ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیکسل 2
تکنولوژی

نسخه پیش نمایش اندروید 8.1، هوش مصنوعی را به دوربین پیکسل 2 می آورد

همانطور که احتمالاً از پیش می دانید، گوگل چیپ تصویربرداری شخصی سازی شده ای را در دو موبایل پیکسل 2 و پیکسل 2 اکس ال جای داده که فعلاً بدون استفاده باقی مانده است؛ اما ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

همانطور که احتمالاً از پیش می دانید، گوگل چیپ تصویربرداری شخصی سازی شده ای را در دو موبایل پیکسل 2 و پیکسل 2 اکس ال جای داده که فعلاً بدون استفاده باقی مانده است؛ اما بزودی کاربران قادر به استفاده از آن خواهند بود. این کمپانی اخیراً نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 8.1 را منتشر کرده که یکی از ویژگی های مهم آن، پشتیبانی از Pixel Visual Core برای اپلیکیشن های شخص ثالث است.

پیش از آن که قادر به تماشای تفاوت های به وجود آمده باشید، توسعه دهندگان باید پشتیبانی از Visual Core را به اپلیکیشن خود اضافه کنند، اما در نهایت سبب می شود تا تصویربرداری HDR+ پیکسل 2 راه خود را به هر اپلیکیشنی و نه فقط اپ دوربین خود گوگل باز کند. بنابراین هنگامی که می خواهید تصاویری را در شبکه اجتماعی محبوب تان منتشر کنید، نیازی به پریدن از یک اپ به اپ دیگر نیست.

برای مشاهده تغییرات دیگری که اندروید 8.1 اوریو به همراه می آورد، الزامی به داشتن پیکسل 2 نیست. پیش از هر چیز گوگل حالا کیت برنامه نویسی شبکه عصبی جدیدی در اختیار توسعه دهندگان قرار داده که از طریق بستر TensorFlow Lite و یادگیری ماشینی، سبب بهبود کارایی سخت افزار می شود. از طرف دیگر، گوگل وقت خود را صرف بهبود استفاده از حافظه کرده تا پرفورمنس دیوایس های اندروید گو را نیز بهبود ببخشید و اگر اهل استفاده از اپ های مدیریت پسوورد باشید، این اپلیکیشن ها حالا استفاده بهتری از بستر Autofill گوگل خواهند داشت.

هرکسی که در برنامه اندروید بتا مشارکت داشته باشد، از همین حالا قادر به دریافت پیش نمایش اندروید 8.1 روی موبایل های سازگار گوگل (یعنی نکسوس 5X به بعد) است. اگر توسعه دهنده نیستید، شاید بهتر باشد که تا ماه دسامبر و عرضه نسخه نهایی این ورژن منتظر بمانید زیرا این نسخه های اندروید معمولاً از باگ های زیادی رنج می برند و ضمناً ممکن است با نسخه به روزرسانی نشده بسیاری از اپلیکیشن ها سازگار نباشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • bahram Shademanpo
    bahram Shademanpo | ۴ آبان ۱۳۹۶

    بلاخره نفهمیدم هوش مصنوعی چیه و کاربردش توی موبایل چیه?

مطالب پیشنهادی