ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکنولوژی PalmID قفل گشایی گجت ها با کف دست را ممکن می کند

همه ما با حسگرهای اثرانگشت آشنایی داریم و الگوهای احراز هویت بیومتریک نظیر اسکن عنبیه چشم سامسونگ و Face ID اپل به تدریج در حال رواج یافتن هستند. اما مشکلی که در این روش ها ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ آبان ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

همه ما با حسگرهای اثرانگشت آشنایی داریم و الگوهای احراز هویت بیومتریک نظیر اسکن عنبیه چشم سامسونگ و Face ID اپل به تدریج در حال رواج یافتن هستند. اما مشکلی که در این روش ها وجود دارد سخت افزاری است که باید به صورت اختصاصی برای آنها توسعه پیدا کند و همین مساله باعث می شود که استفاده از آنها در ابزارهای مختلف با محدودیت هایی همراه باشد.

Redrock Biometrics استارتاپی است که دفتر اصلی اش در سانفرانسیسکو قرار دارد و اخیرا راهکاری را توسعه داده که امکان تشخیص خط و خطوط کف دست با استفاده از هر دوربینی را ممکن می کند.

تکنولوژی توسعه یافته توسط این استارتاپ که PalmID نام دارد از کف دست به عنوان نوعی کلید امنیتی برای احراز هویت فرد و قفل گشایی طیف وسیعی از سرویس های آنلاین و آفلاین استفاده می کند.

Lenny Kontsevich رئیس هیئت مدیره این شرکت در رابطه با تکنولوژی مذکور گفته است: در این روش می توانید کف دست را به عنوان یک اثرانگشت بزرگ در نظر بگیرید. کف دست ساختاری غنی دارد و می توان بدون نیاز به لمس سطوح و با استفاده از هر دوربینی آن را اسکن کرد.

این شرکت مدعی شده که تکنولوژی احراز هویت کف دست هم ایمن تر است و هم نسبت به سایر موارد از جمله تکنیک های تشخیص چهره موجود کاربردی تر به نظر می آید.

PalmID می تواند از عکس های کف دست با هر RGB یا دوربین های مادون قرمز با رزلوشن ۰.۳ مگاپیکسل یا بالاتر استفاده کند و در کمتر از صد هزارم ثانیه کاربر را شناسایی کند که البته این سرعت تا حدود زیادی به سرعت پردازنده دستگاه بستگی خواهد داشت. این فناوری با استفاده از تکنیک های بینایی ماشینی تصویر کف دست را به یک امضای منحصر به فرد تبدیل می کند که به گفته Redrock نیز امکان جعل کردنش وجود ندارد.

به صورت طبیعی هر دستگاهی که دوربین داشته باشد میتواند از این تکنولوژی بهره بگیرد که اسمارت فون ها، دستگاه های خودپرداز، سیستم های دسکتاپی و ابزارهای واقعیت افزوده و مجازی همگی از این نوع هستند. علاوه بر این سیستم مذکور سازگاری لازم را با پلتفرم هایی نظیر ویندوز، iOS، اندروید و لینوکس دارد.

اما نکته جالب اینکه دست های آلوده، زخم یا نور کم هم نمی توانند مانع از تشخیص صحیح کف دست کاربران این سیستم شوند و آنطور که مدیرعامل کمپانی سازنده گفته تنها کافیست که کف دست خود را از فاصله ۱۵ سانتی متر یا بیشتر مقابل به دوربین بگیرید تا سیستم در کسری از ثانیه شما را شناسایی کند.

نکته مهم آنکه به گفته استارتاپ سازنده، این سیستم خطر روش بیومتریک تشخیص چهره را هم ندارد زیرا همه ما تصاویر چهره مان را در فضای مجازی منتشر می کنیم اما به ندرت پیش می آید که کسی تصویر دست خود را در فضای آنلاین قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali Khanchebemehr
    Ali Khanchebemehr | ۴ آبان ۱۳۹۶

    تکنولوژی foot id با پاشنه پا آنلاک میکند ?????

مطالب پیشنهادی