارسال می شود.

برای تنظیمات مخصوص به سیستم تعلیق باید یک آپشن اضافه را خریدرای کرد اما در حالت کلی می توان تنظیمات مربوط به رانندگی را از سه حالت Comfort،Eco pro و اسپرت انتخاب کرد.

نسخه های دیگری نیز از این خودرو عرضه خواهند شد که در دسته موتورهای بنزینی می توان به مدل 190 اسب بخاری و مدل 140 اسب بخاری مجهز به جعبه دنده دستی اشاره کرد.

مدل اسپرت تر که با پکیج M عرضه می شود از چرخ های 20 اینچی بهره خواهد برد و فنر بندی سفت تری نیز خواهد داشت. طبق ادعای بی ام و این خودرو در عرض 6.3 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت می رسد.

از مهم ترین رقبای این خودرو می توان به مرسدس بنز GLA و آئودی q2 اشاره کرد.

گفتنی است با توجه به قوانین فعلی واردات خودرو به کشورمان، احتمال عرضه این مدل در ایران وجود دارد و می توان گفت که با توجه به طراحی ظاهری اسپرت و موفقیت نسل قبلی X1 که تا حدی از کاراکتری نزدیک به این مدل برخوردار بود، می توان موفقیت نسل تازه X2 را نیز از حالا پیش بینی کرد.

بی ام و هنوز قیمت رسمی این مدل را اعلام نکرده است اما به احتمال بسیار زیاد در حدود 2 تا 3 هزار دلار در نسخه پایه از مدل X1 گران تر باشد. در حال حاضر بی ام و X1 از 34.895 دلار قیمت خورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • | ۴ آبان ۱۳۹۶

    فقط پُراید

  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۴ آبان ۱۳۹۶

    حالا گیرم تو ایرانم عرضه شه ، ماکه نمیتونیم بخریم ، این ماشینا ماله ژنهای برترو آقازاده هاست ...

    • حمیدرضا
      حمیدرضا | ۵ آبان ۱۳۹۶

      ماله؟

  • Mahdi Parvaneh
    Mahdi Parvaneh | ۴ آبان ۱۳۹۶

    بیرونش شبیه سانتافه است

مطالب پیشنهادی